Zomertied - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Zomertied - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Zomertied

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

14 Maart 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De zomertied is begonne
afgelaope nach
get vreuger as in Nederland
ich weit det gae al dach
wat is ut noe aan ut bazele
ut zien nog twie ganse waeke
die Amerikane zien mer gekke luuj
wae gebroeke hiej nog un extra daeke
maar miense, hiej is ut lente
de zon broent al mien gezich
en as ich zoe nao boete kiek
dink ich, al die wermte en dae zonnesjien
ut is net un gedich

Hallo lieve allemaal !!!!

Ja het is echt waar, de klok ging vannacht vooruit en het is lekker weer, zo'n 20 graden vandaag en ik ga er echt van genieten. Gisteren was ik vrij en ben de hele dag met mum op stap geweest. Martin moest werken, ja eindelijk is het gelukt, hij heeft voorlopig een baan. Zijn broer is weer begonnen met stripen en aangezien hun vaste kracht deze winter een andere baan vond (ze lagen 3 maanden stil vanwege het koude weer) hadden ze iemand anders nodig. Ze dachten aan hem en hij zei naturlijk geen nee, het is voor de lente en de zomer. Dat is natuurlijk helemaal te gek en geeft ons de kans om alles weer op een rijtje te krijgen. Mum en ik gingen yardsalen na Martin afgezet te hebben bij zijn broer. Ik heb een paar dollars uit gegeven, nog geen vij maar ik had een paar hele mooie dingen. Iets waar ik heel blij mee ben is een heel mooi jeanjasje met borduursel op de voor en acterkant van een heel exclusief merk, ze vroeg 3 dollars maar ik kreeg het voor twee, verder een hele mooie zilveren armband, met steentjes, we weten niet zeker wat, het lijken diamanten en topazen en je kunt aan het slot zien dat het van hoge kwaliteit is. Verder een paar hele leuke oorknopjes voor 25 cent en een zilveren ketting in de hippie trant voor ook een kwartje. Nadat we Martin weer opgehaald hadden gingen we uit eten bij Golden Corral, een buffetrestaurants, onbeperkt eten voor 10 dollars. Ze hadden geweldige steaks en hebben een heel uitgebreid garnalen assortiment. Mum trakteerde ons vanwege onze trouwdag as dinsdag, we zijn dan alweer 3 jaar getrouwd.

De afgelopen week hoorden we dan van de baan en een van onze wensen, een nieuwe bril voor Martin om te kijken of de hoofdpijnen dan wegbleven ging in vervulling. Na eerst een bezoekje aan Randstad (ja diezelfde) voor het invullen van de formulieren voor de nieuwe baan (zijn broer doet alles via Randstad) gingen we naar de brillenspecialist. Het bleek dat ze alles moeten bestellen en dat dat zo'n 7 tot 10 dagen ging duren. We konden hier natuurlijk niet op wachten en na wat telefoontjes vonden we een andere winkel waar ze ons waarschijnlijk direct konden helpen. Ze hadden de glazen op voorraad en tot onze groet blijdschap was alles gratis. Bij de eerste plaats zouden we nog 40 dollars moeten bijbetalen maar hier was dat niet nodig. Onze verzekering vergoedt alles dus heb ik ook maar gelijk een bril genomen, een leesbril want een andere heb ik echt nog niet nodig. Na een leuk montuur te hebben iogezocht waren we allebei snel voorzien en het beste nieuws was, na de nieuwe bril heeft Martin nog een kleine aanval gehad. Een beetje bitterzoet natuurlijk want als we dit geweten hadden, had hij al veel eerder pijnvrij kunnen zijn. Maar ja, als je alles van tevoren weet, is het wel erg gemakkelijk.
Oh ja, ik heb voor hem een mp3 speler gekocht, voor heuse 50 cent en we moeten zo even een AAA batterij gaan halen want die was er niet bij maar er staat al muziek op zodat hij vandaag naar zijn favoriete rock kan luisteren tijdens het werken.

Ik lees net op het plaatselijke nieuws dat er walvissen zijn gesignaleerd net buiten de kust van Jacksonville, ze zijn te ver van het strand om van daar uit te zien maar ik heb dat zeker op mijn verlanglijstje staan. Het lijkt me te gek om zo'n dier te zien in de open oceaan. Ik heb dolfijnen gezien maar ik van ver.

Vandaag heb ik dus vrijwel de hele dag tijd om van alles te doen als Martin werken is. Er is de wekelijkse was en ik ga ook verder aan de slaapkamer, De plantjes kunnen vandaag ook eindelijk weer naar buiten want de kans op nachtvorst is wel voorbij.

We zijn net terug van de store en Martin is nu weg en komt waarschijnlijk rond 4 uur terug, ik ga zo dadelijk moeder bellen om te zien hoe het daar is, dus ga ik voor vandaag weer afsluiten

Allemaal een fijne week en de groetjes...Mariet xxx

• 15 Maart 2010 - 07:15

Marie-Louise:

Hi Mariet, wat heerlijk dat Martin een baan heeft voor de zomer, ik kan me voorstellen dat hij het thuiszitten beu is, ben ik ook na bijna 5 maanden thuis.
    Ben jalours op jullie mooie weer dat gaat hier nog wel even duren.
    Heel veel groetjes Marie-Louise

• 15 Maart 2010 - 10:06

Mariëlle:

Ha Mariet,

Fijn dat het met bril beter gaat met Martin. Ook fijn dat hij een baan heeft nu maar hopen dat dit van lange duur is.
    Ik ga vanaf woensdag genieten van een welverdiende vakantie ik vertrek samen met Wendy naar Curacao. Ik ben er echt wel aan toe.

Ik mail wel weer als ik terug ben.

Groetjes Mariëlle.

• 18 Maart 2010 - 08:29

Ted Nijssen:

Hallo Mariet,

Geweldig een baan voor Martin, en natuurlijk de financiele opkikker. Wat extra dingen weer te kunnen doen, in jullie geval de noodzakelijke brillen te kunnen kopen.
    Nou Mariet de lente komt er hier ook aan hoor,dat komt goed uit want dit weekend heb ik een vriendinnen weekend, we gaan naar Z-Limburg.
    Gefeliciteerd met al bijna 3 jaar getrouwd Mariet,wij wensen jullie nog een gezonde en gelukkige tijd verder.Hier gaat het verder allemaal goed, onze a.s. grootouderschap begint steeds meer vorm te krijgen, Ingrid is nu ruim 21 maanden zwanger. En vandaag is zij 32 jaar geworden.Vorige week had ik een heel onspannen week, zomaar even een week verslagje.
    Maandag-avond 8 maart een 3 weekse curcus communucatie en relatie. Dinsdag-avond een avond over hoeden maken en alles daar omheen. (je weet dat ik altijd dol ben op hoofddeksels) Woensdag-avond even niets. Donderdag-avond naar Sittard geweest hier hebben we genoten van een prachtige circus vanuit China,deze chinese mensen waren op toer door Europa. Vrijdag-avond mijn verwilligerswerk op Savelberg gedaan, Zaterdag-avond T.V. programma bekeken rondom 10 discussie over de politiek. Zondag-avond liedjes-avond in Helden-dorp. Dus Mariet alles nog volop in beweging. Ik ga weer stoppen, en jullie een goede tijd verder weer toe te wensen. DAAAAAAAAAAAAAAAG Mariet. Ted NIjssen