Un nieje waek - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Un nieje waek - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Un nieje waek

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

09 November 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Allereerst wil ik beginnen met alle mensen te bedanken die zo trouw reageren op mijn berichtjes. Ik vind het heel erg leuk om jullie reacties te lezen elke week !!!

We hebben een rare week achter de rug en ik weet eigenlijk niet goed waarom. Ik was onrustig, gewoon de kriebels en heb gewoon een paar dagen vrij gepakt van werk om wat rust te krijgen dus ik ging donderdag weer werken en hoorde dat ik de maand oktober heb afgesloten in ons team met de hoogste scores voor FCR (first call resolve) dat betekent dat de klanten die ik sprak niet teruggebeld hebben binnen 72 uur wat betekent dat ik hun probleem heb opgelost, verder was mijn repeat ook het hoogste, heeft te maken met hetzelfde issue. Wel een lekker gevoel natuurlijk. We hadden vrijdag een potluck dus iedereen maakt dan een gerecht klaar om mee te nemen voor lunch en ik maakte koude schoten en komkommersalade,ze vonden het allemaal anders en lekker. Ik gaf ook wat (ik maakte natuurlijk veel te veel) aan Susan en zij was erg enthousiast. Ik kom net van haar huis, ze heeft haar kleindochter Rhiannon op bezoek en ik bracht haar de koekjes die ik gisteren bakte, havermout koekjes en pindakaaskoekjes en zij gaf me chocolaatjes die haar zoon Davod had gemaakt, met pecannnootjes en marshmallows, heerlijk !!!

Het weer is herfstachtog, veel wind en het ziet er naar uit dat we eindelijk weer wat regen krijgen. Het heeft niet echt geregend de laatste weken en de beek in de straat staat bijna droog, arme visjes.
Gisteren was de airshow van de luchtmacht bij het strand en boven de oceaan maar we zijn niet gaan kijken. Het is een heel stuk rijden en altijd erg druk. In plaats daarvan ben ik naar de bieb gegaan om een vracht nieuwe films te halen en we hebben er drie gekeken. Anastasia met Ingrid Bergman, de eerste Mad Max film die Martin nog nooit had gezien en een documentaire over Jacques Coustea in Australia.
Ook heb ik een film gekeken op internet toen Martin zaterdag werken was bij zijn broer, een nieuwe film genaamd Julie en Julia met Meryl Streep die net uit is, een aanrader !!

Ik had hem zaterdagmorgen afgezet en heb wat yardsales gedaan, niet meer uitgegeven dan twee dollar en ik had wat decoratie materiaal voor mijn vis en kikker badkamer, drie cds en een fles shampoo/conditioner.
Wie zegt dat je niet goedkoop leuke dingetjes kunt krijgen. Susan en ik willen deze maand voor de feestdagen nog een garagesale doen bij haar thuis, het is tenslotte gezelliger als je ondertussen ook samen kunt kletsen en we hebben altijd wel gespreksstof.
Ze past op 5 kindjes, Logan van 10 maanden, Victoria van 14 maanden, Brandon en Jackson, een tweeling van 15 maanden ( de laatste drie lopen net) en Samatha van 5. Daar is dus nu ook nog Rhiannon bij die twee is dus ze komt handen te kort. Ze is heel strikt en ik ben altijd onder de indruk van haar organisatie talenten. De kinderen luisteren goed en eten netjes. Toen de tweeling net daar was begonnen ze altijd de huilen als ze me zagen maar nu zijn ze aan me gewend en zitten ze met een grote grijns als ik binnenloop. Ik zing Nederlandse liedjes voor hen en dan moeten ze giechelen, vooral Tori die een klein schatje is. Ze heeft heel donker haar en grote bruine ogen en is altijd vrolijk.
Martin moet vanmiddag iemand bellen voor een baan dus duimen maar weer. Het zal toch wel een keer lukken denk ik, we kunnen wel wat extras gebruiken.
Dan kunnen we misschien eindelijk die kies van hem laten trekken want zelfs al zijn we verzekerd, het kost toch nog evengoed 75 dollar om dat te laten doen.

Ik ga afsluiten en mijn lunch klaarmaken voor werk. Een gedicht tot besluit en de groetjes...dikke knuffel van Mariet.

As ich saoves boete ben
zeen ich dezelfde maon
die ach baove mien Limburg sjient
den zeen ich uch allemaol sjtaon
ut is of det gae kiekt nao mich
de hendjes in de loch
wat ben ich riek met zovuul miense
die aan mich dinke...toch?

• 09 November 2009 - 18:36

Marij:

Ha Mariet

Now maedje det laeze van die berichjes is ech gehiel wederzijds huur.
    Geweldig um te zeen wie good des dich dich dao in det wieje Jackson Ville thoes vuls en ut tot dien thoes hebs gemakt!!!

Mer efkes get angers.....ich ving mer des dich hieeeeeeeeeeel veul lekker dinger ets....geit det good online????hahahahahaha.

Groetjes oet Helje
    Liefs Marij

• 10 November 2009 - 09:36

Yvonne:

Ha Maedje,

Ut is en blief leuk om op aafstand die berichtjes van dich te laeze.

Kussie