Het wordt lente !!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Het wordt lente !!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Het wordt lente !!!!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

01 Maart 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag zag ik over dogwoods bloeien en de mensen hier zeggen, de lente komt eraan. Het is een hele decoratieve boom vol met witte bloemen.

http://www.rlrouse.com/pic-of-the-day/dogwood.jpg

Het was vandaag dan ook 25C, lekker briesje, wat stapelwolken maar geen regen. Morgen wordt het echter 10 graden kouder met kans op vorst voor zondag en maandag nacht, laat je maar weer eens zien hoe onvoorspelbaar het weer hier is. Er zijn al diverse bomen die bloeien in diverse kleuren, pimpelpaar, heel mooi donkerrood en geel, een mooi gezicht.

De kids gingen vandaag naar de St Mary's rivier om te zwemmen, Raini, Darian, Ian en April en natuurlijk de hond. Ian en April kwamen alleen terug tegen 2 uur, Raini had de onderkant van haar voet opengehaald in het water, waarschijnlijk aan een rots en was naar de intensive care met haar moeder Kelly. Het is nu 21.14 en ze zijn nog steeds niet terug. Kelly belde rond 5 uur dat ze moesten wachten tot het gehecht was en ze zou diverse spuiten krijgen, tetanus etc.
Ian en April hebben hier de afgelopen nackt geslapen en zullen dat de komende nacht ook doen. Zij zijn uit hun gehoorde kamer gezet nadat de huurbaas avances maakte naar April toe en deze was hier natuurlijk niet van gediend.

Na een keidrukke week met heel veel boze klanten (vrijdag was extreem) was ik wel aan een beetje afleiding toe. Vanmorgen om 9 uur kwam mum mij ophalen voor de garagesales, we hadden een pauze ingelast van twee maanden omdat mensen wachten op mooi weer en we vonden dan ook veel plaatsen waar vanalles te koop was.

Ik heb een aantal hele leuke babyspullen gekocht voor weinig geld (kwartje per outfit!), een ervan is een Tommy Hilfiger tuinbroek, dezelfde die ik zelf in mijn maat heb, verder pakjes, tshirtjes, hemdjes en een jasje allemaal in pastel kleuren.
Voor mezelf had een een jeansjurkje en een mouwloos jeansjasje van Calvin Klein en een knalrose trainingspak dat heel lekker zit.
Ik vond ook diverse kaarsen en leuke deco spullen zoals een kleine glazen accubak, een stel glazen windlichten en een heleboel Tupperwre, kommen, bakjes, deksels, allemaal samen voor een dollar. Een paar mooie zilveren oorbellen voor 25 cent waarmee ik heel blij ben en boeken natuurlijk. Stephen King, Little women, in Nederland beter bekend als Onder moeders vleugels en Op eigen wieken, die ik ooit van de Sint kreeg toen ik nog een jonge deern was.
Tot mijn groot plezier (en Rita zal dit leuk vinden) vond ik ook een echte Anne Geddes pop die ik voor 50 cent kon kopen en die nu op de tv in de slaapkamer ligt

http://ak.buy.com/db_assets/large_images/268/201968268.jpg

Tot mijn verbazing vond ik ook een set onderzetters van Marjolein Bastin en die moest ik natuurlijk hebben. Ik heb een aantal van haar boeken hier en geniet van al haar werk.

Ian en April lopen net binnen en zij vertellen dat Raini nog steeds aan het wachten is op haar behandeling, nu al zo'n 7-8 uur, ze hebben alleen haar gegevens opgenomen en een eerste check gedaan, bloeddruk, hart en zo. Er zijn hier echt mensen die 20 uur of langer op de eerste hulp zitten als het tenminste niks levensbedreigends is.

We hebben nog steeds geen auto, we zijn best wel kieskeurig want het is natuurlijk wel belangrijk dat het een redelijke auto is, betrouwbaar. Ik heb komende donderdag mijn driverstest, eerst theorie en daarna rijden en we gaan morgen oefenen. Ik ga met Raini's auto afrijden, die is gelukkig geen automaat want dat vind ik maar niks. Ook een reden waarom we niet zo vlug een auto vinden, ik wil manual transmission (met een pook) en de meeste auto's hier zijn automaten.

We gaan zo meteen waarschijnlijk een film bekijken, Martin en ik zijn naar de bieb geweest en hebben zes films meegebracht (is hier gratis lene voor een week). We zijn veel klassiekers aan het bekijken, zoals Gone with the wind vorige week en nu heb ik een Hitchcock, In de naam van de roos en nog een paar andere meegebracht. Vorige week had Wallmart de wijn in de aanbieding, lekkere rode Merlot en witte Chardonnay uit California, met kurk !!!

Nog een extra van harte gefeliciteerd voor tante Leen Hanssen, Marianne's moeder die vandaag (hier is het nog zaterdag natuurlijk) 90 jaar is geworden en voor Vijo van Ine die afgelopen donderdag jarig was.

Veel plezier dit weekend en lieve groetjes van Mariet XXX


  • 02 Maart 2009 - 09:53

    Veronique Viking:

    ha mariet, leuk altijd om te lezen hoe het gaat daar in Amerika, maarre een automaat rijden is heel erg fijn hoor!!Ik wilde er eerst ook geen maar nu wil ik niets anders!!Heerlijk echt waar! Groetjes ook van Daisy!!!!

  • 02 Maart 2009 - 13:30

    Ine:

    Ha sis,
    Maar goed dat er hier in Nederland geen garagesales zijn hoor. Dan was ik elke zaterdag op strooptocht.Zo'n lieveheerspop van Anne Geddes zoek ik ook nog voor een carnavalshoed die ik wil maken (Kesselse Kevers natuurlijk).Wij hebben trouwens ook een tijd een automaat gehad; best wennen in het begin maar naderhand heerlijk. Zou ik zó weer willen. Namens Vijo nog bedankt voor de digitale kaart.Hij was afgelopen vrijdag jarig (bij jullie was dat donderdag)Het was een gezellig feest met zo'n 40 gasten. Er hadden er ook nog tig afgebeld maar ik vond het druk genoeg. Om half 4 zochten we ons bed op.Zaterdag was feest van Richard. A.s vrijdag, zaterdag en dinsdag ook weer verjaardagen. Na een drukke carnaval kom ik maar niet bij.
    Hier is het weer ook beter. Heerlijk zo'n pril lentezonnetje.
    Hoop je gauw weer te spreken.
    Dikke knuffel xxx Ine

  • 03 Maart 2009 - 09:08

    Anita Princen:

    Hoi Mariet,

    Ik wil je alvast heel veel succes wensen a.s. donderdag met je driverstest!

    Groetjes
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 438969

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: