Back to school - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Back to school - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Back to school

Blijf op de hoogte en volg Mariet

12 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Jacksonville

Kind
Heel de zomer Lang
Leefde jij onder dit dak
Verblijdde je ons
Met je lach en gezang
Nu is het weer tijd
Om naar je eigen huis te gaan
En Al is dat niet
Niet zo ver hier vandaan
Zal ik je missen
Jouw 'oma' vragen
Mag ik dit of Kan ik dat
Wat waren dit heerlijke
Kleinkind vriendelijke dagen

Goeiemorgen lieve mensen

Allereerst een felicitatie voor mijn lieve vriendin Helene die vandaag een jaartje ouder geworden is, ik hoop dat je samen met je familie een hele mooie dag hebt !!

De laatste week voor de schoolvakantie, vandaag gaat ze naar huis, waarschijnlijk vanavond al was het plan voor eerder maar haar moeder's plannen zijn meestal luchtkastelen vol met vage beloftes en veel hete lucht.

We halen haar na het weekend, dat was dus vorig weekend en ik dacht, lekker zo'n week alleen, met Ian maar die zie ik niet zoveel aangezien hij meestal op zijn kamer vertoeft.

Na het weekend werd dus maandag tegen het nieuwe weekend aan maar ik had een probleem daarme. Raini en Ian gingen dinsdag naar een concert van the Offspring en ik moest werken dus geen babysit. Oh zei April , ik regel wel wat. Dat regelen was eigenlijk om te zeggen, jullie zoeken het maar uit want Ravyn ging gewoon voor een nachtje naar Darian, een nachtje werden er drie en vrijdagmorgen was er weer. Er wordt zoveel rondgesjouwd met dit kind, ze weet nooit waar ze aan toe is en ik kan dat niet uitstaan. Haar moeder had beloofd dat ze naar een alligator farm zouden gaan, dat gaat dus ook niet door, waarom iets beloven als je eigenlijk toch niet van plan bent het te doen, zo heb ik mijn kinderen niet opgevoed dus wat doet oma, we gaan zo dadelijk naar de Pecan Park vlooienmarkt en dan lunch bij de Tiki want daar hebben ze dus alligators, zo krijgt ze toch nog haar dag al zijn het er maar twee maar beter dan niks.

Kind, hoe verschrikkelijk kan de wereld hier zijn voor een kind. Anderhalve km hier vandaag gisteravond wacht een vader met twee kinderen in de auto tot zijn vrouw afgewerkt is. Plotseling schieten, twee mannen openen het vuur op een auto, er wordt teruggeschoten vanuit die auto, de mannen rennen weg, nog steeds schietend in de richting van de wachtende vader, een kogel doorboort zijn ruit en zijn zevenjarige dochter wordt getroffen in haar hoofd, alle hulp te laat, een uur later is het kind dood en die mannen, een leven telt hier niet, met bendes, drugs en geweld. Je bent gewoon op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd of zoals sommige mensen denken, het was je tijd, zeven of zeventig, daarboven telt de klok anders.

IK heb weer regelmaat nodig, tijd om te koken en te relaxen, de overtijd terug van een uur naar 30 minuten helpt daar iets bij en ik heb koelte nodig want dit hete weer helpt ook niet.

Ik had natuurlijk wel wat om naar uit te zien deze week, vrijdag avond uit en weekend Geogia wat achteraf niet doorging, Kelly moest werken dus ik ga de volgende week, dan vieren we ook Misty's verjaardag en dat betekent karaoke, dolle pret en wie weet zing ik weer.

Het uitje vrijdag avond was een optreden van Vynl, Damon's band en deze keer was het in de Boondocks in Green Cove Springs. Dar is niet zover van mijn werk dus ik dacht laat me MaryAnne's moeder Linda uitnodigen. Twee vliegen in een klap, zij is een avondje uit want ze zit zo'n beetje thuis te verpieteren en ik hoef niet helemaal naar huis na werk en dan weer dezelfde weg terug. De show begon om 21.30 en ik ging dus na werk eerst lekker eten, soep met brood bij Longhorn's en toen naar hun appartement. Linda is leuk alleen ze praat constant, je krijgt er geen speld tussen. Ze was helemaal bubbly, haar kleindochter moest haar opmaken dus ik zat daar maar te wachten. Ze droeg een superkorte jeans korte broek en een Trump tshirt en toen ze erover begon hoe goed hij was zei ik direct, Linda, no politics !!

Eindelijk waren we op weg, de band begon net met spelen en Glory was er al met een andere dochter van Damon die ik nog niet kende. Linda liep naar de bar voor bier voor haar en coke voor mij ofschoon ze in de auto beweerde geen alcohol te drinken vanwege medicatie. Ze kreeg direct een opmerking over het tshirt en ik heb haar de meeste tijd van de avond amper gezien behalve toen iedereen weg was later en ze wilde dansen. Ze spreekt iedereen aan, vooral mannen en vlindert van de een naar de ander. The life of the party noemen ze dat, op een gegeven moment had ze Ricky aan haar arm, Ricky is de band's bass speler en ze kwam hem voorstellen aan mij. Ricky lachte en zei, ik ken deze sweet lady al langer, ik heb zelfs met haar gedanst, Linda was even stil....komt niet vaak voor hehe.

Het was een leuke avond, genoeg publiek en leuke sfeer maar om middernacht vond ik het welletjes, ik moest Linda nog naar huis brengen en dan naar mijn huis, ik wilde daar niet blijven slapen, niks beter dan mijn eigen bedje.

Uiteindelijk was ik om kwart over enen thuis en dan duurt het echt nog wel even voordat alle muziek uit mijn hoofd is.

Gistermorgen natuurlijk duf en er is een manier om dat weg te krijgen, een goed ontbijt dus Ravyn en ik weer naar de Country Cabin voor eieren met spek en lekkere koffie. Daarna nog even boodschappen doen want ik had bij MaryAnne wat gezien wat mijn aandacht trok.

Ik ben al langer aan het denken om te stoppen met roken, ik merk dat minder niet werkt en vooral met stress wordt het juist meer. MaryAnne had een apparaatje dat op zijn minst interessant was, een vape maar niet groot. Normaal op het werk hebben mensen een vape die zo groot is als een telefoon en dat wilde ik niet, deze, Juul genaamd (moest direct aan Jut en Juul denken) is zo groot als een memory stick, alleen langer en je krijgt er een oplader bij en kleine vloeistof cartridges die je er gewoon inklikt. Her is niet goedkoop maar als het werkt heb ik er dat geld in no time uit. Het voordeel, klein dus past bij wijze van spreken in je zak en dus kocht ik er eentje. De starters kit komt met vier smaken, mint, fruit, creme brulee en gewoon tabak, ik ben nu de mint aan het proberen en zo ver zo goed. De oplader is een usb ding dat in mijn laptop past met een magneetje zodat de stick er niet uitvalt.

Een ding alleen , je rookt het niet als een sigaret, heel voorzichtige pufjes in dit geval want de eerste keer dat ik het probeerde hoestte ik mijn longen leeg maar alles moet wennen en als het me afbrengt van het roken, ofschoon dit natuurlijk ook roken is, is het fantastisch.

Ik hou jullie op de hoogte natuurlijk, tot de volgende week, liefs van Mariet