Wae zien riek !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Wae zien riek !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Wae zien riek !!!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

21 Maart 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo lieverds !!!!

Dien hand in de miene
dae sjtiekeme lach om diene mondj
zegge mich wae zien zoe riek
wae hubbe mekaar en zien gezondj
waem haet luxe nudig
as ut laeve zoe simpel ken zien
iddere morgen same wakker waere
genog te aete, leefde, diene kop deut neet mier pien
ich mot bekenne
ich wis det al hiel lang
gelok is neet te kaup in deze waereld
sweetheart, wae zitte oppe ierste rang

Ja, het is echt waar, de migraine aanvallen zijn de hele week weggebleven en Martin gaat elke dag met een glimlach op zijn gezicht naar zijn werk, life is good !!!

Het was gisteren heerlijk weer en nadat ik hem afgezet had bij zijn broer ben ik lekker even gaar garagesalen want nu de lente in het land is, zijn er veel mensen die hun spulletjes kwijt willen en ik heb weer wat de nodige dingen op de kop getickt zoals een kastje voor de logeerkamer die stilletjes aan vorm krijgt en een hele mooie kristallen pot met deksel, echt een koopje voor een dollar.

Ik had weer een incident met de auto op vrijdag avond, ik kwam terug van mijn wewrk (gek dat dit altijd op de terugweg naar huis gebeurd en 's avonds), op de brug van Fleming Island hoorde ik hobbel hobbel en ik dacht direct, de achterband heeft het begeven. Ik zette direct de alarmlichten aan en reed langzaam over de brug naar een afrit en stopte daar. Ik was net aan het denken wat te doen toen er een auto stopte met twee jonge meiden erin. Ze vroegen of ze konden helpen en boden aan om iemand te bellen toen ik vertelde dat ik geen telefoon heb. Ze belden Martin om hem op de hoogte te brengen toen de volgende auto stopte en dat was een police car. De agent en een andere man boden aan om de band te verwisselen en dat sloeg ik natuurlijk niet af. Echt waar, 5 minuten later was ik alweer aan het rijden en kon ik mijn weg vervolgen, welliswaar langzaam en voorzichtig want de reserveband is niet al te best maar prioriteit woensdag als ik mijn salaris krijg, twee nieuwe achterbanden.
Ik heb de twee helpers natuurlijk uitvoerig bedankt en kreeg gelijk een meer positief beeld van de politie van Orange Park, ze geven niet alleen heel gemakkelijk bonnen maar helpen ook als het nodig is.

Op het werk was het een hele leuke week met dat nieuwe werk wat ik voor twee weken doe, ik neem om vier over van Charlotte, dat betekent dat ik de eerste drie uurtjes weinig anders te doen heb als wat bij te werken van de vorige dag en wat rond te lopen en te praten met collega's. Daarna krijg ik de mailtjes binnen met de verzoeken om de klanten terug te bellen. Die typ ik op spreadsheets na ze gekontrolleerd te hebben en daarna speel ik ze door naar de agents zodat zij ze kunnen afwerken. Ik krijg veel positieve reacties van iedereen hoe ik de verzoeken opgesteld heb en mensen mailen me met de vraag, heb je nog een callback voor me.

Vrijdagavond hadden we ook een bezoeker in onze tuin, Martin zag een paar ogen oplichten in het donker en riep me direct. Buiten aan de schuifdeur was een opossum oftewel buidelrat aan het rondsnufelen

het is een behoorlijke groot dier,en helemaal niet bang voor mensen. Het is zo ongeveer zo groot als een tekkel en heeft echt de rattestaart. Als elke rat is het naturlijk op zoek naar eten.

Vandaag is het behoorlijk bewolkt en het is nog niet zeker of Martin gaat werken, als het nat is kunnen ze natuurlijk niks doen want verf en regen is niet zo'n goede combinatie. Morgen verwachten ze ook nog een beetje regen en dan wordt het weer zonnig en lekker warm met tussen de 20 en 25 graden. Alleen de nachten zijn nog fris met gemiddeld zo'n 10 graden. Gistermiddag heb ik buiten gewerkt, al het hout opgestapeld wat er nog her en der verspreid lag want we verwachten niet meer dat de open haard aangaat met deze stijgende temperaturen. Het gras moet gemaaid worden de komende week Nou ja gras, meer onkruid wat er nu opkomt. Het hele gazon staat vol met zachtpaarse bloemen, de aardbeien bloeien volop net als de bramen achter in de tuin tegen de schutting met honderden bloemetjes, het is er een druke met jewelste met al die bijtjes die rondzwermen en dat belooft dus wel wat voor over een aantal weken. Ik verheug me al op die lekkere verse bramen in mijn yoghurt. De vogeltjes zijn druk met het aanslepen met nestmateriaal en vooral de cardinal valt op, het mannetje is vuurrood en doet zijn uiterste best om indruk te maken op zijn vrouwtje.

Ook de eekhoorntjes hebben de lente in de kop, ze spelen tikkertje in de bomen en komen af en toe naar beneden om wat brood op te halen dat ik in het gras neerleg. Ik wil graag een voedertafel in de tuin, misschien is er wat hout over van het bouwen van het schuurtje in de tuin van Jack. Martin en hij hebben die samen gebouwd en het volgende project wat ze op stapel hebben staan is het schilderen van Jack's huis. Martin is elke dag op tijd klaar werken en als hij rond 3 uur thuis is en wat gegeten heeft gaat hij naar Jack om wat te klussen.

Nou dat was het weer voor vandaag, ik ga nog een kopje koffie halen en dan genieten van een lekker lange zondag, dag lieve mensen, tot de volgende week !!!

Een speciaal proficiat voor Nathan die vandaag jarig is, voor Rik die morgen jarig is en voor Valerie die dinsdag haar verjaardag viert

Mariet xxxx

• 21 Maart 2010 - 11:32

Ger Van Jeanne:

Lieve Mariet,
    wat weer een prachtig verhaal. Ik riep net naar Jeanne,die beneden is, dat je volgens mij bij gelegenheid maar eens een boek moet schrijven. Je schrijft echt heel mooi. Ik lees je verhalen iedere keer met aandacht. Ook leren we hierdoor m.i. veel van het leven en anderszins in Amerika. Gisteren was ma hier. Was in de rolstoel met duwhulp Willemien gekomen. Hebben heerlijk buiten onder de veranda koffie met wafels (door Willemien gebakken) genuttigd. Ik heb deze week ongeveer 80 uren gewerkt aan ma's badkamer. Deze week komen de loodgieter, stucadoor en tegelzetter. Heb ik wat rust. Fijne zondag verder.
    Groetjes van oud-buurman Ger