Thank you for calling AT&T, my name is Mariet..... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Thank you for calling AT&T, my name is Mariet..... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Thank you for calling AT&T, my name is Mariet.....

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

19 Februari 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal

First of all, de auto is dus verkocht en we zijn nog steeds bezig om een goeie auto te zoeken voor mij. Gisteren dachten we dat we die gevonden hadden,in St Augustine, een uur rijden ten zuiden van Jax . Martin had een afspraak voor vanmorgen om te gaan kijken maar gisteravond belde de man dat de auto verkocht was. Jammer maar helaas.

Vandaag wil ik wat meer vertellen over mijn werk. AT&T heeft 3 callcenters in Jax, mijn locatie is de nieuwste en er werken ongeveer 100 mensen. We hebben ieder een desk, ik deel de mijne nog met iemand die s nachts werkt maar ze verhuist de komende week. De desk is heel ruim, een dubbel bureau, ik zit als het ware in de hoek met mijn computer en ik heb aan beide zijden een werkblad, ongeveer alles bij elkaar twee keer zoveel ruimte als bij Viking :). ik heb twee ladenblokken en een rek voor fotos, verder natuurlijk alle ruimte op aan de muur voor fotos en daar maak ik dankbaar gebruik van. Ik heb zo'n 20 fotos hangen en een van mijn poppen is hier, een mandje met de knuffel die ik kreeg van mijn kids, schaaltje voor snoep (hey manuel hehe). Ik zit in een rustige hoek met naast mij Dan, een man van 53 die heel aardig en grappig is en Michelle, ze wordt maandag 25 en heeft een dochtertje van 2.

Het call aanbod is rustig behalve s morgens direct om 9 uur, we zijn open van 9 tot 9 en zondags zijn we gesloten. Mensen die bellen willen weten waar hum modem blijft of ze vragen om de dag dat de connectie wordt geactiveerd kan worden veranderd, meestal eerder dan de afgesproken datum,. Verder verbinden we veel door naar tech support en sales omdat er iets mis is.

We hebben twee korte pauzes van 15 minuten, op het moment om 10.15 en om 15.45 en dan de een uur lunch om 12.15. Ik heb dit 9 tot 6 schema tot het einde van de maan, dan krijg ik een nieuw schema en ik heb de voorkeur aangegeven om te werken van 12.00 tot 21.00 en woensdag of donderdag vrij, dat betekent dat ik ga werken op zaterdag maar dat is een rustige dag. We mogen niks doen buiten werken, dat betekent geen internet behalve in pauzes, geen spellen, geen boek of zo. We besteden de tijd tussen calls met praten met collegas en studiematerialen.

Ik vind het lekker relaxed werk, behalve sommige klanten die schreeuwen of zelfs schelden omdat je een datum niet kunt veranderen of omdat er iets mis is. Sales heeft er een handje van om mensen te vertellen dat ze hun internet connectie krijgen binnen 24 tot 72 uur maar als er geen mogelijkheid is om iemand naar de unit te sturen om een poort vrij te maken kan het wel 10 dagen duren voordat ze online kunnen dus jullie kunnen je voorstellen dat die klanten erg gefrustreerd zijn.

Mijn grootste angst toen ik met dit begon was, dat ik mensen niet goed zou kunnen verstaan maar dat valt reuze mee, alleen de echte rednecks-hillbillies slikken halve woorden in . Mensen hebben een rare manier van praten hier, veel mensen zeggen niet ask (vraag) maar aks en dat is grappig. Verder praten ze erg snel en dat is soms verwarrend als je hun telefoonnummer vraagt maar ik krijg ook heel veel aardige mensen aan de phone.

Mijn baas heeft een mentaliteit...get over it...hij is cool.

Bijna weekend en als het weer het toelaat (het regent nu) gaan mum en ik garagesalen. ik ga voor babyspulletjes kijken voor April en Ian, mum weet nog niet dat April zwanger is en volgens Martin hoeft ze dat nog lang niet te weten dus moet ik maar verzinnen dat ik spullen ga opsturen voor ons eigen minimensje in Panningen of dat iemand me gevraagd heeft voor spulletjes te kijken. Ik haat het om haat wat wijs te maken maar ja.....

Gisteravond hebben we lekker film gekene, Pirates of the Carribean en ik viel natuurlijk halverwege in slaap. Darian was bij ons, ze heeft ook bij ons gegeten. Ik weet niet of ik dit al verteld heb maar Darian is de 14 jarige dochten van Kelly, Martin's first wife dus een halfzus van Raini en Ian. Ze heeft helemaakl geen contact met haar vader en noemt Martin daddy, ze is dol op hem en op mij. Ze is een echte puber maar al zeer volwassen in veel dingen zoals jongens. Ze moet echt heel strak gehouden worden, gaat nu ook naar een school alleen voor meisjes omdat ze beel te veel met jongen flirt en daardoor domme dingen doet. Zo was ze een paar maanden geleden een hele nacht weg en kelly was helemaal hotel de botel natuurlijk. Bleek dat ze met een vriendin de hele nacht rondgezorven had omdat ze iets gedaan had en niet naar huis durfde, ze hadden zelfs onder een viaduct geslapen. Ik probeer haar te doen begrijpen dat ze dit soort dingen niet moet doen want dat is vragen om problemen en nu is de tijd voor haar om serieus te zijn in school en te zorgen dat ze haar school afmaakt en niet zwanger raakt of zoiets, ik hoop dat ik een beetje tot haar doordring maar verleidingen vind je te over hier, met jongens en ook drugs en veel meisjes stoppen met school en raken zwanger als ze 15 , 16 zijn.

Ik zal de volgende keer een foto van haar maken, ze wordt een schoonheid, heel lichte huid en rossig krullend haar,blauwe ogen, ze lijkt helemaal niet op haar moeder of op Raini en Ian die allemaal erg donker zijn, donker haar en bruine ogen net als Martin ook heeft.

Vanavond is Raini misschien niet thuis en dat betekent dat we het huis voor ons alleen hebben, ik vind het heel gezellig met haar hier maar het betekent wel inleveren van privacy :(

Terug naar de job, het is nu 11.12 en nog een uurtje te gaan voor lunch, hopelijk klaart het op en kunnen we buiten eten op het terras

Fijn weekend alvast en tot de volgende keer

Groetjes...Mariet


  • 23 Februari 2009 - 11:30

    Anita Princen:

    Hoi Mariet,

    Het is erg leuk om te lezen hoe het met je gaat! Ik blijf het volgen. Vind het wel grappig die garage sales, dat kennen ze hier in NL niet. In Australia had je die ook, vandaar dat ik me er wel een voorstelling van kan maken.
    Jammer dat je niet mag internetten op je werk. Als het rustig is, is dat wel een welkome afleiding. Hier (call it) mag het gelukkig nog wel.

    Hier is het Vasteloavundj! helaas ik moet werken, maar vind het niet zo erg... ben zaterdag naar het "Rogstaekers Palies" geweest daar waren verschillende Wieërter Artiesten. Het was erg gezellig. Maar ik heb eigenlijk de hele zondag nodig gehad om bij te komen... nix meer gewend, word al een oude doos hehe.

    Groetjes, and take care!

    Anita

  • 07 Maart 2009 - 11:36

    Lia Gerards:

    Hi Mariet, ik ben ff een inhaalslag aan het maken met al jouw nieuwtjes...wat fijn dat je werk hebt en inmiddels ook je rijbewijs. Stap voor stap vooruit! Ik ga nu lekker verder lezen op de site dan ben ik weer helemaal bij met jouw belevenissen in Amerika, heel veel groetjes van Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 440127

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: