Jingle bells !!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Jingle bells !!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Jingle bells !!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariet

24 December 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

'Twas the night before Christmas, when all through the house

Not a creature was stirring, not even a mouse;

The stockings were hung by the chimney with care,

In hopes that St. Nicholas soon would be there;



De sokken hangen, de mensen zijn druk bezig met de laatste boodschappen en het is heel druk in de straten en winkels. Met andere woorden, dit land is een gekkenhuis met Kerst, net als met alle andere feestdagen zover. Ik wandelde naar de winkel eerder deze middag om het kattenvoer om te ruilen (Ushuaia weigert absoluut dit te eten) en de kassiere vertelde me dat ze morgen, Kerstmis open zijn van 7 tot 3, dat is toch absurd of niet !!!

Morgen gaan we natuurlijk weer bij Kelly's familie eten net als op Thanksgiving, Raini kookt samen met haar nichtje Shelly en ik maak pudding. Ik heb chocolade pudding met stukjes schuimpjes en natuurlijk mijn Hemelse Modder oftewel chocolade mousse. Er is zeker weer een kalkoen en een ham (yummm) en diverse andere gerechten, deze keer neem ik tupperware kommen mee..hehe

Het weer is fantastisch, vandaag was het 24C en morgen wordt het 26C. Het is niet gemakkelijk om in een kerststemming te komen als het weer zo heel anders is als je je hele leven gewend was maar ik geniet wel heel erg van de wandelingen, lekker in jeans en tshirt.

Nog steeds geen nieuws over een baan, ik heb gebeld en ze zullen terugbellen.

Als je ziet wat mensen hier uitgeven voor Kerstmis, niet normaal. Zondag waren we op een verjaardag, Cooper werd 2 jaar en hij werd bedolven onder de kadootjes, hoe groter hoe beter. Hij had een reuze taart met Spiderman, een bijpassend tafelkleed, bekers, borden, je kunt het zo gek niet bedenken. Zijn moeder vertelde me dat behalve de verjaarsdagkadoos zij voor zo'n 300 tot 400 dollar heeft uitgegeven aan kerst alleen voor hem (ze heeft nog twee kids), ik vroeg haar wat ze hem gaat geven als hij 10 wordt. Haar oudste dochter krijgt een hele outfit van Victoria Secret, ondergoed, pyama, parfum, de hele santekraam. Ze woont bij haar vader en krijgt van hem een nieuwe auto, waarde 80.000 dollars, haar naam is erop gespraypaint en ze heeft nog niet eens een rijbewijs !!!!
Voor haar heb ik niks maar wel voor Cooper (een spiderman pop, gratis bij een garagesale) en voor Glende (&) hb ik een cd gebrand met d Cheetah Girls en Demi Lovato, een van de Disney ontdekkingen net als Britney Spears. Kinderen hebben volgens mij geen boodschap aan wat iets kost, dus ik vind het belachelijk om zoveel uit te geven maar hey, dit is nu eenmaal de cultuur hier. Oh en ja, dingen kopen en weer terugbrengen, liefs een aantal keren en dan bitchen als ze het niet omruilen omdat je geen bon hebt of de doos kapot is. Dingen terugbrengen omdat ze ergens anders een dollar goedkoper zijn maar niet tellen wat je de benzine gaat kosten om terug te gaan en dan naar die andere winkel. In ieder geval zijn wij a behoorlijk kerstmoe met allemaal de herhalingen van kerstfilms. Ik heb de beste nog niet gezien, misschien vanavond. Dat is natuurlijk It's a wonderful life met James Stewart. Ik ben benieuwd of ik Martin zo gek krijg ernaar te kijken.

Bijna 6 uur en tijd voor dinner, ik he eigenlijk geen honger en er zijn nog restjes van gisteren, moeten jullie trouwens een proberen, witte rijst, kookworst, gebakken met kruiden en een blik tomatenstukjes,heerlijk !!!!



'Twas the night before Christmas, when all through the house

Not a creature was stirring, not even a mouse;

The stockings were hung by the chimney with care,

In hopes that St. Nicholas soon would be there;


Liefs....Mariet

  • 24 December 2008 - 23:51

    Marianne:

    hi lieve mariet en martin,
    wij hebben dus de kerstavond al gehad, ik heb net het laatste rondje met ons hondje gelopen.
    de kadootjes zijn uitgepakt, gezellig avondje bij elkaar en nu naar bed en slapen naar de volgende feest/eet/hangdag.
    hier is alles okè en ik wens jullie een hele fijne kerst en alles wat wenselijk is voor 2009. Deze wens is voor jullie heel erg toepasselijk!!!
    heel veel liefs van Frits, Marianne, Rik,Tim, Thijs en Bianca en uiteraard ons Marieke. Poot van Djemma!!

  • 25 December 2008 - 11:20

    Rob:

    Merry Christmas, mom! Bedankt voor de kaart en het kleine presentje :)

  • 25 December 2008 - 12:24

    Ine:

    Lieve sis and brother-in-law,
    Wat heerlijk om te horen dat lullie kerst niet voorbij gaat zonder familie en lekker eten. Geniet ervan!! En nu maar hopen dat jullie kerstman een baan in jullie stocking doet.
    Een heel fijne kerst toegewenst vanuit een kwakkelig Kessel.
    Liefs, Vijo en Ine, Ruud en Roxanne, Wouter en Laura, Victor en Inge en Janine.

  • 26 December 2008 - 03:05

    Jan:

    Hoi Marietje

    Snel ff een bericht:
    Zalig Kerstmis uit Baarlo

  • 30 December 2008 - 14:39

    Mariëlle:

    Hoi Mariet,

    Nou de kerstdagen zitten er weer op, het buikje is vol en nu op naar oudjaarsavond met de oliebollen en nog meer lekkers!!!
    Voor jullie in ieder geval een hele goede "rutsch"in 2009!!!!
    Het is inderdaad van de zotte als ik lees hoeveel geld de amerikanen uitgeven aan verjaardagen en kerstmis, dat is voor mij een half maandsalaris en wat die auto betreft zijn dat diverse jaarsalarissen!!! Absurd gewoon, maar ja iedere gek zijn eigen gebrek.
    Verder niks nieuws aan deze kant van de grote wateren!!
    Tot volgend jaar!!!

    Groetjes Mariëlle.

  • 30 December 2008 - 17:31

    Ingrid Jacobs:

    Hoi Mariet, wat een heerlijke verhalen heb je toch, geweldig ! Het is inderdaad precies zoals je in de films ziet. Hopelijk heb je mooie kerstdagen gehad, en ik wens jullie ook een heel goed uiteinde en een nog beter 2009 !!
    Ben vanmorgen nog even in het ziekenhuis geweest voor een nieronderzoek ivm mijn bloeddruk, komt allemaal goed ! Hopelijk heb je in 2009 goed nieuws over je baan. Heel veel liefs, Ingrid

  • 31 December 2008 - 17:02

    Ine:

    Lieve Mariet en Martin,
    Nog zo'n 4 uurtjes dan knalt hier het vuurwerk weer in de lucht. Bij jullie 6 uur later als wij ons bed opzoeken (of niet natuurlijk). Hoe vieren ze eigenlijk bij jullie oud op nieuw?
    Héél veel geluk voor het komende jaar toegewenst!!!!!
    Liefs van ons allemaal. Ik hoop je gauw weer te spreken.

  • 02 Januari 2009 - 10:27

    Addy:

    Nou ja... hier in Nederland kunnen ze er ook wat van, hoor ! Er is voor miljoenen aan vuurwerk afgestoken ! Maar rijk of arm... het gaat om de gezelligheid, toch. Veel groetjes uit ( nog steeds heel gezellig ) Weert. doeidoei

  • 03 Januari 2009 - 21:24

    Mart En Ted Nijssen:

    Hallo Mariet en Martin,

    Leuk om te lezen hoe ze in Amerika de feest-dagen invullen.Ieder zo zijn eigen cultuur.Het zijn altijd weer gezel-lige dagen.Maar inmiddels is de schaatsperiode hier aangebroken dus genieten van de ijspret. Mariet en Martin een gelukkig 2009 toegewenst.Groeten van Mart en Ted Nijssen

  • 04 Januari 2009 - 16:09

    Brigit:

    Hallo Mariet,
    ik wil jullie met dit schrijven een heel gelukkig en een baanvol 2009 toe wensen ! Dikke kus Brigit

  • 04 Januari 2009 - 18:51

    Pauline:

    Hoi Mariet en Martin,
    Wij wensen jullie een heel gelukkig en vooral gezond nieuw jaar.
    Ik lees net dat jullie internet kapot is en hoop dat je morgen dit berichtje weer kunt lezen.
    Liefs, Pauline.

  • 06 Januari 2009 - 16:38

    Ine:

    Ha sis,
    Hier ligt inmiddels een flinke pak sneeuw. Lang geleden dat we dagen aan een stuk strenge vorst hadden. Afgelopen nacht heeft het zo'n 17 graden gevroren. Er wordt volop geschaatst.Hopelijk is jullie internet-problem snel van de baan.
    Liefs,
    Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 440176

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: