wildlife, alles wat leeft en beweegt in Jacksonvil - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu wildlife, alles wat leeft en beweegt in Jacksonvil - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

wildlife, alles wat leeft en beweegt in Jacksonvil

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariet

27 Juni 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag wil ik jullie het een en ander vertellen over de bloemetjes en de beestjes die je hier kunt zien, allereerst natuurlijk in onze tuin en dan nog een paar in de naaste omgeving

Florida...mensen denken dan vooral aan alligators, hier gators genoemd.
Af en toe zie je ze in woongebieden maar meestal moet je naar de moerassen. Ik heb er al een aantal gezien in reservaten en ze zijn gevaarlijk, veel sneller dan je denkt dus gewoon...oppassen !!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mississippialligator

Slangen, genoeg te vinden in hoger gras, in de bossen, ik heb zelf een foto gemaakt van een moccassin slang die lang te zonnen op een tak langs een bron, ook hier..oppassen geblazen

Martin zegt altijd, als het dier je aanvalt, ben je gewoon te dichtbij en moet je nadenken, afstand bewaren

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moccasinslang


Onze tuin, niet zo heel groot maar rijk aan beestjes, groot en klein

Het eerste wat je opvalt als je naar buiten gaat, overdag zijn de lizzards, kleine hagedisjes die over het hout wegschieten in het gras en de struiken, het is fascinerend om ze te bekijken, als je heel stil zit komen ze snel weer terug en we hebben ze in alle maten en kleuren. De meesten zijn bruin/grijs met fraaie tekeningen op hun rug maar ik heb ook al lime groen en bijna zwart gezien. De mannetjes hebben een soort kam onder hun kop die ze kunen uitrollen en die fel oranje is, waarschijnlijk om indruk te maken op vrouwtjes. Ze eten insecten dus zijn nuttig.

http://reptielenenzo.punt.nl/?id=396205&r=1

Soinnen !!!
Niet mijn favoriete diersoort, dat is zeker maar in Florida kun je er niet omheen. Martin heeft een litteken op zijn kuit ter grootte van een twee euro munt waar een brown recluse hem heeft gebeten, een aantal jaren geleden, Het gif verteert het vlees en het wordt een gat, hij heeft er drie weken mee in het ziekenhuis gelegen en was bijna zijn onderbeen kwijt geweest, Nu zijn deze lieverdjes meestal moeilijk op te sporen, ze zijn maar klein en gaan mensen normaal uit de weg maar net als een bij of wesp, in het nauw gedreven, bijvoorbeeld in bed of zo, voelt het dier zich genoodzaakt zich te verdedigen, dus HAP, je zult begrijpen dat ik elke avond mijn bedje nakijk voordat ik ga slapen, hehe

We hadden een flinke spin binnen, begin van deze week en hij sprong, ik stond echt te kijken met open mond.
Buiten tegen een van de ramen is een groot sterk web met een spin genaamd bananaspider. De grote expemplaren maken zelfs webben tussen bomen en vangen hieron kleine vogeltjes. Ze zijn heel mooi om te zien met kleurschakeringen van beige tot geel tot oranjerood

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://blog.ellenmccormickmartens.com/uploaded_images/heather-banana-spider-780240.jpg&imgrefurl=http://blog.ellenmccormickmartens.com/labels/spider.html&h=285&w=320&sz=16&hl=nl&start=5&um=1&tbnid=WYvOo_vnE4B-TM:&tbnh=105&tbnw=118&prev=/images%3Fq%3Dbanana%2Bspider%26um%3D1%26hl%3Dnl%26lr%3Dlang_nl%26sa%3DN

Nu gaan we naar de meer onschuldige soorten, de vogels.

Witte ibissen en reigers zie ik dagelijks langsvliegen omdat we achter het huis een nat weiland hebben waar veel kikkers zitten dus diner voor de watervogels.
De cardinal is een inheemse vogel zo groot als een merel en vuurrood.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kardinaal_(vogel)

Ik zag vanmorgen rode vinken en ook een hele mooie blauwe vogel in onze tuin en natuurlijk ontbreken de mussen niet.

Er zitten een koppel haviken in de buurt die af en toe in onze bomen zitten.

Zwarte gieren zie je hier overal rondcirkelen, ze zijn net grote zwarte kalkoenen en azen op alles wat dood langs de weg ligt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kalkoengier

IN een richel boven op onze schuifpui in de keuekn zit elke dag een zogenaamde boomkikker. Hij maakt vrij veel geluid en je hoort ze overal als het net geregend heeft, ik heb er zelfs al een keertje een op mijn hoofd gehad, hij viel van een tak toen ik sinaasappels plukte
Ze zijn schattig !! Af en toe zie je ze tegen de ruiten zitten, ze kunnen daar heel goed over springen want ze hebben zuignappen aan hun pootjes.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_boomkikker


In de rivier en op de oceaan zie je dolfijnen, pelikanen vliegen over het water op zoek naar vis en met veel geluk zie je ook manatees, een zoogdier dat veel wegheeft van een zeekoe.

http://scienceblogs.com/retrospectacle/2007/09/manatees_to_stay_protected_in.php

Opossum, een dier wat je voornamelijk langs de weg zie als slachtoffer van een botsing met een auto, net als het gordeldier


http://nl.wikipedia.org/wiki/Opossums

http://www.natuurinformatie.nl/ndb.wnf/natuurdatabase.nl/i000502.html

Eekhoorntjes zijn natuurlijk veel verspreid hier en je vindt ze in bijna elke tuin.

Een dier wat je voornamelijk s'nachts tegenkomt in je vuilnisbakken om naar eten te zoeken is de wasbeer. Ze zijn grappig om te zien maar de meeste mensen hier zijn niet erg dol op wasberen, Ze kunnen een hoop troep maken

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wasberen

Planten, teveel om op te noemen, alles groeit en bloeit overvloedig door het warme weer en de vele regen.
Ik kom hier later vast nog wel eens op terug, de vele palmsoorten, tropische bloemen, wilde druiven, magnoliabomen, sinaasappelbomen in tuinen (onze boom hangt vol met kleine groene sinaasappeltjes ter grootte van een pruim)

Dit was het voor vandaag, veel te lezen en te bekijken voor jullie, ik hoop dat de links allemaal werken,

Het is nu 8.25 in de morgen en tijd voor een stevig ontbijt voordat we huizen gaan bekijken aangezien we toch de komende maand willen verhuizen. Ik zal dit huis en de tuin missen maar ongetwijfeld heeft het volgende huis ook zijn eigen charme en een tuin vol met dieren en planten om van te genieten !!

Liefs...Mariet

  • 27 Juni 2008 - 19:30

    Ine:

    Ha sis,
    Na je radio-avontuur kun je best wel een natuurprogramma gaan presenteren. Je hebt alles bij de hand. Ik weet hoe eng je sommige insecten vind of moet ik zeggen vond? Ik zit hier weer met kippevel maar dat is echt niet van de kou. Brrrr....ik moet er niet aan denken: kakkerlakken, slangen, hagedissen, gieren maar vooral spinnen (die vogels vangen)....aaahhh!
    Leuk dat je overal de links erbij zet.
    Veel succes met jullie huizenjacht. En denk eraan; er moet wel een leuke logeerkamer inzitten! Groetjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 440069

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: