Kriebels - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Kriebels - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Kriebels

Blijf op de hoogte en volg Mariet

15 September 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville

Als ik aan jou denk
Dan weet ik....
Ik wil meer.

Goeiemorgen,

Zo zeg, dat is lekker vroeg vandaag maar niet echt vrijwillig , zeker weten.

Het is net na zessen en ik ben al een uurtje op, werd wakker om half vijf en kon gewoon niet meer slapen, helemaal wakker en zo'n zin in koffie. Dus na nog wat gedraai onder mijn dun lakentje, de nacht temperaturen zijn nog steeds rond de 25 C, besloot ik gewoon op te staan en Melly was het zeer met me eens.

De koffie in de koelkast, een manier om te voorkomen dat anderen mijn koffie drinken en ik bedoel niet een a twee kopjes per dag maar meer zo'n 5 a 8 bekers dus ik heb mijn maatregelen getroffen, niet alleen met koffie trouwens.

Na de uitbarsting van afgelopen week gaat het iets beter, niet veel maar ik blijf positief ofschoon ik een argument met Ian had over het feit dat het twee en een halve dag duurde voordat hij mijn potten en pannen schoon had.

Gevolg, ik kook niet, Ravyn krijgt evengoed wat van mij, we hadden lekkere broodjes gezond met veel sla en tomaat en kalkoen met zwitserse kaas.

Op het werk was het niet je van het maar ik ben wel weer employee of the month. Ofschoon ik de beste in mijn team voor augustus was en nummer twee van het hele center en ofschoon ik twee sta in september moest mijn manager toch even de puntjes op de i zetten volgens hem...ik tel de dagen.

Gisteren dan eindelijk weekend, ik had mezelf beloofd wat met Ravyn te doen, ze heeft de hele week hard gewerkt op school en zoals ze gisteren zei, oma we hebben het verdiend.

Eerst naar Costco voor de verwennerij, het proeven viel wat tegen, er waren maar half de kraampjes die er normaal zijn maar we gingen gewoon twee keer naar de meesten. Ze hebben het kerstspul al in de winkel, in de meeste winkels trouwens gooien ze jer al dood mee en ik kocht een groot blik Belgische koekjes met chocola. Die heb ik al jaren en ze zijn heel erg lekker. Ook vond ik Franse truffels, je weet wel met cacao poeder en dat lekkere witte spul van binnen, allemaal in mijn koelkast nu, het wordt vol.

Ook staat er een pak haasjes in de koelkast, van eentje snijd ik vanavond biefstukjes, de andere ga ik morgen of zo gebruiken aan het stuk, mijn moeder maakte dat vroeger op zondag, mijn jongens noemden het oma vlees en een paar weken geleden toen ik dat maakte viel het erg in de smaak hier.

Gistermiddag kreeg ik eindelijk wat was gedaan, de wasmachine is in de garage en daar zijn ook drie honden die veel te weinig aandacht krijgen volgens mij. De grootste, Koda ligt graag uitgestrekt voor de wasmachine dus ik moet over hem heen stappen, een heel gedoe en hij wijkt geen meter. Hij is al oud en een beetje ziek en ik vertrouw hem niet maar gisteren toch maar de grote stap gewaagd, ik ben altijd heel trots op mezelf na afloop, ik ben nu eenmaal geen hondenmens vooral niet als ze zo groot zijn.

Na allemaal dat gedoe vond ik dat we nog meer verdiend hadden en gingen Ravyn en ik naar Golden Corrall, ik had zin in steak van de grill en garnalen, het was weer heerlijk !

Nog even bij Aldi nootjes halen en een zakje gemixed gedroogd tropisch fruit, met vruchten en kokos snippers, ik mix het met de nootjes als een tussendoortje voor op werk.

Daarna naar huis, koffie en wat tv kijken. Op Netflix is de Greatest Britisch Baking Show weer begonnen voor het nieuwe seizoen maar ze doen een nieuwe aflevering per week dus nu weer wachten tot komende zaterdag.

Komende vrijdag moeten de mannen weer spelen, in Keystone, een late van 21,00 tot 2 uur 's nachts en dan nog een uur naar huis, ik kan beter proberen vooruit te slapen.

Vanmiddag om 12 uur is er een show in Pecan Park, de plaats waar we ook wel eens heengaan om de alligatoren te voeren, het een half uur show met roofvogels, havik, uil en ook hebben ze gieren dus ik dacht dat is leuk voor Ravyn en ik hoop foto's te maken en een filmpje of zo, als het weer meewerkt.

Er is weer een tropische storm onderweg naar onze contreien, genaamd Humberto, hij zal vandaag een orkaan worden en de Bahamas aandoen die net een beetje aan het herstellen zijn van Dorian, daarna draait Humberto de oceaan op, weg van ons maar we krijgen wel wat regen en wind, als het niet meer is als Dorian, geen vuiltje aan de lucht.

De mieren zijn terug, ik had een ware plaag hier rondom mijn luie stoel en ze hadden op een gegeven moment ook mijn kastje langs mij ontdekt, ze houden van tandenstokers, de mijne die ik gebruik hebben een mint smaakje en blijkbaar vinden mieren dat lekker. Ik zette een mierenlokdoosje en dat leek het probleem op te lossen, voor een paar dagen, nu zijn ze terug en het friemelt overal, soms ook op mijn lijf. Het is erger dan ooit dit jaar, ik wordt er erg kriebelig van !!

Ik ben ook al aan het inventariseren wat ik allemaal mee gaan nemen volgend jaar, ik ga dus waarschijnlijk toch een grotere container nemen zodat ik ook wat meubels mee kan nemen en mijn bed, ik vind het zo moeilijk dat achter te laten, er zijn zoveel herinneringen aan dat bed, al mijn tijd met Martin, zijn laatste uren, ik wil het helemaal niet kwijt.

Dus ben ik prijzen aan het opvragen en dan ga ik ook kijken waar, als ik eerst bij Paul intrek waar geen plaats is voor de meubels, ik het kan onderbrengen, ik weet zeker dat ik wel iets vind.

Ik ben ook kwartjes aan het bekijken en nu denken jullie, oh oh, das niet gezond haha. Ton van May verzamelt munten en May heeft mij een lijstje gestuurd met de quarters die hij nog niet heeft, elke staat in de States slaat haar eigen munten dus May en Ton, ik ga het proberen, zo ver nog niks gevonden.

IK ga nog koffie maken, het is inmiddels 6.40 en nog pikkedonker buiten, veel liefs van Mariet

ps jullie krijgen dit toch later want de website lag eruit vanmorgen vroeg hehe