Un oer langer leeg - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Un oer langer leeg - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Un oer langer leeg

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

28 Maart 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo lieve allemaal

un oer langer leeg
veur de aovende die gaon kome
de hiele zomer toet oktoeber
beum vol blaer en volop bloome
de zon wuurd wermer
de maerel zingt zien hoegste leed
de kiendjes wille weer nao boete
de katte make poeze keet
woe zien de luie zomersjteul
met de kusses, gael en roet
wao is miene gejtreept topje
mien bein moge weer bloet
wae hubbe de zomer inne bol
net as idder veurig jaor
maar doot nog neet weg dae jas en dae trui
begin van zomertied betaekent nog neet
want der is nog altied vorst gevaor

Wat ging de afgelopen week ongelofelijk vlug voorbij, het is bet alsof ik net gisteren de laatste keer hier wat voor jullie neerpende en hier zit ik alweer, met koffie en minse winse op de radio. Jammer genoeg was de camera afgelopen zondag blijkbaar iets zeer tijdelijks, ik kon de grote ruimte van de studio zien en de mensen die op en neer liepen zoals Marianne met koffie, Jo met zijn koffertje en Jacques die naar me zwaaide, ik voelde me weer even terug in de tijd.

Ik heb de afgelopen week op mijn werk weer de schema/s bij gehouden en ga dit de komende drie werkdagen weer doen, dan is het callbackteam bij at&t verleden tijd, ik heb er echt van genoten, even lekker weg van de telefoon al heb ik wel een aantal callbacks zelf gedaan en het leukste was het contact met collega's, ik heb een aantal mensen nader leren kennen en iedereen was even enthousiast en nieuwsgierig naar waar ik vanaf kom en hoe het leven in Nederland zo anders is als hier.

De klok is nu bij jullie ook verzet en elke keer denk ik, ik mis die lange zomeravonden want zelfs met de zomertijd hier is het tussen 8 and 9 echt pikkedonker, geen lange avonden licht, bijna geen schemering. Nu maakt het eigenlijk niks uit want als het echt hoogzomer is hier, is het veel teheet om buiten te zitten voor middernacht en dan wordt je aangevallen door zwermen door insecten die maar een ding in hum koppie hebben, ik als dinner. De uitgesproken tijdom buiten te zitten is nu maar sinds we nog steeds geen tuinmeubelen hebben en Martin's opvouwstoel van stof het ondertussen begeven heeft, zit hij soms even op een grote houtblok om te roken. Ik heb mijn schommelstoel op de kleine veranda van ons tuinhuisje maar meestal is die bezet door een grote parelgrijze kater met een oor, het andere heeft hij waarschijnlijk prijs moeten geven in een gevecht met een andere kater om de gunst van de vrouwtjes. Hij is de papa van een mooie jonge kater die gevoerd wordt door mijn vriendin Susan op het einde van de straat.

Zij zou trouwens met mij gaan garagesalen, gisteren maar ze moest de auto naar de garage brengen dus ik ben maar alleen op stap gegaan in Lucille die vrijdag eindelijk haar twee nieuwe achterbanden heeft gekregen. Ik heb nu 4 goede banden en een reserveband dus dat moet geen probleem meer zijn.

Ik heb Martin kunnen verrassen met een boek van David Baldacci dat hij nog niet had en iik twee cds van Staind, een had zelfs als bonus een dvd met live optredens. Ook vond ik een hele mooie pop, porcelein en het soeciale hieraan was dat zij niet zoals de meeste poppen hier zo'n tuttige kleren aan had van synthetisch materiaal met allerlei kitch kantjes en strikjes maar ze heeft een heel mooi nostalgisch kantoenen witte jurk aan.

De logeerkamer (nog twee weekjes tot Marianne en Frits hier zijn) neemt langzamerhand vorm aan, Het bed staat op de juiste plaats, de matjes liggen op de vloer en de lakens liggen klaar.

Gisteren heeft Martin zijn eerste cheque per post ontvangen en om dit te vieren heeft hij mij uit eten genomen bij ons favoriet restaurantje, Captan D's. Ze hadden een special, 24 gefrituurde garnalen met frietjes en gefrituurde okra en het was erg lekker.
Toen we thuis kwamen hebben we twee films gekeken, Twilight, de grote rage hier, een vampierfilm voor teenagers die wel aardig is en Time Bandits, een klassieker met oa Sean Connery.

De paasdagen komen er ook stiekem aan en de winkels staan vol met paasspiulletjes. Het is traditie om een paasmand te maken voor de kids. Behalve snoepgoed is zo'n mand gevuld met knuffels Ik heb ook een mandje klaarstaan voor Ravyn. Ze heeft er nog benul van atuurlijk en kan nog niet echt snoepen. Ze is nu net 6 maanden. Ik heb voor een plastic emmertje gekozen, geel met kuikentjes op de rand waarmee ze lekker buiten kan spelen. Er zit een lollie in van schuim en verder een haasjesknuffel, een rose tshirtje met kantjes en een paar potjes baby voedsel, ze eet behalve haar flesje nu ook fruit en groentehapjes en ik heb een aantal lekkere smaakjes uitgezocht. We hebben weer het traditionele paasdinner met zijn allen bij Ricky en Ann, haar overgrootouders en ik maak weer een grote kom chocolade mousse.

Martin moet vandaag waarschijnlijk werken, hij moet over twee uurtjes bellen en dan heb ik de hele dag de tijd om wat te poetsen en op te ruimen. De was is bijna aan de kant en wil een appeltaart bakken en bami maken.

Nog even een felicitatie voor Miep die morgen jarig is, maak er een geweldige dag van met Hay en de kids en ook een proficiat voor Ger Wijnhoven en Kelly Steegs die beiden 4 april jarig zijn.

De mazzel en tot de volgende week !!!!

Liefs...Mariet xxxx

• 28 Maart 2010 - 17:37

Ger Wijnhoven:

Hallo Mariet,

allereerst hartelijk dank voor je felicitaties. Op Paaszondag wordt Jeanne's en mijn verjaardag tegelijkertijd gevierd. Onze kids met partners en kleine Cas komen ook. We zullen met ongeveer 27 volwassenen en kleine Cas zijn, want tot heden heeft alleen het burenechtpaar Sonja en Wim zich afgemeld. Vandaag weer de hele dag geklust en Jeanne in de tuin gewerkt. Morgen begint de tegelzetter de voormalige badkamer van ma opnieuw te betegelen. In de naastgelegen bijkeuken ben ik een w.c.-ruimte en een poets-/kast aan het maken. Schiet ook alaardig op. Heb de laatste 2 weken nagenoeg continu gewerkt, omdat we 6 april a.s. onegveer 2 weken weer naar ons oppashuis en oppashond (Rottweiler) in de Provence gaan. Vanavond kijken we naar de serie "De Tuddors"van 20 - 22 uur. Morgenvroeg gaan Jeanne en ik 2 uur naar de zgn. lipleescursus. Zijn 10 lessen. Mijn gehoor is dusdanig hard achteruitgegaan, dat ik hiernaar toe ben gegaan op advies van mijn audioloog in Hoensbroek. We zijn met 3 andere stellen. Hopelijk geeft het enig resultaat na 10 lessen. Hebben er nu 4 gehad.. Fijn, dat het met Martin nu beter gaat door de brilaanschaf. Ook goed dat hij weer aan het werk is. Geeft toch meer voldoening en naatuurlijk extra inkomsten. Het sociale netwerk in de VS is wat dat betreft beduidend minder gunstig dan hier.
    Ma gaat langzamerhand lichamelijk achteruit. We zouden dit jaar 4-6 weken naar Australië en Nw.Zeeland gaan. Dat doen we nu toch maar niet vanwege ma. Als alternatief gaan we nu pakweg 2 weken naar Thailand.
    Mariet, lieve groeten uit Panningen, mede nms. Jeanne,
    Gérard (zo noemen ze me in Frankrijk; mijn 2e vaderland).