Cultuur in Florida - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Cultuur in Florida - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Cultuur in Florida

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mariet

03 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoi allemaal

Na de beestjes gaan we wat cultureels bekijken, behalve alle andere dingen in de States het eten is hier een aparte cultuur.
Morgen is het Independence Day, de dag dat de onafhankelijkheid van de States werd uitgeroepen na de oorlog tegen Engeland in 1776

De Engelsen hieven belasting op alles wat geimporteerd werd in hun overzeese kolonie, Amerika
De druppel die de emmer deed overlopen kwam uiteindelijk voort uit de Tea Act van 1773. Een relatief onbelangrijke wet die een minieme belasting hief op thee die in Amerika ingevoerd werd leidde direct tot het pad naar onafhankelijkheid
Op 16 december 1773 bestormden als Indianen verkleedde kolonisten het schip en dumpten 342 kisten met thee in de haven van Boston - een gebeurtenis die de geschiedenis is ingegaan als de Boston Tea Party.
Op 4 juli werd de door Thomas Jefferson geschreven Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring aanvaard. De Amerikaanse Vrijheidsoorlog zou duren tot 1783; op 19 april 1783 erkenden de Britten hun verlies bij de Vrede van Versailles en trokken zich terug uit de Verenigde Staten.

Feestdagen hier betekent eten, met zoveel mogelijk mensen.
Je zit niet met z'n allen aan tafel maar iedereen neemt een portie en zit binnen of staat buiten, heel informeel maar zeer gezellig
Er komen grote beenhammen op tafel en potatomash, baked beans en salads

Ik was en ben nog steeds erg verbaasd over het beperkte aanbod aan verse groenten en vlees hier.
Natuurlijk is er steak (biefstuk) te over maar van bijvoorbeeld kip vind je alleen filet en poten en natuurlijk de hele vogel. Varkensvlees is voornamelijk porkchops (steenkoteletten) en varkensgehalkt is zelden, worst is er alleen voor te grillen en de rest is maar povertjes.

Groentes, dat is hier broccolim worteltjes, witte kool en dan heb je wel zo'n beetje gehad wat betreft de soorten die je in Nederland kunt krijgen. Natuurlijk eten mensen hier veel corn (mais) greens (een soort prei) en okra

Op elke hoek van de straat, soms allemaal langs elkaar vind je natuurlijk de fastfood restaurants, McDonalds, KFC, Popeye's, Sonic, Dairy Queen en dan allemaal de plaatsen waar je hotwings (kippenvleugeltjes) kunt krijgen, Pizzahut, gewoon teveel om op te noemen en het geeft niet welk moment of de dag je binnenstapt, het is er altijd vol.
Golden Corral is ook typisch, je betaalt zo'n 8 euro en kunt blijven eten, een maal drinken betalen en ze komen steeds bijvullen.

Hier volgen een paar links zodat je kunt zien wat je allemaal voor je geld kunt krijgen en die 8 euro is inclusief je drankje

Je hoeft nooit langer dan 10 minuten te wachten als je uit gaat eten en mensen blijven ook niet lekker natafelen , als het eten op is, sta je op, legt een paar dollars op tafel als fooi en bent weg.

Anders dan in EU landen zijn geimporteerde producten hier zeer duur. Ik kan hier bescuit krijgen voor 2 euro per pak, senseo koffiepads kosten zo'n 3.50 voor 18 pads tegen 1.89 in Nederland en de kaas is hetzelfde verhaal.

Je hebt hier geen slager of bakker op de hoek en het supermarkt brood is niet mijn ding dus ben ik overgegaan op cereals (zoals cornflakes) en knackebrod.

Chinese restaurants te over maar dan echt Chinees, geen Indonesische gerechten, dus geen sate

Ik ben dol op seafood en dit is in overvloed te krijgen, je gaat naar de supermarkt, zoekt een kreeft uit of crablegs en laat dit stomen, duurt ongeveer 10 minuten en dan eet je het thuis op...yummie

Dat staat ook voor morgen op het menue samen met verse shrimps (garnalen) , alles gedipt in warme echte boter, verder potato salad en ik maak mijn whiskey cocktail sauce en een Italiaanse tomatensalade. Als dessert hebben we chocolade mousse (mijn recept natturlijk waar iedereen zover dol op is) en een taart want we vieren ook de verjaardag van Betty, Martin's mum, ze wordt de volgende week 76

Dan nog vers cornbread erbij (Maisbrood, net cake) en het is compleet, We eten van 4 tot 6 (heel normaal hier, ze eten als ze er zin in hebben) en daarna aan we naar het vuurwerk kijken.
IK verheug me er al op !!!

Tot weer....Mariet