Lichtpuntjes - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Lichtpuntjes - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Lichtpuntjes

Blijf op de hoogte en volg Mariet

05 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Jacksonville

As de nach blieft hange
Wie un te duuster gordien
En doe kens ut leeg neet vange
Alles sjient zjwart te zien
Den kiek in dien hert
En zeuk veur ut sjprengske haop
Allein doe kens ut teveursjien bringe
Ut is nurges te kaop
Kiek nao de maon
Kiek nao de sjterre
En de morge en de zon
Bringe un nieje daag
En de toekomst
reupt diene naam van verre



Goeiemorgen lieve mensen,



Nadat ik de vorige week Melly zou gek had gekregen om het blog voor mij te doen keek ze me vanmorgen aan met een blik, veel te vermoeiend voor poezepootjes mama, vandaag doe je het maar weer zelf. Ze is een dutje aan het doen buiten op de stoep in de schaduw nadat ze al de hele nacht op de koelkast in mijn slaapkamer heeft geslapen. Waar wordt zo'n kat nu moe van zou je denken.



Nee dan anders ik, moe van een hele drukke week en maar een dag weekend en er is zoveel te doen.



Woensdag had ik vrij omdat ik gisteren mocht werken, dat was mijn keuze trouwens en ja, alweer overwerk en komende week ook. Ik weet niet waar allemaal die calls vanaf komen, wij zijn nog het enige center in de US dat open is maar er zijn centers in Mexico en de Philippijnen of ze moeten daar weer wat hebben gesloten en wij zijn daar de dupe van, ik weet het niet, ze laten natuurlijk niks los daarover.



Elke werkdag een uur langer, het lijkt niet veel maar het brengt mijn hele thuisleven in de war, later thuis, minder tijd om te koken want als ik om 6 ujur afgewerkt ben ga ik echt niet om kwart voor zeven eten koken, veel te laat voor mijn klokje in mijn lijf. Nu is het ook bloedjeheet natuurlijk dus ik blijf liever uit die keuken . We doen dus makkelijk, pizza, chinees, boterhammen met ei en salades, echte zomerkost.



Maar woensdag dus, plan was om naar Ocala te gaan met Myra maar die had een fikse migraine aanval dus Ravyn en ik gingen eerst ontbijten, ze wilden eieren, spek en grits en grits, nee die maak ik niet, vies dus naar de Country Cabin en haar hele bord was in een mum leeg.

Daarna naar de film, Hotel Transylvania 3. Het was niet druk en we genoten. We moesten natuurlijk ook even de mall in, zomaar en voor een ijsje. De Children's Place had alls voor half geld en daar hing de rugzak die ze zo graag wilde, och ja, ik had al een aantal schoolspullen voor haar gekocht, alvast voor haar verjaardag volgende maand maar je weet het dat gaat met oma's. De rugzak en nog een paar super meiden tshirts die maar 3.99 waren en ik zei, dat is het, nu heb je echt genoeg gehad.

We namen Thai food mee voor 's avonds, Ian zou een pizza eten en ook thai tea, heerlijk, die krijg ik maar af en toe.



Ik had ook gehoord ondertussen dat Martin's oom Buddy was overleden, 82 jaar, de laatste broer van mum en de begrafenis zou vrijdag zijn. Ik had vrij gevraagd maar kreeg het niet, er was tijd maar door dat verplichte overwerk geen vakantie of pdo dagen toegestaan. Ik liet luidkeels mijn ingenoegen horen, geloof me, belachelijk. Maar niks hielp dus ik besloot, familie gaat voor werk, mum kon niet mee maar ik wilde wel gaan ook om Teresa te ontmoeten, Buddy's dochter met wie ik al een tijdje op facebook praat. Ze is van mijn leeftijd en heel aardig en wie weet hoor je verhalen over mijn lief die je nog niet kende. Buddy had altijd paarden en Martin was veel daar.



Dus vrijdag belde ik, ik kom niet vanwege familie omstandigheden, wat dat gaat doen, een gesprek met Gwen van HR, Mariet dat moet je niet meer doen maar dat is het, ik heb nooit problemen met HR, ben altijd op tijd en dit is in bijna tien jaar de allereerste keer dat ik voor zoiets thuisblijf dus whatever !!



De begrafenis was op hetzelfde kerkhof waar we zoveel jaren geleden Martin's as hebben uitgestrooid dus in de buurt.

Hier hebben ze dus open kist begrafenissen en hij lag er heel mooi bij, vrede op zijn gezicht, blij dat het voorbij was misschien, blij om naar zijn vrouw Diane te gaan die in 2012 overleed en die hem achterliet, alleen in een veel te groot en stil huis.



Na de plechtigheid binnen en op het kerkhof gingen we naar dat huis. Ik was er vroeger al een keer langsgereden met Martin maar had toen niet in de gaten hoe groot het grondstuk was en hoe mooi het huis. Mijn huis kan er zeker twee keer in en de keuken, omg, heerlijk. Diana was een verzamelaar, yardsales en zo en ze had de mooiste collectie Hummels die ik ooit zag, de mijne was er ook bij en de twee die mijn moeder had. Ik keek mijn ogen uit, niet alleen die Hummeltjes maar ook een hele grote verzameling potten, de mooiste kommen en zoveel meer. Teresa vertelde me dat haar moeder ook engelen verzamelde, ze had er heel veel en nadat haar broer Gary en zijzelf er uit hadden uit hadden gezocht mocht ik ook kiezen, ze wist nog dat ik engelen verzamelde.



Er was, net als altijd, een grote hoeveelheid eten, van de Golden Corral, heerlijke fried chicken en ik at zelfs mac and cheese, heerlijk.



Er werden zoveel verhalen verteld, over hun vader en wat hij allemaal zelf maakte, hij heeft twee huizen waar ze voorheen woonden helemaal zelf gebouwd, eentje staat op datzelfde grote grondstuk.



Gisteren dus werken en na afloop om zes uur naar Darian. Er was een surprise party voor Hazel, Misty's oudste dochter die vrijdag jarig was. Ze wist van niks, alleen dat ze bij Darian gingen zwemmen en terwijl de meiden lol hadden in de pool met Josh werd er binnen alles klaargezet, een Harry Potter (Hazel is dol op Harry, haar achternaam is ook Potter) en ze was heel erg verrast toen ze binnenkwam en al die mensen zag die surprise riepen en voor haar zongen, inclusief ikke.



Daarna natuurlijk eten maar ik had niet zo'n honger, ik wilde maar in ding, het water in en terwijl iedereen binnen zat om te eten genoot ik van het water en de stilte.

Nog even nagenieten met iedereen en toen naar huis want het was al een lange dag geweest als je om 6 uur op moet.

Ravyn is bij haar nana tot vanavond dus dadelijk tijd om vanalles te doen. Ik heb een heleboel was en vandaag eens geen regen, lekker na al die weken plensbuien en onweer, elke middag.



Volgend weekend wil ik weer eens naar Georgia gaan, het is zeker twee maanden geleden en Ravyn zal wek naar huis zijn want school start morgen in een week. Weer rust ofschoon ik het heerlijk vond haar hier de hele zomer te hebben, dan mag haar mama weer voor haar zorgen. Ze is zeker een paar cm gegroeid van allemaal dat lekkers en Melly zal haar missen overdag.



Zaterdag is Ruud jarig, mijn petekind, hij viert vandaag twee jaar huwelijk met Klari en het is zo mooi om te zien op alle foto's hoe fijn ze hebben met zoon Aron



Marielle is ook jarig vandaag wordt ze 50, proficiat Sara !!



Ik ga mijn was ophangen zodat ik vanavond weer in een schoon bed kan, ik wens jullie een super week en blijf genieten van de kleine dingen, ze zijn zoveel waard



Ik wens jullie heel veel sprankjes licht, liefs van Mariet







Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 437771

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: