De zon hield even op met schijnen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu De zon hield even op met schijnen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

De zon hield even op met schijnen

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

01 Mei 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal

Jullie denken nu, iets extra's, zou de baby er zijn?. Nee dat is niet de reden van dit extra bericht deze week. Er zijn twee andere redenen, eentje daarvan is wat er gisteren gebeurde en de andere wat vanmorgen gebeurde.

Gistermorgen, ik sta er eigenlijk nog versteld van, werd ik net voor 4 uur 's morgens wakker, waarvan? ik weet het niet maar ik stond op. Martin was al op en had koffie dus ik schonk een mok in en startte mijn computer op. Een van de eerste dingen die ik doe is yahoo opstarten en nu.nl bekijken. Daar waren foto's van de koninginne-nacht en ik dacht, hm, ik vraag me af of ik ergens een website vind waar ze Koninginnedag in Apeldoorn live uitzenden. In no time had ik de website van RTV Oost gevonden en ik genoot van de beelden, een zonnig Nederland, vrolijke mensen en lekkere koffie. Ik heb echt een paar keer gedacht, ik moet terug naar bed maar iets weerhield me daarvan. Martin zat naast me te schaken op zijn computer en ineens zien we die zwarte auto voorbijrazen. We hadden allebei zoiets van wow, wat is dit, een stunt? Maar toen zagen we de schade en de mensen die op de grond lagen en de reactie van de koninklijke familie. Ik ben later naar bed gegaan, veel later en mijn koninginnedag gevoel was helemaal weg. Ik heb geen oranje gedragen gisteren en ik heb de hele dag de diverse nieuws websites in de gaten gehouden. Wat een verschrikkelijk drama, Koninginnedag wordt nooit meer hetzelfde na dit, deze man heeft de onschuld en onbevangenheid van deze dag met deze actie weggevaagd, wat een verlies voor het koninklijk huis en Nederland.

Vanmorgen, een ander verhaal, geen drama maar ook een wow story.

Ik was weer vroeg op en was wat dingetjes bij elkaar aan het zoeken om morgen op onze garagesale te verkopen. Ik had dit idee toen ik vanmorgen wakker werd, echt korte termijn dus. Nadat dat allemaal gedaan was en ik mijn lunch (restje kip met rijst) ingepakt had was ik klaar om naar het werk te gaan. Martin was nog in de slaapkamer om zijn schoenen en jeans aan te doen. Ik loop naar de woonkamer, door de gang, het hoekje om richting voordeur en zie net iets langs en zwarts wegschieten naar buiten. Net zoals alle Amerikaanse huizen hebben wij een dubbele voordeur, de buitendeur is halg glas (onderkant),half gaas en de binnendeur is van hout. Geen enkele deur is hermetisch van onderen, ze hebben allemaal een flinke spleet en er kan dus vanalles in en uit. Deze keer was dit vanalles een flinke slag, so dik als een bezemsteel en ik schat ongeveer 80 cm lang, ik zag alleen het laatste stuk, geen hoofd. De slang was zwart met geen tekening. Hij slidderde echt in een vloeiende beweging onder de deur door en om de hoek. Nu hebben we om die hoek een paar struiken staan, laurier en onngeveer 1.80 tot 2.00 meter hoog. IK riep hardop, wow shit en Martin kwam aangestormen, voordat ik uitgepraat was was hij buiten, het woord snake was blijkbaar genoeg. Hij pakte een stok en ging rondom de eerste struik. Ik mocht niet bewegen. Hij zag de slang, het bovenlichaam opgeheven en probeerde haar te pakken maar de slang ontsnapte en we konden niks meer vinden. Ik kwam hierdoor bijna te laat op mijn werk hehe maar het was het waard. Volgens Martin ging het om een black snake, ik zag ze eerder op straat, ze zijn onschuldig, kunnen je natuurlijk wel bijten maar het gif doet niks bij een mens. We hebben ze graag in de tuin want ze vangen muizen en ratten.
Ik was blij dat ik niet bang reageerde, ik vond het eigenlijk prachtig.

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://tonyhoover.com/wp-content/BlackSnake.jpg&imgrefurl=http://tonyhoover.com/%3Fp%3D105&h=771&w=1024&sz=299&tbnid=AibFyX6dUfHpgM::&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dblack%2Bsnake&hl=en&usg=__9maREsljSf5E8nVlHizuVbvLbsM=&ei=5B_7SZDEFsy7twfigrjaBQ&sa=X&oi=image_result&resnum=3&ct=image&ved=0CBsQ9QEwAg

dit is geen foto van 'onze' slang maar zo zag ie er wel uit !!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Elaphe_obsoleta

dit is een Engelstalige website, ik kon geen juiste Nederlandse vinden maar ik zag nu dat deze slangen uitstekende klimmers zijn dus waarschijnlijk is ze in de struik geklommen en konden we haar daarom niet meer vinden.
Ik heb wel voorgesteld om iets met die deur te doen zodat we kunnen voorkomen dat iets naar binnenkomt, spinnen, hagedisjes, kikkers, en vooral ook kakkerlakken...brr.

De griep is ook hier het gesprek van de dag op het nieuws natuurlijk ofschoon het voor Florida nog de ver van mijn bed show is. We hebben net een mail gekregen van onze manager met wat te doen als we ziek worden. Verder natuurlijk de gebruikelijke tips, hygiene, veel handen wassen en zo. Als je hier naar de restroom (toiletten) gaat wast natuurlijk niet iedereen hun handen na het gebruik ervan. We hebben warm water, zeep en papieren handdoekjes, de meeste mensen gebruiken zelfs die papieren nadat ze hun handen hebben afgedroogd om de klink te bedekken als ze de deur openmaken. Ik heb die gewoonte snel overgenomen want doordat sommige mensen geen handen wassen kan die klink natuurlijk heel wat nara dingetjes bevatten en die zou je dan op je handen krijgen nadat je je eigen handen gewassen hebt.
Ik heb ook, in mijn tas en op mijn bureau een handige spraypen met antiseptische vloeistof. Als de griep hier zou komen zou ik zeker niet schromen om een mondkapje te dragen !!!

Nou dat was het weer voor vandaag, nog steeds niks van het babyfront, maar ja, Rob was maar liefst 2.5 week later dan verwacht en hij is heel goed terechtgekomen !!

Fijn weekend allemaal..Mariet xx

  • 04 Mei 2009 - 22:10

    Marij:

    Ha Mariet

    Heijnach mer ins un berichje van Marij.
    Doe zuls wel dinke, dao huur ich niks mier van, mer ich heb helaas wer un waek of 8 met miene ruk gesukkeld, now kin wer hiel efkes zitte en heb efkes tied um get te type.
    Ich heb wel stieds dien berichjes kinne laeze....ze zien :
    -lierzaam
    -spannend
    -emotioneel
    -interessant
    en gewoën duk leuk um te laeze.
    Groetjes en veul liefs van Marij

  • 05 Mei 2009 - 10:17

    Yvonne:

    Mariet, wat een geweldige verhalen weer, en mooi dat je zo kalm bent gebleven, wel een zeer mooie slang.

  • 05 Mei 2009 - 11:14

    Anita:

    Brr ik heb het ook niet op slangen. Hier in regio Weert vind je er geen, maar in Australië heb ik er ook genoeg gezien. Spinnen en ander gespuis hebben ze daar ook. Gelukkig is het goed gekomen bij jullie. Ik zou ook gaan gillen hoor!

    Ben benieuwd wanneer de baby zich aandient.
    Er worden meer babies te laat geboren dan te vroeg. Spannend!

    Over de griep maak ik me ook niet zo druk. Als ik het krijg, dan krijg ik het. Er is een goede vaccinatie voor, dus ik zie het niet direct als levensbedreigend.

    Koninginnedag is in het water gelopen hier in Nederland. Wij waren aan het bouwvakken en bij ons ging vanalles mis. Waterleiding lek etc. Ook dat is goed gekomen, maar ik zat er helemaal doorheen. Gelukkig heeft mijn ex ons goed kunnen helpen. Hij is echt superhandig en ik ben hem echt dankbaar dat hij het gefixt heeft. Op zo'n feestdag krijg je ook niet makkelijk een loodgieter of iets dergelijks te pakken die het op kan lossen. Nu hebben we maar één dag zonder water gezeten, anders had het vast langer geduurd.

    Ben erg benieuwd naar de baby... :-)

    Grtz
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 438964

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: