En een kopje van Melly - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu En een kopje van Melly - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

En een kopje van Melly

Blijf op de hoogte en volg Mariet

29 Juli 2018 | Verenigde Staten, Jacksonville

De zon schijnt op mijn vacht

een briesje speelt met de bloemen

ik hap naar een vliegje heel zacht

en hoor de bijtjes zoemen

Zondagmorgen

wat is het toch fijn

om in dit huis

een kattenkind te zijn.



Hallo allemaal



Mama slaapt nog, vreemd want normaal is ze al op als het nog een beetje donker is maar nu ligt ze nog in de bed, onder de dunne deken die naar zon ruikt en wind, ze heeft gisteren aan de waslijn gehangen. De blaasding blaast een zacht briesje door de kamer, ik heb de hele nacht langs haar gelegen, soms beweegt ze wat en mompelt.



Ze was heel druk gisteren en is zeker nog moe, ze had heel veel was en ging weg met de auto en kwam terug met twee grote kratten met menseneten, blikjes, zakken, dozen en twee grote bollen die in de koelkast gingen. Ook had ze een grote zak brokjes bij zich voor mij. Freckles had haar blikjes de vorige week al gekregen, ze eet bijna nooit brokjes, snap ik niet, ze zijn zo lekker.



Daarna ging mama het gras kort maken, buiten, het was heel heet. Ze duwde een groot ding dat pruttelt en ronkt, ik blijf binnen want ik vertrouw dat ding helemaal niet. Halverwege kwam ze naar binne, haar haren waren helemaal nat en ook haar gezicht en ze bleef maar vegen. Ze moest wel want een mevrouw, die Ravyn nana noemt, kwam Ravyn halen. Ze wilde mama omhelzen maar mama zei, doe maar niet, ik ben helemaal bezweet. Toen gingen ze allebei weg en mama ging weer naar buiten naar het gras. Nu is alles heel kort, zelfs mijn favoriete plekje onder de boom achter in de tuin heeft kort gras, het groeit wel weer aan denk ik.



Natuurlijk moest ik mee toen ze in de douche ging, het is allemaal zo spannend, ik wil niet in het water maar ik moet oppassen op haar denk ik.



's Avonds al het donker is zegt ze altijd, kom op Melly kattenkind, bedtijd en dan ben ik meestal eerder bij de slaapkamerdeur dan zij. Het is er lekker koel want ook daar ronkt vanalles maar dat zet ze uit als we naar bed gaan en alleen het blaasding blijft nog aan en dat stoort me niet.



Mama heeft veel moeten werken deze week en ook de volgende week nog, overwerk zegt ze, verplicht. Ik mis haar als ze weg is, Ian knuffelt me soms wel als hij uit zijn kamer komt maar soms brengt hij de grote zwarte hond mee, hij blaft maar nooit naar mij maar hij hapt zeggen ze dus ik blijf uit de buurt.



IK ben nu bijna de hele tijd binnen, het is veel te warm buiten en ik lig lekker in de kamer op de tegelvloer of op mama's bureau in de slaapkamer, ik vind het zo fijn hier in dit huis



De vorige week hadden we bezoek en ik mocht op de tafel liggen en iedereen aaide mij !!



Ravyn is mijn vriendinnetje, meestal, behalve als ze me poppenkleren aan wil doen, dat wil ik helemaal niet. Ik lig langs haar als ze naar dat kastje met die bewegende beelden kijkt, speelt of tekent en dan doet ze net of ik dat getekend heb, jaja !!



Ze is al heel lang hier en ik mag niet op haar kamer komen, dat is ook de kamer van haar titi die bijna nooit hier is en niet van katten houdt, ze jaagt me altijd weg.



IK ga mama wakker maken, mijn brokjes bakje is leeg en ik heb honger. Ik ga haar een kus geven en als mijn snorharen in haar gezicht kriebelen dat opent ze haar ogen en glimlacht en zegt, goeiemorgen Melly en de wereld is ok



Liefs van Melly



PS, ik moet niet vergeten haar te zeggen dat mijn kattenbak vol is !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 437400

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: