Met een pilletje gaat het weer beter - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Met een pilletje gaat het weer beter - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Met een pilletje gaat het weer beter

Blijf op de hoogte en volg Mariet

09 Juni 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville

Je bent een kind van de maan

met je bleek blonde krullenbos

je ogen

blauw als porcelein

ontdekken alles

vast en los

de nieuwsgierigheid

geerfd van generaties voor jou

je vader, je oma

en altijd in touw

Lief kind van de maan

acht jaren maak jij ons leven rijker en mooi

en ik wil nog zoveel van je zien

zoveel van je genieten

je neusje in de lucht

je lieve scheve glimlach

je blonde krullen tooi

Lieve Lezers

Vandaag werd Eline 8, een hele dame met de gave om iedereen te laten glimlachen. Altijd op zoek naar avontuur lijkt het wel, met een hele eigen kijk op het leven . De eerste jaren hield ze me op afstand maar nu zijn we dichter naar elkaar gegroeid vind ik al zien we elkaar maar eens per jaar voor twee weekjes, ik kan niet afwachten om haar heel veel te zien in mijn leven, zij en haar lieve zus Fenna...volgend jaar.

Na de bursitis was het tijd voor wat anders....ik begin weer als een gek te hoesten , slapeloze nachten en zo dus donderdag maar weer naar de dokter. Weer voorhoofdsholte ontsteking en ook mijn bovenste luchtwegen waren het slachtoffer dus naar huis met anti biotica hoestdrankje en nog een pil voor het hoesten.
Vrijdagmorgen moest ik zo hard hoesten dat er iets gebeurde in mijn ribbenkast aan de rechterkant, het was of iemand een mes tussen mijn ribben stak dus ik Ben naar huis gegaan. De buurman zag me uit de auto stappen, ik weet eigenlijk helemaal niet hoe ik überhaupt thuisgekomen ben. Hij kwam direct naar me toe en heeft me naar de eerste hulp gebracht. Twee uur en acht rõntgenfotos later, geen gebroken ribben, longen schoon, waarschijnlijk een spier die door Al dat hoesten geirriteerd raakte of een zenuw, moet over gaan met rust, ik kreeg Motrin, een pijnstiller drie tot vier maal sterker Dan een normaal paracetomolletje.

De vrijdag op zaterdag nacht was heel redelijk, ik sliep bijna de klok rond met een of twee keer wakker, ik had alle pillen gepakt en ook nog een plakding voor op mijn ribben voor de pijn gehaald op advies van de EH arts.

Gisteren rustig aangedaan, ik moest wel hoesten en dat doet het wel pijn maar daarna is de pijn weer weg maar het was zo heet en wat moet je dan als je niet veel kan, wat tv kijken, internet, dutjes doen en ja koken want Ravyn is weer hier, volgens haar voor de hele zomer, dus iedereen wil graag lekker eten en daar ben je tenslotte ook oma voor.

Afgelopen nacht was minder, elk uur wakker, misselijk, van wat, ik weet het niet, ik had goed gegeten dus ik denk van allemaal die pillen bij elkaar.

Ik stond om 8 uur maar op, geen zin om te blijven liggen en maakte koffie. Hij smaakt voor geen meter, ook pillen en holtes denk ik.

Mijn dagelijks kommetje brinta ging erin als koek, heerlijk en daarbij neem ik altijd de pillen dus nu twee extra, antibiotica en wat voor te hoesten (of Niet) maar ik besloot geen pijnstiller te nemen en ik moet zeggen, het doet niet erger pijn dus laten maar achterwege, de dokter zei ook nadrukkelijk, als het niet nodig is, niet nemen en die komen heus nog wel eens van pas denk ik zo.

Ik kreeg heel erg lieve berichtjes maar ook de opmerking, beter op jezelf passen.

Nou dat doe ik echt wel hoor, ik eet gezond, ga op tijd naar bed, neem mijn medicatie voor het hart, drink veel water of zoals nu citroen limo met extra vers citroensap.

Het weer werkt tegen, ontzettend warm , zweten als een gek en de luchtvochtigheid is tegen het plafond aan dus je voelt je afgemat zonder iets te doen.

Als je uit gaat zoals naar het werk of naar een winkel duik je ineens in een koelkast. Gisteren bij walmart stond een mevrouw zich op te warmen aan de gegrilde kipjes stand...ze zag mij kijken en zei, het is zo koud hier.

De hitte is warm en vochtig, ideaal voor een broedplaats voor allerlei nare dingen.

De kou is kunstmatig en wordt rondgeblazen door airco, samen met virussen, bacterieen en wat al ons ziek maakt.

Morgen moet ik weer werken maar ik denk dat het wel ok is nu, ik moet vrijdag helemaal beter zijn want dan treedt VYNL op, Ricky begint morgen aan zijn zeven laatste behandelingen, de laatste is op 19 juni, zijn verjaardag als hij 65 wordt.

NU komt er een periode dat ze elke vrijdag spelen de komende weken, dat geeft mij weer wat te doen.

Op 11 juni is Wouter Heines jarig, een hele fijne dag met Laura en Julia !!

Op 13 juni is Frans Hillen jarig, ook jij een mooie dag met Els, kinderen en kleinkinderen

We gaan voor een nieuwe week van helen, genezen, hart, ziel en lichaam want alles werkt met elkaar.

Liefs van Mariet