Jingle bells - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Jingle bells - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Jingle bells

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

13 December 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoe een gedicht een kalkoen en hoe de foto van die kalkoen een spel oplevert !!!

Jullie vragen jullie natuurlijk nu af, waar slaat dat nu weer op. Enkele jaren geleden won ik met een kerstgedicht bij een gediichtenwedstrijd van omroep P&M een grote kalkoen. Nu ben ik hier in de States lid van het Campbell's soep panel. Elke week wordt ik verzocht in te loggen op hun website en daar reacties achter te laten en mee te doen aan onderzoekjes over hun producten. Hiervoor ontvang ik elke maand een tegoedbon van 15 dollar voor Amazon, waar je vanalles kunt bestellen zoals cd's en dvd's. Campbell's is hier wat Unox bij ons is, soepen en zo en zed werden wereldberoemd doordat Andy Warhol een schilderij maakte van hun blik tomatensoep. Nu hadden ze een aantal weken geleden een project over Thanksgiving en ik plaatste de foto van mij en mijn kalkoen, op een feestelijke schaal nadat ze uit de oven kwam. Dit leverde me een extra bon op van 10 dollars en ik heb hiervoor afgelopen week een spel besteld. Het heet Dream Chronicles 3, the lost child. Ik had deel 1 en 2 al in Nederland besteld op cd en nu heb ik de download gekocht voor nummer 3. Het is een puzzelspel met fantastische illustraties, alles in art deco stijl en verslavend. Als je eraan begint kun je gewoon niet ophouden met spelen, elk nieuw level is weer compleet verrassend en origineel en na twee dagen ben ik nu ongeveer op de helft van het nieuwe spel.
Ook heb ik een cd besteld voor mijn schat die komende donderdag jarig is van Van Halen en de Pulse van dvd van Pink Floyd, met een beetje geluk zijn beiden op tijd hier voor de grote dag. Ik heb al eerder boeken besteld bij Amaon en het duurt maar een paar dagen om het te krijgen, ook mijn hartjes wafelpan komt van hen. Zo, nu heb ik dat verklaard en kan ik verder met dit verhaal.

Ik heb een interessante week achter de rug. Ik heb dondersag mijn bon betaald en in plaars van de verwachte 76 was het maar liefts 98 dollars. Dat is absurd denk ik voor iets waaraan je niks kan doen. Je licht kan ieder moment uitvallen tenslotte en ik kan nooit zelf een lamp verwisselen in de auto maar ja, niks aan te doen. Jack, Martin's vriend had de gouden sieraden die Ine me stuurde, kapotte armbandjes en ringen en dat leverde me maar liefst 260 dollars op, genoeg voor de bon en natuuurlijk wat extra boodschappen waarvoor onze hartelijke dank. Ook had ik de kans om in de rechtszaal te kijken en omdat dit mijn eerste keer ever was, was het best wel spannend om te zien hoe het daar toegaat. Het ging in een sneltempo, iedereen kreeg ongeveer 5 minuten om te luisteren naar de aanklacht en het oordeel. Dit waren allemaal verkeersdelicten zoals het rijden zonder rijbewijs en doorrijden na een ongeluk en je was zeker al 300 dollars kwijt voor rechtbankkosten buiten de bon die natuurlijk ook betaald moet worden. Er werd zelfs een gevangene binnengebracht in strepenpak en met ketens om de polsen en de enkels.

Het weer is prut, echt niet normaal en er zijn heel veel mensen ziek. Zo was het in het begin van de week s nachts maar 5C, woensdag overdag steeg het kwik naar 26C en donderdag was het maar liefst 10 graden minder. Vrijdag begon het te regenen en gisteren was het al rond 4.30 donker, het regende de hele dag en kil. Ik heb de hele dag op het werk met een sjaal om mijn hals gezeten en de Nederlandse thee en erwtensoep hebben me er gisteren echt doorheen gesleept. Ik had natuurlijk ook veel te weinig geslapen want vrijdagavond besloten Martin en Raini weer te koken en ik bleef veel te lang op. Het is gek, een paar jaren had ik echt 7 tot 8 uur slaap per nacht nodig om overdag te kunne functioneren maar blijkbaar wordt dat minder als je ouder wordt. Ik heb de afgelopen nacht ook maar 5 uurtjes geslapen en ben klaarwakker sinds een uur. Ik heb een gedicht geschreven voor mijn favoriete radioprogramma, Minse Winse en een verzoekje voor een plaat voor Martin ingestuurd. Toen ik vanmorgen wakker werd net voor vijven door de wekker klonken er buiten drie pistoolschoten, niet zo ver hier vandaan We hebben nog geen politie of ziekenauto sirenes gehoord dus hopelijk is er niemand gewond geraakt

Alles hier is nu helemaal geconcentreerd op de komende kerst, er zijn echt huizen in de buurt die overversierd zijn met flikkerende lichten in allerlei kleuren, echt Amerikaans, hoe bonter hoe beter. Verder bewegende verlichte bewegende dieren en figuren en levens grote opblaasfiguren in de tuin, complete kerststallen en natuurlijk Santa. De winkels kunnen het spul gewoon niet aanslepen en mensen geven kapitalen uit aan kado's zoals elk jaar.

De economie schijnt wat aan te trekken, er zijn meer banen en minder werkelozen, voor het eerst afgelopen maand is dat aan tal omlaag gegaan in plaats van gestegen. De prijzen voor benzine gaan nog steeds als een jojo, afgelopen week betaalde ik 2.55 per gallon, de hoogste prijzen lagen rond de 2.65 en levensmiddelen blijven gelijk sinds weken, de groentes gaan omhoog maar voor bijvoorbeeld bananen betaal ik nu maar 44 cent per pond. Het loont zich zeker wel om aanbiedingen in de gaten te houden, met name voor vlees. Vandaag eten we kip, ik heb een grote kip gekocht voor 3.15 en daar kunnen we maar liefst twee dagen van eten. Woensdag hadden we de kerst brunch bij at&t en zij hadden lekkere kalkoenrollade. Iedereen bracht wat mee en ik had macaronisalade gemaakt. Er was heel veel over en aangezien ik de laatste was die naar huis ging en moest opruimen had ik twee draagtassen met eten bij me. Voor Martin pittige kippenvleugels, zo'n 15 stuks en een heerlijke cranberrysaus. Onze manager Charles had triffle gemaakt, een laagjespudding met slagroom, vanille pudding en de toplaag was slagroom met oreo koekjes en creamcheese. Oreo koekjes zijn typisch Amerikaans met veel chocola. Het was erg machtig maar verrukkelijk.

Nou, al dat eten heeft natuurlijk wel gevolgen voor mijn gewicht en er echt wel wat bijgekomen. Daar gaat mijn gedicht van deze week ook over maar die extra twee kilo's gaan er wel weer af na de feestdagen.

Een fijne zondag en een fantastische week gewenst !!!

Mariet xxxxx

Det kries se der noe van
met die pekskes van toes
de tshirts zitte krapper
de kneupkes van miene bloes
ze sjpringe der nog net neet aaf
de bokseknaup geit net dich
maar hey, alles is zoe lekker
en as al det lekkers op is
aet ich waal weer get minder
en nao onger geit mien gewich

  • 13 December 2009 - 12:38

    Ger Wijnhoven:

    Hallo Mariet,

    wat alweer een mooi verhaal van je over al je belevenissen. Heb het met belangstelling gelezen. Jeanne en ik zijn net terug van het Bovenbos in Helden, Heb aldaar wat groen gehaald voor onze kerststukjes. Nagenoeg het hele Bovenbos is bedekt met mos. Steef de kapster had Jeanne daarop geattendeerd. Het was vanmorgen zonnig weer, dus we hebben er een lange wandeling door de bossen aan vast geplakt... Als het goed is komt Frank vanmiddag alhier nieuwe hardware installeren. Hopelijk gebeurt dat ook, maar eker weet je dat nooit met Frank... Jeanne is nu naar ma. Vanmorgen tijdens onze bostrip belde Willemien en deelde mede, dat ma zich vanmorgen niet lekker voelde. Kreeg iets voor onder de tong voor de rikketik en ging naar bed. Ik ga nu maar eens mijn bureau wat opruimen. Stel dat Frank komt, dan zal hij toch wat werkruikte moeten hebben. Oh ja, ons Maud is gisteren teruggekeerd van Rusland. Ze was deze week in Kiev en Moskou vanwege haar werk. Ze leveren aldaar o.a. spullen aan de Metro (wat hier Makro is). Af en toe gaat ze samen met haar chef erheen om zaken te doen..... Die Russen willen wel alles heel goedkoop, naar ik hoorde.
    Fijn weekend verder.
    Mvrgr.,
    Ger, mede nms. Jeanne

  • 14 December 2009 - 16:40

    Mariëlle:

    Hallo Mariet,

    Vanuit een koud Nederland wens ik jou en Martin hele fijne feestdagen!!

    Liefs Mariëlle.

  • 15 December 2009 - 07:57

    Yvonne:

    Waat ein geweldig verhaolke.

    Maedje fijne kerstdaag en ein sjoen 2010.

    Liefs,
    Marion en Yvonne

  • 16 December 2009 - 16:03

    Addy:

    Ooooh... hou op !!!
    Het is nog niet eens Kerstmis en de kiloos zitten er alweer aan :-((
    Het leven hier in Weert is veuls te goed ! Vorige week LUNCH met de bazen, dat is weer iets nieuws, hier. Toen Bertha jarig, dusss... Limburgse Vlaai bij de koffie en morgen de Kerstborrel. We krijgen een Irischeque van 35 euro. Dus nee... (nog) geen last van de crisis.. haha.. We komen langzaam maar zeker in de Kerststemming, want vandaag is er een pak sneeuw gevallen en dat wordt vannacht alleen nog maar meer... I'm dreaming of a WHITE X mas... :-))
    Jij en Martin een vrolijke voorbereiding op het Kerstfeest toegewenst. Hohoho ... !!! :-))))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 439217

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: