Eindelijk !!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Eindelijk !!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Eindelijk !!!!!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

11 Mei 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal.

Allereerst natuurlijk het hele grote nieuws, de meesten weten dit al. Op zondagmorgen rond 3 uur werden wij allemaal maar in het biezonder Rob en Sylvia verblijd met de geboorte van Fenna Petronella Maria.
Fenna is 52 cm lang en 2900 gram, ze is een dotje en ik hoop dat ik haar dit najaar vast kan houden.
Alles is prima met die drie en ik wens ze dan ook alle geluk van deze wereld. Fenna werd geboren, niet alleen op moederdag (en daarmee gaven Rob en Sylvia mij het mmoiste moederdagkado ooit) maar ook op de verjaardag van mijn vader, haar overopa en op de verjaardag van haar overgrootvader Gommans.

Dit moederdag weekend was voor mij geweldig.

We hadden vrijdag nadat ik afgewerkt was de SUV van mum opgehaald om naar de springs te gaan en vertrokken zaterdagmorgen net na zessen met April en Ian. Het was al een paar dagen vrij warm, het hele weekend zo'n 34C en we wilden voor de hitte in het water zijn en natuurlijk ook voor de mensenmassa's. Onderweg in Lake City even wat te eten inslaan en toen naar Telford Spring. Tot onze grote teleurstelling was deze blijkbaar sinds de laatste keer dat we er waren verkocht want her was een grote omheining en een afgesloten hek dat ons de weg versperde. Dan maar naar Troy dachten we maar de rivier gooide daar roet in het eten. De Suwannee heeft te kampen met een hoge waterstand en dan stroomt dat water terug naar de bronnen als die te dicht bij de rivier zijn. We zijn bij River springs dan ook maar gestopt voor een hapje en een drankje. Niks zo lekker dan in het zonnetje je brood smeren en lekker oppeuzelen met een hardgekookt ei en een tomaat.

Na de picknick zijn we naar Ichetucknee gereden. De Ichnetucknee is een rivier die uitmondt in de Santa fe die op haar beurt weer uitkomt in de Suwannnee. De Ichetucknee wordt gevoed door 9 bronnen (springs) en is 9.7 km lang. Ze is zo'n 6 meter breed en maar 1.5 meter diep maar de bodem is natuurlijk vol planten en heel veel vissen. Haar water is kristalhelder en de temperatuur is een konstante 22C, het hele jaar door. De twee bekendste bronnen zijn Ichnetucknee springs, de grootste van de negen en Blue Hole. Je kunt de rivier afzakken in kajaks en tubes, een soort gigantische opblaasband, net een donut en je ziet er veel dieren zoals otters, bevers, schilpadden, ibissen, ooievaars, slangen,alklerlei soorten vissen, cormorant en ijsvogel. Verder natuurlijk de dieren die hier overal voorkomen, sommigen zelfs in je tuin zoals de armadillo of gordeldier en de raccoon of wasbeer.

Op de weg naar de springs zag ik ook mijn eerste wilde kalkoen. Die zijn oorspronkelijk hier, ze zijn zwart met rode lellen en zijn vooral natuurlijk bekend van Thanksgiving Day.

De eerste spring waar we naar toe liepen was het Blue Hole. Het is net een grote vijver alleen zie je in het midden water opborrelen en dat is de eigenlijke bron. Het water is daar blauwer omdat de bodem vrij is van planten.
Ik hoefde me dus echt niet lang te bedenken en was in een mum van tijd in het water. Het was niet warm maar lekker verfrissend vooral omdat het toen al, rond 9 uur lekker warm begon te worden. Ik zwom wat rond, er waren vissen en schildpadjes onder water maar omdat niemand anders wilde zwemmen daar kwam ik er na 5 minuten al weer uit. Ik maakte nog wat foto's en toen zijn we naar de grote bron gelopen. Hier waren we niet de enigen maar het was er nog niet echt druk. April kwam ook in het water al vond ze alles akelig en na een tijdje kwam Martin ook. Hij had zijn duikmasker en zijn zwemvliezen mee en zwom wat rond. De bron is in het midden van de poel in een soort langwerpig ravijn. Aan beide kanten op de randen kun je gemakkelijk staan maar het ravijn gaat ineens meters omlaag, versmalt en verdwijnt dat in de bodem. Op de wanden van het ravijn groeien allerlei planten en er zijn veel vissen. Ik wilde dat wel eens met mijn eigen ogen zien en zette de duikbril op. Ik dook onder water en wow !!!! Het was fantastisch. Ik had nog nooit zo gedoken en het was net alsof ik in een reusachtig aquarium zwom. Er zwom een alligator gar (een soort snoek) rond van zo'n 1.20 meter en hij kwam zo dicht langs me zwemmen dat ik hem aan kon raken.

http://www.coastalthings.com/ALLIGATOR%20GAR.jpg

Ik kon er echt geen genoeg van krijgen. Ik kan nu de fascinatie begrijpen van mensen die duiken en ik was alleen maar even onderwater in deze bron. Op een gegeven moment waren de anderen toch uit het water en moest ik er jammer genoeg ook uit. Ik had er best de hele dag willen blijven maar iedereen had weer honger en we gingen omkleden en naar de parkeerplaats. Daar aten we nog wat van het brood en de rest van die morgen en terwijl we daar zaten en bekeken wat andere mensen deden (zoals barbecueen met de hele familie, overal barbecues aanwezig) kwamen de brandweer en de ziekenauto aangereden. Ian ging kijken en het bleek dat een jonge man problemen had gekregen in het water en gereanimeerd moest worden. Zoveel mensen onderschatten de natuur !!

Na het eten weer de auto in en daarna zijn we naar de middelste parkeerplaats van Ichetucknee gereden. Na een wandeling door het bos van zeker 10 minuten kwamen we bij een aanlegplaats aan de eigenlijke rivier waar je met de kajak of tube het water in kunt. Het was dan ook een komen en gaan van mensen. Heel romatisch plaatsje trouwens, al die bomen en mossen en het zacht kabbelend water. Dat is waar de foto van mij gemaakt is (link volgt). Er kwam een groep Japanners of Koreanen langs, helemaal niet gekleed op kajakken, zelfs een bejaard echtpaar, allemaal met reddingsvesten (wel zo veilig in dit geval) en net voordat ze bij de steiger, die voor hen maar een tussenpost was, waren sloeg een van de kajaks om doordat ze op elkaar botsten. Een geschreeuw en paniek maar iedereen kwam er heelhuids uit. De omgeslagen kajak werd aan wal getrokken en omgedraaid zodat het water eruit kon lopen en toen ging de reis weer verder. Het duurt ongeveer twee uur als je je laat dobberen en je mag alleen maar stoppen bij steigers. Je kunt alles huren en het verhuurbedrijf haalt alles weer op bij de eindplaats.We gaan dit zeker een keertje doen !!

We zijn daar een hele tijd gebleven, toen teruggelopen en we besloten om huiswaarts te gaan, het was al 14.00 uur en we moesten de auto ook terugbrengen.

Ik genoot van de wind in mijn haar met de ramen open en de kleurrijke bermen. We zijn gestopt zodat ik een foto kon maken en het bleek dat het roze floxen waren en het gele kokarde bloemen. ook waren er vlaktes met with en paars. Een foto vangt altijd maar een gedeelte, je ziet het landschap en de kleuren maar de zon op je huid, de wind in je haar en de geuren en geluiden kun je niet weergeven.

Onderweg naar huis was arme Martin de enige die wakker moest blijven want hij moest rijden. De rest sliep binnen no time en ik werd wakker toen we bijna thuis waren.
Koffie was een uitkomst en daarna moesten we de auto terugbrengen. Mum is ongeveer 20 minuutjes van ons vandaan en we bleven er echt niet lang. Weer thuis aangekomen waren de kids gevlogen om de hond op te halen en omdat ik een tegoedbon had van Captain D's voor moederdag om te bestellen wat ik wilde gingen we daar eten. Martin bestelde de grootste schotel garnalen in een krokant korstje en ik had mijn favoriete broodje zalm. Na nog even een stukje film te hebben gekeken lagen we voor tienen in bed en toen ik om 5 uur wakker werd voor Minse Winse had ik het fantastische nieuws in mijn mail van Lauri. Nadat mijn verzoekplaat was geweest, voor moederdag heb ik direct Ine gebeld en daarna mijn moeder, Lauri was er al om haar het nieuws te vertellen dus ze wist er al van. Ik heb 's avonds ook nog Ma gebeld en natuurlijk 's middags Rob en Sylvia. De kersverse papa was helemaal in de wolken en Sylvia was nog erg moe maar het is ook niet niks om een kind op de wereld te zetten.

Ik heb nog geen foto voor jullie van Fenna maar die komt er beslist.

Ik heb wel foto's die ik zaterdag gemaakt heb behalve de eerste, eerlijk is eerlijk, die komt van internet, ik heb namelijk geen onderwatercamera maar wilde jullie toch dit niet onthouden. De vissen zwemmen rond in Ichetucknee Springs waar ik ook zwom.

Vandaag de laatste week hier op het werk van Service Activation want de komende week begint de training voor Technisch support. We hebben a.s. woensdag eerst nog een brandoefening en de volgende week gaat de hele tent een paar uurtjes dicht omdat we buiten gaan grillen en smikkelen.

Heel veel lieve groetjes van Mariet xx en ook van Martin die vanaf nu met oma naar bed mag...haha

http://www.mijnalbum.nl/Album=P3DICFL7

  • 11 Mei 2009 - 19:03

    Ger Wijnhoven:

    Hallo Mariet,

    allereerst natuurlijk van harte proficiat met je oma-schap....., ook namens Jeanne. Jeanne ligt jammergenoeg al de hele dag in bed (hoofdpijn, misselijk...). Ik was net bij ma om haar beschuit en muisjes (wit-roze) te brengen. Ze vertelde meteen, dat je gebeld had; vond ze fijn. Gisteren waren we naar een verjaardag bij broer Wil. Is 65 geworden. Darvoor waren we afgelopen week enkele dagen in Leeuwarden. Een mooie stad. Waren we nog nooit geweest. Natuurlijk met de 60+ -trein(kortings)kaarten.
    En enkele dagen daarvoor kwamen we terug van 2 weekjes Frankrijk. Hadden we weer een mooie tijd gehad in het prachtige huis van de Nederlanders in het dorp Visan in de Provence.
    Mariet, weer bedankt voor je mooie verhalen en geniet verder van al het moois in de V.S.
    Mvrgr.,
    Ger

  • 12 Mei 2009 - 08:09

    Veronique:

    hey oma, van harte gefeliciteerd!!!! Leuke naam trouwens. Lees iedere keer weer met plezier jouw verhalen, echt leuk. Hier gaat alles verder lekker bij Viking, lekker weertje vandaag dus wat willen we nog meer! Nou veel groetjes daar!!!

  • 12 Mei 2009 - 09:16

    Els:

    Ha Oma
    Van Harte Gefeliciteerd met je kleindochter Fenna Gweldig nieuws is dit.Wat zie je er op de laatste foto goed uit volgens mij ben je veel afgevallen,staat je trouwens erg goed.Ben 'n beetje laat met reageren maar dat komt omdat het hier kermis is. groetjes Els

  • 12 Mei 2009 - 09:56

    Daisy:

    He oma
    van hartelijk gefeliciteerd....
    kei leuke naam heeft ze gekregen...
    geniet van je oma-schap!!!
    dikke kus Daisy

  • 12 Mei 2009 - 10:01

    Marie-louise:

    Hoi Mariet,
    Wat fijn die kleine, welkom bij de groep van oma's:):)ben erg benieuwd naar de foto's!!De foto's van jullie dagje uit zijn erg mooi,leuk dat je het onderwater zo mooi vond kun je een beetje begrijpen waarom ik het zo fijn vind om te duiken.Heel veel groetjes en kusjes marie-louise

  • 12 Mei 2009 - 12:12

    Lonneke:

    Hoi Mariet,

    nogmaals gefeliciteerd met het oma-schap!
    hopelijk leuk het je om er op afstand van te genieten voordat je de smurf in het najaar zelf kunt knuffelen.
    ontzettend leuke foto's alleen die slangen vindt ik nog steeds niets.....

    groetjes Lonneke

  • 12 Mei 2009 - 19:30

    Tante Riek:

    Hoy Mariet.
    Wat fijn Mariet dat je oma bent geworden.Van harte gefeliciteerd.
    Fenna wat een leuke naam.
    Dat alles goed gaat is wel het voornaamste.
    Heel veel groetjes en het allerbeste.

    Tante Riek en oom Harrie.


  • 13 Mei 2009 - 06:46

    Mariëlle:

    Hallo Mariet,

    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleindochter Fenna.

    Liefs Mariëlle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 438972

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: