5 December is de dag, die je niet vergeten mag !! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu 5 December is de dag, die je niet vergeten mag !! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

5 December is de dag, die je niet vergeten mag !!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

26 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

As ich in dien eugskes kiek
zeen ich mien eige sjpeegelbeeld
den wuurd de waereld un bietje moeier
verwermd mien hert, mien zeel
den dink ich, wat ben ich riek
met un kleindochter wie dich
al zien wae auch zoe wiet van ein
doe tovers enne glimlach op mien gezich

Hallo lieve mensen over de grote zee

Ja ze bestaan nog, poezie albums en het versje waar ik vandaag mee begin, dat heb ik geschreven voor mijn kleindochter Fenna voor in haar album.
Ik heb mijn eigen poezie album nog, het is bij Rob en ik heb het altijd heel erg goed bewaard. Mijn oma heeft er in geschreven, mijn ouders en natuurlijk de meisjes van de lagere school en zo. Het is aandoenlijk om te zien hoe kleine handjes vaak in heel kinderlijk handschrift schreven, plaatjes erbij plakten en herinneringen aan wanneer ze jarig zijn.
Ik vind dat een heel aandoenlijke traditie die jammer genoeg niet meer modern is maar ik koester ze zoveel mogelijk en dankzij Ine heeft Fenna ook zo’n album.

Ik ben alweer zo’n 10 dagen hier en weer helemaal in het Florida ritme. De warmte, de tijd, het niet Nederlandse eten, het draait allemaal weer mee, mijn lichaam. Ik was heel blij dat ik niet direct hoefde te werken, ben maandag weer begonnen en was toen al grotendeels mijn jetlag kwijt gelukkig. Op het werk werd ik door heel veel mensen aangeklampt met de vraag, hoe was het, ik heb gehoord dat…. En ik kon niet anders zeggen dan, geweldig !! Mijn team had mijn kaart met de Kesselse molen gekregen, Dan vertelde me dat hij had verwacht dat ik een kaart zou sturen met Deense ladies, nou ja..hehe
Ik had daar een gemakkelijke week, helemaal geen zakelijke telefoontjes, de particuliere klanten zijn iets minder een technische uitdaging en de dagen vlogen weer voorbij. Martin was natuurlijk dolgelukkig dat ik er weer was en zondag hebben we direct lekker gegrild. Natuurlijk had Raini weer eens veel te veel klaargemaakt. Dat had tot gevolg dat ik nog bijna de hele week restjes mee kon nemen van spiesjes en varkens braadstuk.
Vrijdag morgen, ik had die dag vrij, had Raini het in haar hoofd dat ze wilde ontbijten bij Golden Corral en ze kon niemand vinden om mee te gaan. Ze had baby Ravyn al twee nachten hier en was een beetje moe na die gebroken nachten dus ik bood aan om mee te gaan, niet om te eten maar ik wilde alleen maar koffie. Het kwam er dus op neer dat ik Ravyn roerei en grits voerde zodat Raini haar ontbijt kon verorberen. Daarna at ze nog een paar stukjes peer en perzik en voldaan ging het weer huiswaarts.

Ik heb eindelijk mijn jeansrokje gevonden waar ik al lang op zoek was, kort natuurlijk en het grappige is dat eronder en eraan vast een kort broekje zit zodat je gerust kunt bukken zonder dat men tegen je ondergoed aan kijkt. Het geheel is in gebleekte jeans en het kostte me een hele dollar.
De garagesales zijn weer volop te vinden nu het wat koeler (30C elke dag) is, mensen gaan al uitkijken naar de feestdagen, Thanksgiving, Halloween en natuurlijk Kerst en hebben die extra centjes nodig om weer een kapitaal aan kadootjes uit te geven. Jullie lezen waarschijnlijk een beetje het sarcasme in mijn woorden maar prioriteiten is echt een heel ander woord hier. Eerst lijkt eten en drinken te komen, natuurlijk autorijden en kadootjes en plezier (bioscoopje, pretpark en uit eten) en dan betalen we dan wel de huur en alle andere rekeningen. Nou ja, dan ben ik toch echt anders opgevoed.

Ik ging de afgelopen week ook naar mijn bank om te informeren naar een lening voor een andere auto. Lucille is opgegeven, jammer genoeg weten we nog steeds niet wat era an de hand is en het wordt wel erg duur om alles te proberen te vervangen. Ik kon gelukkig de auto van Barbara’s moeder nog linen. Op de bank informeerde ik alleen maar maar voordat ik het wist waren we 1.5 uur verder en was de aanvraag ingevuld. Proficiat zei de dame van de bank, you are approved (jij ben goedgekeurd) maar….en ik houd niet van maars en nu wist ik weer waarom. De auto moet wel van 2003 of nieuwer zijn en nu wordt dat een problem want voor de centjes waar ik voor goedgekeurd ben zal het heel moeilijk zijn een auto te vinden maar hey, goede moed dus vrijdagmiddag hebben Martin en ik al rondgereden. Hij heeft het hele weekend lekker vrij, het project is klaar waar ze aan werkten en ze wachten op de volgende klus. We hebben een auto gevonden die ons wel aanstond, een Honda, alleen is hij geblutst. Het lijkt wel of iemand met zijn of haar vuist een flink erop los heeft geramd op de motorkap en dak. Maar de auto moet op de eerste plaats goed en betrouwbaar zijn, mooi is niet een vereiste in mijn boek.

De benzine was iets omhoog gegaan terwijl ik weg was maar de prijs is weer gestaag aan het dalen en hopelijk zet die trend voort. Ik ben goed alles aan het ophalen wat betreft rekeningen. Zo konden we eindelijk de huurachterstand wegwerken en ook de stroomrekeningen zijn weer onder controle. Het helpt gewoon enorm dat Raini elke week trouw haar bijdrage levert, het is 50 dollar per week, niet veel zullen jullie denken maar voor ons is dit perfect en kan ik eindelijk weer eens opgelucht ademhalen.

Behalve Raini hebben we nog andere medebewoners, min of meer gunstig. Nee, niet betalend maar gedeeltelijk wel nuttig. Martin kwam erachter dat wij waarschijnlijk een gecko nest achter onze vaatwasser hebben. Hij zag een volwassen gecko maar ook babietjes. Dat kan de oorzaak dat we erg weinig kakkerlakken zien, geweldig dus, wij verwelkomen de gecko’s dan ook van harte in ons huishouden. Het zijn nachtdieren en je hebt geluk als je ze uberhaupt ziet, ik zag er eentje in de garage van de week toen ik de was deed, ze zijn heel grappig en snel en ik zal nog eens de link plaatsen zodat jullie geheugen weer wordt opgefrist.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gekko%27s

Het football seizoen is volop losgebarsten en dat betekent dat ik vanavond weer geluk heb als ik naar mijn op dit moment favoriete tv serie kan kijken om 9 uur. We hebben dan wel een tweede tv op de slaapkamer maar daar is geen aansluiting dus kan ik daar alleen maar dvds bekijken. Ik ben altijd al dol geweest op Britse crime series zoals Wexford en Morse en nu de acteur die Inspector Morse speelde overleden is, is er een spin off genaamd Inspector Lewis. Typische spanning maar ook humor en geen nonsense, precies wat ik waardeer in een serie, het wordt hier uitgezonden onder de naam Masterpiece Mystery en elke zondagavond kun je er 1.5 uur van genieten maar…..er is ook football. Dat betekent schipperen met je liefste. Als jij op zondagmiddag kijkt, kan ik dan…enzovoort en tot nu lukt dat heel aardig, tegen de tijd dat mijn tv begint is Martin meestal al zo moe dat hij gauw genoeg naar bed gaat, tenslotte is hij de meeste morgens al om 4, 5 uur op.

Ik hoorde net mijn gedicht op de radio, hetzelfde waarmee ik vandaag begon, Brigit las het voor en nu draaien ze mijn verzoek, Free Bird van Lynyrd Skynyrd, special voor Ine, die, ik realiseer het me net dit niet kan horen omdat ze een weekendje Antwerpen doet. Net nadat ik het mailtje met dit verzoek naar de radio stuurde las ik op het plaatselijke nieuws hier dat Leonard Skinner was overleden. Hij is de man naar wie de band genoemd is, een gymleraar aan de highschool waaraan de mannen van de band studeerden en deze Leonard stuurde de mannen naar het hoofd van de school omdat hun haren te lang waren, Als dank hiervoor vereeuwigden zij zijn naam door hem te verbasteren en als naam van hun band te gebruiken

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lynyrd_Skynyrd

Free Bird is heel bekend in Nederland maar hun grootste hit is Sweet home Alabama. In 1977 verongelukte hun vliegtuig tijdens een toernee en kwamen oa de zanger Ronnie van Zant en de guitarist Steve Gaines om het leven. De band is de trots van Jacksonville (samen met Limp Bizkit) en een van mijn eerste trips hier was naar het graf van Ronnie en Steve en ook naar de straat waar de Van Zants vroeger woonden en de naam van deze straat is dan ook veranderd in Brickyard Road, een liedje van Johnny van Zant en een homage aan Ronny. Nu raadt je het misschien al maar ze hebben nog een andere broer genaamd Donnie, de zanger van 38 Special . Ik vraag me af soms wat ouders aanzet om namen voor hun kinderen te kiezen en het moet bij de familie van Zant toch wel verwarrend zijn geweest als mum riep voor het eten, was het nu Donnie, Johnny of Ronnie. Ik weet niet wat de namen van eventuele andere kinderen zijn , ik kon er niks over vinden. Deze zoektocht deed me trouwens denken aan die andere bekende Amerikaanse familie, de Duggars die maar liefst 19 kinderen op deze wereld zetten, al hun namen beginnen met een J en de oudste, Josh is nu zelf getrouwd, natuurlijk uitgezonden op tv en heeft ondertussen zelf een dochtertje. De oudste Josh is 22 en de jongste Josy is 9 maanden. Elke week wordt er een uitzending over het wel en wee van deze familie uitgezonden en het is een geweldig georganiseerd gezin moet ik toegeven waarin iedereen zijn plaatsje en zijn verantwoordelijkheden heeft.

Nou, dat was het weer voor deze week en ik sluit af met zoals altijd de jarigen. Vandaag 26 september is Jan Heines jarig morgen 27 september viert Sanneke haar verjaardag. Op 28 september wordt Ravyn alweer een jaar maar dat vieren we de volgende week zondag. Haar kroontje met een jaar ligt al klaar, ook haar kadootjes wachten al en ik wil alle jarigen proficiat wensen en een geweldige dag toewensen !!!

Alle liefs van Mariet xxxx

  • 26 September 2010 - 12:06

    Ine:

    Heey lieve sis,
    Bedankt voor je verzoekje van Freebird. Ik ben net terug van Antwerpen en heb het inderdaad niet kunnen horen. Moet nu even bijkomen van het laat naar bed gaan en vroeg opstaan en het vele lopen (shoppen). Spreek je gauw...x Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 437885

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: