Een week rookvrij !! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Een week rookvrij !! - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Een week rookvrij !!

Blijf op de hoogte en volg Mariet

19 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Jacksonville

As se nao baove kieks

En doe zuus allein maar laeg

Den zeuk es nao ein leegske

Zeuk noa wat dich bewaegt

De glimlach van ein kindj

De raegen op dien gezich

De sjterre die blinke in elke nach

De leefde, die se veuls veur mich



Goeiemiddag lieve mensen



Ik moet altijd eventjes bijkomen na een weekend Georgia want het was weer heftig vannacht, op een goeie manier



Vorige week zondag, nog steeds niet zeker of en wanneer Ravyn zouden worden op gehaald door haar moeder April en Shawn, haar hubby, ze zijn dus weer echt bij elkaar gelukkig want wat Ravyn beslist niet nodig heeft is een gebroken gezin, alleen met haar moeder die heel vaak heel wazig is en focussed op haarzelf en niemand anders.

We hadden net gegeten toen ze rond zevenen ineens op de stoep stonden om haar op te halen. Ravyn was dolgelukkig om haar moeder te zien na al die tijd maar April scheen maar een ding belangrijk te vinden, schoenen.. Haar moeder had ze aan Ravyn gegeven om ze meer naar huis te nemen voor April en nu waren ze zoek. 400 Dollar sneakers, ze raakte in paniek want 400 dollar sneaker, die moesten gevonden worden. Toen we ze vonden was het dag, geen dankjewel of niks voor die hele zomer op mijn kind passen. Alleen Shawn zei tegen Ravyn, heb je oma een knuffel gegeven? Ik heb niks meer gehoord dus ik neem aan dat ze al de hele week op schook is geweest, toch groep 5 volgens April en dat voor een kind dat heel duidelijk niet echt kan lezen of schrijven , ik ben benieuwd.



Zondagmorgen waren we eerst naar de alligators geweest, dat had haar moeder beloofd maar omdat ik echt geen zin had om helemaal naar St Augustine te rijden gingen we naar Tiki Island House waar we eerst lekkere garnalen met sla aten en toen kon ze zien hoe Buddy, een alligator van zo'n 5 meter lang gevoerd werd. Het was niet erg druk en ze had zoveel plezier, ze voerde de schildpadden in het water en kon niet uitgekeken komen. Normaal is baby alligator vasthouden om 13.45 dus we liepen even de fleamarket op maar het was zo heet daarbinnen dat we het al snel voor gezien hielden. Ik zat gewoon lekker in de schaduw met een ijskoude coke en Ravyn keek hoe de gators door het water gleden. Ook hadden ze een galapagos schildpad, zo groot dat ik erop zou kunnen zitten.

Jammer genoeg was de eigenaar alleen die dag, zijn hulp kwam niet opdagen dus hij moest zelf de bardienst doen en kon dus niet met de baby gator rondgaan, volgende keer beter.



En nu is ze dus weg, Melly mist haar, ik ook maar misschien is het wel goed terug naar het oude te gaan.



Ik had een uitdaging deze week, stoppen met roken en ik moet zeggen, het gaat geweldig, sinds een week geen sigaret gerookt, ik ben aan mijn tweede pod vloeistof voor de Juul, komkommer deze keer, ik heb maar gelijk een voorraadje vloeistof pods aangeschaft en wat accessoires besteld, extra chargers (laders) want online is het allemaal veel goedkoper dan in de winkel, zelfs met verzendkosten, ik moet er alleen eventjes op wachten want het moet allemaal van China komen natuurlijk.



Ook op het werk is het een uitkomst en in de auto, mijn huis ruikt weer veel beter en ook mijn kleren ruiken niet meer naar rook.

Gisteren hoefde ik niet naar buiten voor te roken, vapen mag in Kelly's huis, ze doen het zelf ook.



Ik heb de hele week gewerkt, met 30 minuten over tijd elke dag maar ik had redelijk vroege diensten en deze komende week is het zelfs beter, elke morgen om 8 uur beginnen en om 5 uur of om half zes afgewerkt.



Donderdag is er een concert downtown dat ik eigenlijk heel graag wilde zien, kaartjes zijn 75 dollar maar ik heb een probleem, ik moet tot 5 uur werken en het is kiele kiele zelfs als ik om 5 uur buiten sta en dat is niet altijd het geval. Ik heb net ingeschreven om kaartjes te winnen dus wie weet.

Het is een concert met Jef Beck, Paul Rodgers en Ann Wilson. Ann is de zangeres van Heart en Paul zong in Free en in Bad Company en ik ben grote fan van allebei.



Dit weekend hadden we een feestje te vieren in Georgia, Misty was gisteren 54 geworden en na gistermorgen al vanalles thuis te hebben klaargemaakt, stokbrood met ham, kaas en tomaten en komkommersalade toog in na de middag richting Georgia, bloedjeheet maar er werd regen voorspeld zoals elke dag, er viel echter geen drup maar door de weersvoorspelling was alles binnen gepland.

Er waren al een paar dames aanwezig en tegen 5 uur druppelden meer mensen binnen.

Ik kende bijna iedereen en het was al reuze

gezellig vooral toen de de fles Fireball op de tafel kwam. Niet voor mij, veel te vroeg maar bij een aantal dames ging zo'n borreltje er goed in en de tongen werden al losser. Dat werd nog beter toen Valerie en David kwamen met een grote tas met jelly shots, Jelly met wodka in kleine cupjes met deksel die je met je vinger losroert en dan achterover, ik blijf daar ook vanaf want het gaat best hard, je weet wel, smaakt naar meer !!



Ondertussen werd er ook nog gegeten, Misty had een grote pan kippenbouten op de grill klaargemaakt, Raini had vanalles klaar gemaakt, mac en cheese, coleslaw, gevulde eieren en met mijn stokbrood en salade hadden we een leuk buffet, ook was er broccoli casserole, gemaakt door Kelly's zus Maria, heerlijk, ik heb wat mee naar huis genomen voor vanavond en er was carrot cake en nog een cake, gemaakt met seven up



Na het eten hadden Jimmy en zijn vrouw Linda het karaoke spul opgezet want er zou gezongen worden natuurlijk.

Misty en ik zongen Lyin' Eyes van de Eagles, het ging beter dan de laaste keer, ik ging weer zitten maar toen begon Jimmy aan I can't tell you why, ook Eagles, hij wenkte en zei, are you ready, hij wilde het samen met mij zingen. Hij heeft een hele mooie stem dus ik was, ikke ? Ja natuurlijk jij zei hij, je klinkt heel goed dus ik zong dat en toen Desporado wat helemaal klasse ging, groot applaus. Toen wilde hij nog een Eagles song maar die was moeilijk vond ik maar hij zei, je bracht het er goed af want het is niet de gemakkelijkste om te zingen.



Ik zei dat is het en ging zitten, later op de avond vroeg zijn vrouw Linda of ik een Elton John lied met haar wilde zingen en we kozen Your song natuurlijk, was lachen en toen durfde ik Annie Lennox' Into the west ook te doen, heel emotioneel nauurlijk, we speelden het op moeder's begrafenis maar het ging goed. Ik kreeg nog een keer van hem te horen dat het allemaal heel goed klonk wat ik had gedaan en het me goed af, niet zenuwachtig, ik had trouwens echt nog niet veel gedronken, een flesje bier dus ik denk dat de volgende keer ik wel weer mag zingen.



Toen nog even paniek, David, de man van Valerie klapte in mekaar, hij is een alcoholist en drinkt een fles wodka per dag, minstens, hij heeft hart problemen en was helemaal van de wereld dus die werd snel in de truck gehesen en naar huis gebracht.



Ze ruimden op, Misty was al naar bed, die was na al die shots om tien uur al bijna om en Kelly, Raini, Lisa en ik bleven nog lekker nakletsen dus het was toch middernacht toen ik slapen ging.



Vanmorgen een beetje duf maar er was een goede remedie, water. Ze hadden buiten een groot bad staan, zo eentje met een opblaasrand en het water was perfect. Aangezien er bijna niemand was en ik geen badpak meehad werd het skinny dippen, de allerbeste manier van zwemmen in mijn boek en nadien voelde ik me helemaal fit. Om een uur reed ik richting huis en nu is het ondertussen bijne vier uur, ik heb honger, nog niet veel gehad dus vroeg eten vandaag en dan morgen weer een nieuwe werkweek



Ik wens jullie een fijne week toe, groetjes van Mariet



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 437388

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: