itsy bitsy little spider - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu itsy bitsy little spider - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

itsy bitsy little spider

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

28 April 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal

Vandaag eens een bericht op dinsdag sinds er anders weinig te doen is. Ik ben om 11 begonnen, het is nu 16.35 en ik heb precies 10 telefoontjes gehad.
De big boss komt morgen tot het einde van de week en dus mag er niet gepuzzeld of gelezen worden met ingang van vandaag. Ik heb al opgeruimd en gestoft en verveel me dus een beetje.

Ik kreeg net een mail van mijn manager dat ik met ingang van maandag 18 mei weer 5 weken les krijg, een opleiding als tech support samen met 6 van mijn groep en de mensen uit de groepen voor ons. De resterende 9 mensen blijven waar ze nu zijn. Dat betekent dat ik dan 5 weken van 9 tot 6 werk, met eerst waarschijnlijk 2 weken les en dan 3 weken op de vloer en les. Ik heb er wel zin in, om wat nieuws te leren vooral omdat het nu zo rustig is en zie het ook als een positief iets dat ik bij de eerste groep ben.

Dit is zo'n echt Amerikaans bedrijf met alles erop en eraan. In mei hebben we een brandoefening en daarna een grote picknick buiten op het gras. De telefoons worden gewoon voor een halve dag afgesloten en er zijn barbecues buiten met alles wat je je maar bedenken kan.
Verder hebben we een piratenaktie. Toen ik het hoorde moest ik lachen en mijn vraag was...kleuterschool?
We hebben allemaal een A 4tje gekregen met een soort schatkaart. Voor de komende weken krijgen we stickers, als we goed funktioneren. Als we drie stickers hebben mogen we buiten in een zandbak een gouden munt gaan opgraven en die munt geeft ons het recht een piratenfeest bij te wonen !! Ik denk dat ik maar alvast op zoek ga naar een ooglapje.

Gisteren heb ik kennis gemaakt met een van de nieuwe mensen hier die de vorige week aan de beginnerscursus zijn begonnen. Haar naam is Stephanie en ze woont in St Augustine. Ze woont nu 4.5 jaar in de US en komt oorspronkelijk uit Dortmund dus we hebben natuurlijk Duits gepraat. Ze was erg onder de indruk !! Ze is denk ik rond de dertig, blond en lang, ze valt erg op tussen alle donkere mensen hier die meestal ook een stuk kleiner zijn dan haar.

Ik ben vandaag voor het eerst zelf met de auto en dat ging natuurlijk hardstikke goed. Omdat ik om 20.00 uur klaar ben is het nog net licht als ik naar huis rij. We hebben dan ook wel de klok verzet maar tussen 20.00 en 21.00 uur is het in no time hardstikke donker. De schemering duurt korter naarmate je meer naar de evenaar gaat en dat merk je hier goed.

Ook begint de tijd van de muggen en dat heb ik al goed gemerkt. Op mijn linkerbeen had ik zondag ineens een ronde plek met een bultje. Het jeukt niet en doet ook geen pijn maar het was wel vreemd. Ik liep even naar kim met een film die ze wilde lenen en toen ze de plek zag zei ze direct, dat is een spinnebeet. Ik kan me niet herinneren dat er een spin op mijn been zat maar dat kan wel in bed gebeurd zijn of zo (sorry Jeanette en Ine, ik weet dat jullie net als ik freaken over spinnen). De plek is er nog steeds maar doet verder niks dus het zal wel ok zijn. Er zijn in Florida maar twee giftige spinnen die echt gevaarlijk zijn voor de mens en een is de brown recluse, hier naar toe gekomen uit staten zoals Texas. Haar gif eet je vlees op en Martin weet daar alles van. Hij werd ook in bed gebeten en had een gat in zijn been, het litteken is zo groot als een twee euromunt. Hij lang drie weken in het ziekenhuis en was bijna zijn been kwijt geweest. Kim vertelde me dat zij werd gebeten op een ligstoel bij het zwembad in haar lies en het duurde 3 maanden voordat ze alle gif kwijt was. Ik heb foto's gezien online..brrrrrr
De tweede spin is de zwarte weduwe, de black widow die hier thuis is. Dat is degene die haar mannetje opeet na het paren, maar dat doen meer spinnen naar het blijkt. Beide spinnen zijn maar klein, niet grote harige monsters zoals de tarantula of zie dikke spinnen die je in Nederland in de herfst soms binnen ziet maar ze zijn wel gevaarlijk en je moet echt direct naar de dokter als je gebeten wordt.
Jullie willen nu natuurlijk ook de plaatjes zien..hehe dus tijd om te griezelen. Trouwens, we hebben een black widow in onze garage maar ze zit ergens hoog tegen de garagedeur en doet niks. Tenslotte zijn spinnen ook nuttig en vangen veel vliegen en muggen en ander ongedierte.

Genoeg gegriezeld, weer terug naar mijn werk want meestal begint het na vijven weer wat aan te trekken.

Nog geen nieuws van het babyfront dus we wachten gewoon af en als ik wat hoor plaats ik natuurlijk snel een berichtje hier voor jullie

Groetjes...Mariet xx

• 29 April 2009 - 06:41

Yvonne:

van zo een klein spinnetje zo een groote beet,ongeloofelijk eigenlijk.

Kiek maar oet d'r veur.

Leefs,

• 29 April 2009 - 06:52

Mariëlle:

Hallo Mariet,

Fijn dat het goed gaat met je. Ik hoop dat die andere werkzaamheden ook goed gaan bevallen. Hier maken we ons allemaal op voor koninginnedag lekker een extra dagje vrij. Nou laat het je goed gaan daar en veel succes met je zwarte weduwe. Houdt haar maar fijn daar want ook ik ben als de dood voor spinnen.

Liefs Mariëlle.

• 29 April 2009 - 15:55

Ine:

Ha sis,
    Vanmorgen zijn we (Janine en geland om half 11. We hebben 2 geweldige dagen gehad. Zweden is prachtig en héél rustgevend. Stockholm is een prachtige stad met op iedere hoek een H&M. Janine heeft zich de ogen uitgekeken natuurlijk.We hebben de wisseling van de wacht gezien bij het koninklijk paleis wat midden in Stockholm ligt.Ik laat je gauw wat foto's zien.
    Veronique en Siem zijn sinds gisteren thuis, dus alles gaat goed.
    Over de spinnen moet ik niet te lang nadenken. Ik zou dus echt niet meer in de garage durven komen hoor..brrrr..!
    Liefs,xxx Ine