Zonnig en droog !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Zonnig en droog !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Zonnig en droog !!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariet

17 December 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Wat een lekker weertje deze week, een beetje mist in de morgen en zonnig overdag, 25C dus wat willen we nog meer.

Nog steeds geen nieuws van AT&T, ik heb al gemailed maar nog geen antwoord gekregen, beetje balen hoor maar we gaan gewoon verder.

Maandag moet ik op gesprek bij een chiropractor en wellness bedrijf, ze hebben iemand nodig voor hun PR en dat zou ik van thuis uit kunnen doen dus perfect als tweede baan misschien.
De meeste mensen hier hebben twee banen en sommige zelfs 3 om de rekeningen te betalen, een overdag, een in de avond en een in het weekend.

Ik kreeg gisteren twee pakjes, eentje uit Schotland met cds en eentje van Hay en Miep en de kids met koffie (Martin was door het dolle heen), thee, chocolade letters en allerlei sinterklaaslekkers, zelfs de suikerbeestjes ontbraken niet, er was ook een kadootje van Anne bij, een kraal voor mijn armband, heel erg bedankt hiervoor.

We hebben twee eekhoorntjes in onze tuin die van de eikels komen snoepen en ze zijn al lang niet meer zo schuw als in het begin. Ze maken me aan het lachen met hun dolle kapriolen.

De straat is al flink versierd met kerstdecoraties, twee huizen verder hebben ze het hele dak vol met flikkerende lichtjes, de boom voor het huis hangt vol lampjes en grote ballen en er staat een complete verlichte kerststal in de voortuin.
Gisteravond kwam daar nog de verlichting bij van een ambulance en een brandweerauto, wat er aan de hand was? Ik weet het niet, ze gingen naar binnen met een brancard. Het is hier regel dat de brandweer aanwezig is met dit soort dingen.

Ik moet ook nog wat kerstversieingen aanbrengen, rond de open haard met de onvermijdelijke stockings natuurlijk, sokken voor kadootjes. Ik kan wat lenen van Deedee, ze bood me zelfs een boom aan, een nep maar ik wil alleen maar echt !!
Die zijn echter vrij duur hier en dat kan ik er niet voor uitgeven, misschien volgend jaar.

Mijn schat is naar een solliciatiegesprek voor een baan bij een tuinonderhoud bedrijf, ze zoeken een chauffeur voor een maaiteam en ik hoop dat hij de baan krijgt.

Het is alweer woensdag, de dagen vliegen om en voordat je het weet is het alweer weekend, het weekend voor Kerst dus de winkels puilen uit met spullen en mensen.
Mensen hier geven echt kapitalen uit voor kerst, Deedee en Nelson hebben voor hun kinderen grote kado's gekocht, voor honderden dollars en Cooper is pas twee, ik vroeg haar al, wat geef je hem als hij 10 is.
Hetis ook nog zijn verjaardag komende zondag en dan krijgt hij ook nog een hoop. Ze heeft een taart besteld met spiderman erop. Ik geef hem een spiderman pop, die lag bij een garagesale in de gratis doos, ziet eruit als nieuw en voor hun dochter Glende (7 jaar) heb ikvoor kerst een Hannah Montana pop, ziet eruit als een barbie, ook in de garagesale voor 25 cent. Ze is een grote fan en heeft een Hannah Montana kamer, voor diegenen die niet weten we Hannah is, ze is een actrice/zangeres genaamd Miley Cyrus, dochter van countryzanger Billy Ray Cyrus en heeft haar eigen tv show waarin ze een zangeres speelt, echt een tienerserie. Ze is enorm populair hier bij meiden tussen de 6 en 12 en je gelooft niet wat er allemaal te krijgen is, van handdoeken en tshirts tot een complete slaapkamerinrichting en zelfs een telefoon. Gekkenwerk!!!

Zo dat was het weer voor vandaag, ik moet aan de afwas en de keukenpoets, Raini kookt vanavond voor ons en Ian en April komen ook eten, hun papa is namelijk jarig maar dat mag niemand weten dus ppssssstttt...hehe

Liefs....Mariet

• 17 December 2008 - 17:06

Mariëlle:

Hoi Mariet,

Jammer dat je nog geen nieuws hebt van AT&T, ik hoop wel dat het goed gaat komen!! En anders maar duimen voor die andere baan die je vanuit huis kunt doen.
    Hier verder geen nieuws behalve dat ik toe ben aan vakantie!! Nog een paar dagen en dan heb ik lekker een week vrij.
    Mocht ik je niet meer kunnen mailen voor kerst, wens ik jou en Martin en familie hele fijne feestdagen en een goed uiteinde!!!

Liefs Mariëlle.

• 17 December 2008 - 23:35

Squirrel:

Ja, ik heb even mijn neven gevraagd bij je langs te komen ;-))

Knuffels
    The one and only squirrel ;-P

P.s. alvast fijne dagen!

• 18 December 2008 - 07:43

Sanneke:

Ha Mariet,

Hoe is het met je? Hoop dat alles goed met je is? Balen wat betreft je werk... Ga ervoor duimen dat alles goed komt!
    Hier gaat alles goed... Bijna vakantie...heerlijk! Via deze weg wil ik jullie alvast fijne feestdagen wensen en een gezond en liefdevol 2009.

• 18 December 2008 - 16:35

Yvonne:

Ha, ten eerste alle goeds voor 2009.

Maak je ook een foto van je versierde huisje ?

Kusje

• 20 December 2008 - 14:40

Marion:

Hallo Mariet,

Alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen, de tijd vliegt inderdaad. Als ik je berichtjes lees dan merk ik dat je al goed gewend bent en dat jullie het goed naar je zin hebben. Ik zal voor jullie duimen dat er voor Martin en jou een leuke baan in het verschiet ligt. AT&T weet niet wat ze missen als ze jou niet die baan geven !!!!
    Ik weet zeker dat dit goed gaat komen.Ik wens jullie alle twee héééél fijne kerstdagen en alle geluk van de wereld voor 2009.

Liefs, Marion.