We verjagen koning winter !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu We verjagen koning winter !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

We verjagen koning winter !!!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

07 Maart 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De musse sjriewe ut van de dake
ut is miert, tied om op te sjtaon
tied om oet de vaere te kroepe
de wintjerslaop dae is gedaon
de crocusjes weege zachjes
ze bewaege in de windj
de zon wert sjtiekem al wat wermer
ich huur ut lache van un kindj
deze wintjer doerde langer
of misjien liekt det allein maar zoe
met al dae sjnie en al det vreeze
maar ut is hoeg tied want noe
is ut tied om op te ruume
weg met mutsen, dasse, jes
de sjleij geit weer oppe zulder
weg met handsjoon inne tes
deure aope en auch raame
laop nao boete en kiek maar ens rondj
aom deep in en ruuk de linte
frisse miertloch, hiel gezondj

Hallo allemaal

Ik weet zeker dat iedereen dat gevoel wel heeft, het wordt tijd voor eindelijk lente. Zelfs hier waar we normaal bespaard blijven van koude winters. Het is op dit moment net na vijven en buiten is het 33F, dat betekent precies 0 C. het is nu de zoveelste nacht met vorst want voordat die zon opkomt duikt het wel onder de 0. Gelukkig stijgt het kwik vanmiddag wel naar 20 graden , het wordt zonnig en is kristalhelder, de sterren staan te blinken maar ik zit lekker met mijn dikke badjas (geen luxe) achter mijn computer. Martin slaapt nog en ik heb nog geen koffie aangezet, wil hem niet wakker maken.

Ik heb bijna niks geslapen, was veel te moe denk ik, kon niet warm worden en mijn restless legsyndroom hielp niet mee. Ik heb gisteren gewerkt, ik had me aangemeld voor overuren, dat betekende werken van 9 tot 22 uur en dat is lang als je constant aan de tefeoon moet zitten. Ik voel het in mijn keel vandaag maar het is gedaan, voorbij en 4 overuren is een leuk extra centje. Ook mijn collega Andrea werkte dezelde tijden en we hebben gezellig de pauzes gedeeld. Toen ik thuiskwam was ik gesstelijk moe maar lichamelijk was ik er overheen, ik zei al tegen Martin, net alsof ik jetlag heb want de vrijdagavond was ik eigenlijk te laat in bed, Martin had namelijk een verrassing toen ik thuiskwam, hij had de film 2012 op dvd. Als je een spannende film wilt zien met fantastische special effecten moet je beslist deze zien. Ik begon te kijken en vvoor ik het wist was het twee uur later en was ik dus te laat in mijn bedje. Gisteravond had hij ook weer wat geregeld (lieve man van mij), The Box, heel intrigerend moet ik zeggen over een echtpaar dat een doos krijgt aangeboden a la Deal or no Deal, als ze binnen 24 uur op de knop in de box drukken krijgen ze 1 miljoen dollars maar iemand die ze niet kenne zal daardoor overlijden. Ze doen dit en ze rollen van de ene onaangename situatie in de andere, het einde is niet echt om vrolijk te noemen.
En nu ben ik al weer op, natuurlijk om naar de radio te luisteren. Martin zei gisteravond, waarom sla je niet een keertje over en slaap je niet uit maar dat kan ik niet, dan moet ik weer een hele week wachten, ik verheug me altijd op zondagmorgen. Ik ga vanmiddag wel een uurtje op een oor. Het is echt heel druk op het werk en dit is al de tweede zaterdag dat er overwerk wordt aangeboden, de vorige week zaterdag zag ik dat te laat/ Het wordt 150% uitbetaald, niet gek.

Ik heb nog een nieuwe band voor Lucille nodig, ook de andere voorband wordt slecht en ik wil niet nog eens zo'n klapband riskeren dus daar gaan we woensdag voor uit als de volgende paycheck binnenkomst. Het lijkt wel of de tijd vliegt en Marianneke, nog 5 weken meid en dan zijn jullie hier. Ik moet komende woensdag ook mijn schema voor april inleveren, de dagen en tijden dat ik wil werken dus het wordt tijd om te plannen wanneer jullie precies hier zijn zodat ik kan regelen dat ik vrij heb.

Martin is nog steeds aan het clusteren headachen maar het lijkt of er steeds minder regelmaat inzit en als hij het lezen beperkt tot alleen wat nodig is, zijn het heel lichte aanvallen. Hij slaapt nog steeds op de bank om mij niet wakker te maken als hij op staat. We willen de komende week aan de spring cleaning beginnen, tijd om alles op te ruimen en te poetsen en de logeerkamer in orde te maken, Hopelijk kunnen alle plantjes dan naar buiten, nu hebben die het nog te koud.
Ik heb al bonen voorgepland in een balkonbak en ze steken hun kopjes al boven de aarde uit.

In 5 weken is het hopelijk heel wat warmer want in wil zwemmen als Marianne en First hier zijn, We hebben zeker een bezoekje aan de Itchitucknee op onze lijst staan. Ik herinner me van de maart bezoeken in de afgelopen jaren dat het lekker was, midden twintig en zonnig. Ook een bezoekje aan St Augustine staat op ons programma We aan lekker Ameriaans koken en vooral ook een origineel Southern ontbijt mag niet ontbreken. Of ze van grits houden, daar komen we dan wel achter.

Dat was het weer voor vandaag, ik hoop dat bij jullie de lente ook snel zal beginnen, wij beginnen het volgend weekend al aan de zomertijd hier en dan hebben we twee weken maar 5 uur tijdsverschil. Een fijne zondag en voor de rest van de week, alles goeds....liefs....Mariet

ps...de hartelijke feicitaties voor de jarigen op mijn wekelijkse lijst, Frans Steegs en Jo Gielen !!!

  • 07 Maart 2010 - 16:28

    Marij:

    Ha Mariet

    Aan dien gedicht te zeen hebbe wae dees waek dezellefde gedachte gehad.
    Die 20 grade ben ich bang det wae heij veurleupig nach neet gaon hale...ut is nach stieds razele, snottere, en kratse heij.
    Ich steur dich auch efkes mien gedicht van vanmerge met

    HOIJE WINTJER

    Jao ech..ich ving ut prachtig
    det witte landsjap boete
    Heb zellefs vrede met ut kratse
    van bevrore autoroete
    Mer as ut miërt gewore is
    dan ben ich ut wel zat
    Heb ich ut met Keunig wintjer
    veurleupig wel gehad
    Dan wil ich wer vieulkes zeen
    en zonger jas nao boete
    Dan wil ich bloome in den hoof
    in plaats van oppe roete
    Mien iezers moge in ut vet
    de sjniejes-jup in de sjop
    Ich wil wer ins ut zunke zeen
    Dus....veurjaor.....kom mer op!!!!

    Groetjes en liefs van Marij


  • 07 Maart 2010 - 20:16

    Mieke Steeghs:

    leuk verhaal Mariet
    na koffie drinken met de kaarters voor verjaardag van Frans ook met Ves Jacobs heerlijk gewandeld in Grindsveen Mariet weet jij dat Mien van Ves overleden is en Ves nu een vriedin heeft dat jou oude buurvrouw is

  • 09 Maart 2010 - 09:12

    Yvonne:

    Ha mariet,

    Ja joah noa al de lange tied verlang ik auk naor de lente.

    leefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 437893

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: