Opsporing verzocht 1!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Opsporing verzocht 1!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Opsporing verzocht 1!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariet

15 Januari 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo lieverds

We zijn weer online na meer als 2 weken zonder internet, gelukkig !!!
Gisteren was het wild west hier in de buurt. Ik kwam terug van een bezoekje aan vrienden op mijn fiets (met mandje, gekregen van een kennis), was net op het viaduct toen een zwarte van langs raade met een politiewagen erachter, toen nog 6 politiewagens, de brandweer en een ambulance. Alles stopre iets verder in de doorgaande straat waar onze straat op uit komt. Alles werd geblokkerd. Gisteravond op het nieuws was een uitgebreide reportage van het gebeuren, de personen in e zwarte van waren verdacht van een moord en werden achtervolgt, ze begonnen te schieten op de politie, ik passeerde net de snelweg en heb geen schoten gehoord door het lawaai, en een van de verdachte is in kritieke toestand in het ziekenhuis nadat de politie hem neerschoot. Ik kreeg wel even de kriebels hoor toen ik het hoorde !!

http://www.jacksonville.com/news/2009-01-14/story/gunman_shot_after_firing_at_police_federal_agents

Het is koud hier brrrrr...op dit moment (het is 7 uur in de morgen) is het -1 en morgennacht word het -6, een record voor Jacksonville sinds 1987.

Ik wacht nog steeds op nieuws over mijn baan, ze zijn aan het bekijken wat ze kunnen doen met mijn tijdelijke werkvergunning, HR heeft toestemming nodig van management om me in te huren.

Woensdag a.s. heb ik mijn laatste gesprek over mijn verblijsvergunnung en ik krijg waarschijnlijk direct de uitslag. Martin moet mee en ze gaan ons apart ondervragen om uit te vinden of we echt getrouwd zijn uit liefde of omdat ik in dit land wil wonen. Dus gaan ze hem en mij vragen stellen over lievelingskleuren en eetgewoontes en zo.

We zijn bezig om de auto en Martin's motor te verkopen, we hebben een aantal reacties maar mensen hebben gewoon weinig geld dus kijgen we veel goederen aangeboden.

ik ben blij dat de feestdagen achter de rug zijn, het was een gekkenhuis overal, sommige mensen deden zelfs weer kadoos met nieuwjaar, er was veel vuurwerk en mensen schoten in de lucht met geweren. We zijn thuisgebleven bij de tv en ik had bitterballen gemaakt, waren heerlijk.

Vorige week heb ik een hele nacht op de eerste hulp doorgebracht, een vriend van Martin was gevallen in de keuken, uitgegleden op de natte vloer. Hij raakte de rand van de bar en had een diepe wond net boven zijn rechter wenkbrauw, zio diep dat mijn duim erin paste. Martin bleef bij de kids en heeft alle bloed opgedweild (was een heleboel) en zijn vrouw en ik zijn met hem naar het ziekenhuis gereden, we waren er om middernacht en waren weer thuis nd 6 uur in de morgen. Hij had 20 hechtingen, ik bleef bij hem terwijl de dokter de hechtingen aanbracht, zijn vrouw kon het niet aanzien. Gisteren zijn de hechtingen er weer uit gehaald en het ziet er goed uit.

Oh, kun je het geloven, mijn aardbeienplanten bloeien en de eerse vruchtjes groeien aan de plant, dit is blijkbaar aardbeientijd hier, wel of geen vorst, maakt niet uit.

Ik kijk net naar buiten en het is helemaal wit van de vorst, ik moet een paar fotos maken voorda de zon alles smelt.

Tijd voor een ontbijtje !!!

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend en nog een happy new year, beetje laat maar hey !


Liefs...Mariet

  • 15 Januari 2009 - 11:45

    Marij:

    Ha Mariet

    Nou nou zoë makse nach ins get met!!!!
    Zo'n spannennde verhale kin ich dich neet levere vanoet un op dit moment heerlik zonnig Helje.
    Ich hoop det ut met dien verbliefsvergunning allemaol good kumt.
    Wat erg eigelik he? Desse mos bewieze desse ech van ein huls!!!

    Mer ich gao der mer gewoen vanoet det det vur uch gin inkel probleem is....de leefde straolt der vanaaf.

    Groetjes en liefs Marij

  • 15 Januari 2009 - 11:46

    Yvonne:

    Nou nou je maakt vanalles mee. Bevalt ut je om daar te wonen ?
    En schrijf je nog gedichtjes ?

    kusje

  • 15 Januari 2009 - 12:10

    Mariëlle:

    Heei Mariet,

    Allereerst voor jullie ook nog de beste wensen voor 2009!!
    Je zult het wel gezien hebben maar bij ons lag meer dan 5 cm sneeuw en het vroor wel tot -18 graden vorige week, het was dus echt koud!!!
    Ik hoop dat het gauw in orde komt met je papieren. Ik ben blij dat ik niet bij jullie woon, schietende gangsters etc, brrrr niks voor mij.
    Dan voel ik me hier toch wel veilig.....

    Verder niks nieuws.....

    Groetjes Mariëlle.

  • 15 Januari 2009 - 12:52

    Johan:

    Hey Mariet,

    ( ook een beetje aan de late kant maar toch : Natuurlijk ook nog de beste wensen voor jullie ).
    Hopelijk krijg je woensdag goed nieuws.

    Een spectaculair verhaal. Zo maak je nog eens wat mee zeg. Tsjonge jonge.

    De temperaturen zijn hier momenteel weer een beetje normaal voor de tijd van het jaar. Het is hier erg wit geweest en de temperaturen waren in Ell ( !!?? ;-) ) gedaald tot -20.8 ( Dat zijn nog eens ouderwetse tijden ).

    Heel veel groeten van je oud collega ( aan de andere kant van de oceaan ).

    Johan

  • 16 Januari 2009 - 06:22

    Sannek:

    Ha Mariet,

    Ik wil jullie via deze weg ook nog een gelukkig nieuwjaar wensen. Dat al jullie wensen mogen uitkomen in 2009.... Ik hoop dat je gauw wat duidelijkheid krijgt wat betreft de papieren. Ik doe voor je duimen dat alles goed komt. Nou je maakt wel vanalles mee in de States he... Pfff... Maar hoop dat het wonen je er goed bevalt en dat je helemaal happy bent met Martin.

    Succes as woensdag!

    Veel Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 438318

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: