Drivers license - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Drivers license - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Drivers license

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

05 Maart 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal

Het was een nightmare maar ik heb het gehaald, mijn rijbewijs. Ik was er op tijd maar kwam erachter dat ik mijn social security card had thuisgelaten en die was nodig. Toen ik terugkwam kon ik aan de theorie test beginnen. Niet alleen vragen over verkeersregels met geen plaatjes om het duidelijker temaken maar ook vragen over verzekering en boetes, pittig dus, 20 vragen en je mag er 5 verkeerd hebben, ik had er 6 verkeerd dus gezakt !! Daarna 20 vragen over de betekenis van verkeersborden, ook 20, 1 fout. Daarna kon ik het eerste gedeelte overdoen en ik slaagde met 0 fout. Dit alles kostte me 5 dollars !!

Daarna wachten op de examinator, ik was ontzettend zenuwachtog want ik had geen idee wat er komen ging. Ik moest in mum's auto want Raini's auto deed raar gisteren en we wilden geen risico nemen. Nu moet je bij mum's auto, een Saturn Vue truck de koppeling helemaal indrukken om te starten en dat wist ik niet. Heb er heel lang geleden een keer in gereden. Het duurde dus even voor ik kon starten en ik beefde helemaal. Ze liet me niet in het verkeer rijden maar op een speciaal parcours en het eerste wat ik deed was niet stoppen bij een stopbord. Dat zou al het einde zijn geweest normaal maar ze zei dat ik kalm moest worden en net moest doen alsof we samen gingen winkelen. Daarna inparkeren, achteruitrijden, sudden stop, 30 km per uur en stoppen als ze stop zei en dat ging allemaal ok. Ik moest na 10-15 minutes terug naar mijn parkeerplaats en toen zei ze, dat ik geslaagd was omdat ze zag dat ik zo zenuwachtig was maar de auto goed onder controle had en kennelijk wist wat ik deed en moest doen. Daarna weer binnen wachten, ik betaalde mijn 27 dollars voor mijn rijbewijs en krijg het in de post binnen 30 dagen.Ze namen ook een foto en ik moest een eye test doen. Ik kreeg een bewijs dat ik mag rijden. Raar systeem hoor, niks op de weg zelf en goedkoop maar hey..ik heb het

Nu ben ik bijna uitgebeefd..hehe en ga de rest van mijn vrije dag alleen maar genieten. Het is lekker weertje, zo'n 20 graden en ik ga zo op de fiets de telefoon rekening betalen.Heb vanmorgen ook de eerste keer gepind met mijn nieuwe bankpas.

Oh nog wat leuks wat op het werk gebeurde, dinsdag. Ik kreeg een vrouw aan de lijn die echt over de rooie ging, ze schreeuwde tegen mij waar haar internet bleef. Ik hoorde dat ze een accent had, haar achternaam was Lucassen. Ik probeerde haar te sussen en beloofde het een en ander uit te zoeken en later terug te bellen. Ik belde net voor 2100 uur en ze was blij met wat ik zei. Toen vroeg ze uit welk land ik kwam, ik zei Nederland en ze zei, ik ook. Dus omdat het na werktijd was gingen we over op het Nederlands. Ze vroeg me welke provincie, ik zei Limburg en ze zei ..ik ook !! Ze emigreerde naar Miami, negen jaar geleden en is van Schimmert maar spreekt geen Limburgs. We hadden een leuke gesprekje over onze ervaringen hier.

Dat was het voor vandaag...wat een ervaring weer...liefs Mariet

• 06 Maart 2009 - 05:20

Sanneke:

Ha Mariet,

Proficiat met het behalen van je rijbewijs.

Liefs

• 06 Maart 2009 - 09:07

Yvonne:

gefeliciflipstaart

• 06 Maart 2009 - 15:56

Rob:

Proficiat mams! Nou geen fenderbenders maken, he :)

• 09 Maart 2009 - 15:02

Anita Princen:

Gefeliciteerd met je Rijbewijs! nu crossen maar!
    Ongelooflijk hoe goedkoop dat daar is!

Groetjes
    Anita

• 09 Maart 2009 - 18:58

Pauline:

Proficiat!!!
    Voor dat geld en zo simpel zou het hier ook moeten kunnen! Ik denk dat er hier dan enkelen helemaal uit hun dak zouden gaan.
    heel veel groetjes van Hay en Pauline

• 11 Maart 2009 - 08:28

Mariëlle:

Hallo Mariet,

Van harte gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs!!!
    Nu de straten in Jackson
    Ville maar onveilig maken!!!!

Groetjes Mariëlle.