koffie en paeperkook - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu koffie en paeperkook - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

koffie en paeperkook

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

06 December 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal

Enne....heeft de Sint iedereen verwend met de nodige pakjes en surprises ???

Ik heb natuurlijk net mijn verjaardag achter de rug en het was een leuke ingetogen dag. Alle mensen die me kaarten, mailtjes en posts op Hyves en Facebook hebben gestuurd wil ik hartelijk danken hiervoor. Jullie hebben allemaal eraan bijgedragen dat ik me op deze 5 december heel speciaal voelde.
Ik zit lekker naar de radio te luisteren met Douwe Egberts koffie en een dikke snee peperkoek met boter. Die peperkoek en koffie zaten in een pakje wat ik donderdag kreeg van Rob, Sylvia, Frank en Fenna. Ze hadden hun best gedaan om heel wat lekkere dingen te sturen zoals kaas en speculaas. De mooiste verrassing in het pakje was echter niet om te eten maar een fotoboekje met allemaal kiekjes van mijn kleindochter Fenna vanaf de dag dat ze geboren werd, 10 mei tot nu. Behalve Fenna zag ik ook natuurlijk haar papa en mama, haar superoma's en andere familie leden. Ze is zo'n mooi kind (en ik mag dat zeggen), grote blauwe ogen die guitig de wereld inkijken en een heel fijn huidje. Kids, je hebben me hiermee zo ontzettend blij gemaakt en ik kan jullie niet zeggen hoezeer ik verlang naar de dag dat ik haar eindelijk vast kan houden.

Vrijdag op het werk werd ik al verrast met een taart, Michele, waar ik gepoetst heb een tijdje geleden had een taart besteld met Happy Birthday Mariet. De taarten hier zijn groot en zoeter dan zoet. Ik zette de taart op tafel met de bordjes en vorken die ze erbij gekocht had en toen ik naar huis ging was er maar een klein stukje over. Ik heb zelf maar een klein stukje gegeten, veel te zoet naar mijn smaak en ik had voor mijn lunch cup of soup erwten en een bruine boterham met geitenkaas.

Toen ik vrijdag avond thuis kwam, was het huis leeg. Geen briefje waar Martin was, het regende zijn best en ik snapte er helemaal niks van. Eerder de afgelopen week hadden we eindelijk weer een telefoon gekregen dus ik belde hem via skype maar niemand pakte op, bleek dat ik het verkeerde nummer had gedraaid, hehe. Rond half twaald ging de deur open en kwamen Martin en Raini binnen met twee grote zakken eten. Ze waren boodschappen gaan doen voor een middernachtelijk maaltje ter ere van mijn verjaardag. Rond 1 uur zaten we dan eindelijk te smikkelen van chickenwings (kippenvleugeltjes in een lekker korstje), potato mash (aardappelpuree met kaas) en pastasalade. Het was heerlijk en we hebben samen naar Angels and Demons gekeken, de film naar het boek van Dan Brown (van de Da Vinci Code). Na al dat eten had ik nog niet echt slaap en het was dan ook bijna 5 uur voordat ik slaap sukkelde. Om 9 uur was ik al weer op want mum zou langs komen om een paar yardsales te doen maar ze belde op dat ze later zou komen. Het was koud en het regende. We hadden vrijdag al de hele dag regen gehad en alles was nat nat nat. Ze had een grote zak bij zich met van allerlei lekkers en ook een lekker warm jogging pak dat ik op dit moment draag, mint en rose, volgens de beste campingtraditie maar hey, het is behaaglijk warm. Het originele plan was om naar Olive Garden te gaan voor soup and salad maar ze was van mening veranderd en met Martin in ons kielzog gingen we op Normandy Boulebard naar Golden Corral. Dit is familie buffet restaurant, dus onbeperkt eten. Voor die lunch betaal je met de drank ongeveer 10 dollars (8 euro) en je hebt er alles van soep en salades die je zelfs samenstelt tot de pudding, taart en ijs hoek. Het enige verschul met het dinerbuffet is dat je geen steak of ribjes hebt. Ze hebben een geweldige vis en schaaldieren hoek dus ik heb me lekker volgestopt met tilapia visfilet en garnaaltjes. Dat is mijn favoriete manier van uit eten, van allerlei dingen uitproberen, steeds weer wat verrassends en deze keer hadden ze warme appelstukjes die ik niet eerder had geproefd en daar ben ik echt nog een keertje voor terug gegaan. Martin's mum heeft heel veel last van haar rug en toen we weer thuiswaren is ze direct weer vertrokken naar haar gemakkelijke stoel. Nadat ik naar de bieb was geweest hebben Martin en ik de rest van de dag doorgebracht op de bank met de open haard aan en wat films. Susan kwam nog langs met pumpkin pie, versgebakken en een doos vol met sinaasappels en mandarijnen en rond 10 uur waren we allebei slaperig en zijn we lekker vroeg het bed in gedoken na van een mierzoete Heidi film te hebben genoten. De mooie bergscenes maakte het echter volop goed.
Nu vragen jullie je misschien af, wat ik van Martin heb gekregen. Behalve een hele hoop liefde (maar daar krijg ik dagelijks een portie van) had hij een gedicht geschreven en nee, dat is voor mij alleen dus jammer voor jullie !!! Ik heb altijd al geloofd dat de mooiste dingen in het leven niets hoeven te kosten en het mooiste bloemboeket kan niet op tegen de woorden die hij voor mij op papier had gezet

Ik zei het al, het is koud en nat, raar weer hier hoor want bijvoorbeeld de komende week wordt het s nachts zo koud dat we dicht bij de vorstgrens zitten en overdag is het dan evengoed 25C. Dat betekent dat je echt niet weet hoe je moet kleden om naar je werk te gaan, Een koude start, een warm midden en een koude finish maar ja, we zien wel wat komt.
Het kerstseizoen is in volle gang en je ziet hoe langer hoe meer versierde huizen, hoe meer hoe beter volgens de Amerikaanse tranditie natuurlijk en het is een geschtter van lichtjes in allerlei kleuren en in de tuinen verschijnen hele levensgrote beeldengroepen en taferelen. Het is nog steeds heel vreemd om een opblaas sneeuwman van 3 meter te zien als je zelf over straat loopt, gekleed in een korte broek en tshirt. Overal in de winkels hoor je kerstmuziek en mensen kopen kopen kopen want hier is het nooit genoeg schijnbaar.

Komende woensdag hebben we het officiele kerst/thanksgiving festijn op werk. AT&T sponsort het vlees voor een gezamelijke lunch, natuurlijk kalkoen en we doen zelf de rest. Ik ga een pastasalade maken, dat is lekker en niet te duur en de laatste kreeg kreeg ik vele positieve reacties. we hebben allemaal twee uur de tijd om te eten en gezellig ibij elkaar te zitten. Ik heb de komende week donderdag vrij, ik heb geruild met een van de collega's. Onze collega Christine trouwt komende zaterdag en Michele 2 wilde graag ernaar toe, ze had echter zaterdag niet vrij, ik wel en ze vroeg om te ruilen.
Een andere collega, Dan, die aan het bureau langs mij zit gaat ook verrassend trouwen op oudjaarsdag. Ik had het er nog met Martin over gisteren hoe snel en gemakkelijk mensen dat hier doen, trouwen. Dan, die net iets jonger is dan ik was zoekende, dat wist ik al toen een jaar geleden onze groep begon. Hij had drie maanden een date met Gail die aan de andere kant langs me zit maar het bleef geloof bij die ene keer. Hij raakte bevriend met Kathleen, een leuke vrouw die in de groep na ons begon en nu gaan ze dus trouwen. Waarom trouwen vraag ik me af als je ook gemakkelijk eerst samen kunt wonen maar ja, ik ben natuurlijk heel blij voor hen, ze passen geweldig bij elkaar !!!

Genoeg gekletst weer voor elkaar, ik sluit af met een gedicht dat ik schreef naar aanleiding van een mail die ik van os Marij kreeg over licht. Allemaal een geweldige zondag en tot de volgende week !!!

Mariet xxxx

un leegkske in de windj
ut vlemke werm en zach
blieft sjiene op elke donkere plek
verleeg diene donkerste nach
doe wets as dich nao det kerske kieks
ut blieft neet donker, de daag kumpt besjlis
en alles kumpt good, ut duurt neet lang
verjaagd wuurd die donkere wolk van mist
dus haoj dich vast en blief geleuve
in alle goods in dien laeve
leefde, vrindsjap en gelok
in alles was dich en angere elkaar kunne gaeve


  • 08 December 2009 - 07:27

    Anita :

    Hoi Mariet,

    Allereerst nog van Harte met je verjaardag!!!
    Door het Sinterklaasgebeuren heb ik de pc thuis niet meer aan gehad, en daardoor heb ik ook niet meer op hyves gekeken, anders had ik je via Hyves een berichtje gestuurd.
    Vanmorgen viel het me in een keer in dat jij jarig was geweest... slik... vergeten...
    Dus alsnog van HARTE GEFELICITEERD. Wel wat laat, maar zeker niet minder gemeend!
    Zo te horen heb je wel een leuke dag gehad.
    Het duurt nu niet lang meer en dan is het weer kerstmis. A.s. zaterdag gaan we met de personeelsvereniging naar de kerstmarkt in Oberhausen. Ben benieuwd... hoop dat ik daar wat leuke dingetjes vind voor kerst.
    Heel veel groetjes uit een donker en grijs Weert.
    Anita

  • 08 December 2009 - 08:05

    Yvonne:

    Maar maedje ik waas dich gans vergaete te feliciflipsterte. Dus beej deze. Van herte maedje en nog veule jaore.
    dieke kos.
    Yvonne

  • 08 December 2009 - 09:26

    Marij:

    Mariet, wat besse toch un riek mins asse écht kins geniete van de hiele kleine mer o zo biezongere dinger in ut laeve.
    Det makt dich auch tot zo'n fantastisch mins!!

    Liefs Marij en desse nach hiel veul van die biezongere en fijne (verjeur)dage moogs hebbe

  • 09 December 2009 - 09:46

    Ted Nijssen:

    Lieve Mariet,

    Weer een heel lang verhaal van jouw, leuk om het weer te lezen. Martien heeft jouw toch mooi verrast met je verjaardag. Inderdaad Mariet geen grote kadootjes maar veel lieve en gemeende woorden en daden voor jouw is heel waardevol,geniet ervan.
    Veel plezier met je verrassings pakket uit Nederland. Wij wensen jullie nog een mooie december toe.
    Heel veel groetjes,
    Mart en Ted Nijssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 438260

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: