Tandje minder - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Tandje minder - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Tandje minder

Blijf op de hoogte en volg Mariet

12 Januari 2020 | Verenigde Staten, Jacksonville

Hey paardebloem pluisje
Je lijkt zo teer
Zo Klein
Je waait mee met elke bries
En lijkt gedoemd te zijn
Om te vergaan
Als een klomp met een zeiltje
Op een te wilde zee
Naar je bent zoveel sterker
Als het lijkt
En ik vlieg graag met je Mee
Naar een weitje
Aan de voet van een ruige berg
Of aan de zoom van een rivier
Samen rusten we hier
En volgend jaar
Zover het oog reikt
Paardebloemen in het gras
En de herinnering aan hoe het eens was



Goeiemiddag lieve mensen



Ik heb er al een hele morgen opzitten, blij dat het over is. Ik

had een afspraak om 9 uur bij mijn tandarts. Een vulling en twee kronen en ook nog even dat bovengebit aanpassen. Nou, wist ik veel wat bijvoorbeeld bij een kroon komt kijken, niet leuk en het ging allemaal weer eens even anders dan gepland.

Eerst weer een paar van die nare spuiten in de hoeken van mijn mond, ik haat die, ze doen pijn maar ja. Toen de vulling, was niet zo'n grote tand, rechts onder, er staat niet veel meer in die hoek. De vulling was er zo in maar de jongeman die mij hielp zei dat het dicht bij de zenuw was dus dat kon zomaar een wortelkanaal worden. De volgende week kijkt hij weer en als het een ontsteking wordt gaat die tand eruit, dat zweer ik je.

Ik had al betaald, eerst dokken dan behandelen, zo gaat dat hier maar ja, alles liep dus anders.

Het blijkt dus, wist ik niet dat als je een kroon op een kies zet, je die kies eerst moet ontmantelen, dus oude vullingen eruit en dan het dopje erop. Beide kiezen hadden barsten dus ik moest wat. Terwijl hij begon met het wegboren van de rommel wat pijn deed dus nog maar een paar spuiten erin, bleek dus dat de tweede kies een gaatje onder het tandvlees had. Hij adviseerde en dat was logisch om die te trekken en dan een brug met nummer drie kronen te maken. Natuurlijk was dat duurder dus alles bij elkaar spendeerde ik bijna duizend dollars vanmorgen, zonder verzekering zou dat 3900.00 zijn geweest. Dat betekent wel dat mijn 3000 voor het jaar uitgegeven zijn, als er nu nog wat moet, moet ik het zelf dokken. Gelukkig is van nu af aan alles wat met de brug en bovengebit te maken heeft al in het bedrag dat ik betaald heb.

Na het trekken (alweer een paar naalden in mijn tandvlees) de brug erop, ook weer tijdelijk tot ik half maart terug moet voor de definitieve aan te meten die ik dan op het einde van maart kan ophalen.

Het bovengebit aanpassen was geweldig, vies ja met dat slijmspul maar nu past het tenminste en ook daar wordt de volgende week zondag na gekeken want ik heb een paar plaatsen waar het heel gevoelig is.



Dus nu ben ik weer thuis, eindelijk koffie. Ik kreeg anti biotica mee en alweer Motrin, 800 mg ibrupovin, love it !!



Zo dadelijk komt Sabrina van mijn werk haar spullen ophalen, ze krijgt het merendeel van mijn hobbyspullen. Ik kan niet alles meenemen, wil ik ook niet. Vier kratten zijn voor haar, ik denk dat ze helemaal hoteldebotel is als ze alles ziet, kerst in januari.



Ik heb gisteren dus echt keihard gewerkt, de hele dag door met af een toe een facebook pauze.

Al het spul van April en Ravyn ging aan de weg, het meeste is alweer opgepikt door mensen die langskwamen. Ik heb niks meer van haar gehoord en ik ben er dus klaar mee.



Ook heb ik twee boeken kasten en het dvd rek leeg gemaakt, staan ook aan de straat.

De kleine koelkast waar ik normaal mijn spullen in bewaar begon, alweer, te lekken dus leeg en in de garage, Ik mocht hem niet wegdoen van Raini.

Ze steekt geen hand uit maar vertelt me wel wat ik wel en niet mag.

Ze heeft nog niks, ze zal dus wel bij haar moeder intrekken want met al het uitgeven aan? geen idee en zo heeft ze amper geld om mijn auto over te nemen laat staan een apartement te huren dus wat er met Ian gebeurt, geen idee.

De keuken is dus leger, het gangetje heeft al een lege muur en ik ben ok. Vandaag wil ik het buro in mijn slaapkamer afbreken en ook de dressoir in de eetkamer leegruimen. Die is van Shelly, vraag me af of ze nog weet dat ik die heb maar ik moeten even kijken wat Raini ermee wil.



Vanmorgen heb ik even met Frank, Aline en Lucas geskyped, voor mijn tandarts afspraak, Lucas werd 8 januari 6 maanden alweer.

8 Januari was afgelopen woensdag, vijf jaar geleden verloor ik de liefde van mijn leven op deze dag en ik meldde mij ziek, net als maandag maar toen deed ik niks als niezen. Woensdag was het een huil dag, had niet anders verwacht maar ook veel glimlachen, veel muziek en herinneringen.



Donna's woorden kwamen voorbij die ze me na Martin's dood stuurde en ook dat bracht weer tranen.



You have been the true soul mate, the one who showed him how love could be as a grownup. In knowing you, he came to know himself. In loving you, he learned to accept himself. By loving you he was able to love his children and grandchildren more. He was more able to forgive the faults of others and himself with you as his example. He found joy. Could there be a greater gift on this earth? Love is never wasted and will survive forever. My heart hurts for your loss, for all of us who won't see him again in this life. But my spirit still rejoices that the love remains. You gave that to him and gifted him with peace, as well.



Mooie woorden die ik voor altijd in mijn hart sluit, van een lieve vriendin die er altijd was voor Martin en ook voor mij. Ik denk dat zij hem beter kenden als iemand anders behalve misschien Kelly. Zij is ook degene die ons trouwde, 16 maart 2007.



Woensdag middag dacht ik, ik rijd naar de bank en vraag wat er bij komt kijken om mijn spaarcentjes in Nederland te krijgen. De mevrouw aan de balie vroeg toen ik vertelde dat ik naar het buitenland verhuisde of dat naar een ander land was ? Dat gaf me niet echt een goed gevoel dus ik pakte mijn boeltje weer en belde thuis de helpdesk. Daar hoorde ik, tot mijn stomme verbazing dat mijn bank alleen werkt binnen Amerika dus ze maken geen geld over naar het buitenland!! En dit voor het land dat pretendeert het grootste, beste, blah blah land van de wereld te zijn.

Ik werd geadviseerd om een rekening te openen bij een van de grote banken dus ik belde Wells Fargo, hoeveel kost het om een betaalrekening te openen en dan geld naar Nederland over te maken. Je zou denken maar mis hoor, mevrouw dat ligt eraan wat voor betaalrekening u voor in aanmerking komt (dat is waarom vooral de minder bedeelden geen bankrekening hebben) dus of ik even mijn debet of credit card nummer wilde doorgeven aan haar dan kon ze dat checken. Mooi niet, over de phone, wie weet wie mee luistert, ik vertrouwde het niet dus ik zei, forget it en hing op.

Andere mogelijkheid, paypal, een account gelinkt aan mijn USA bankrekening, een andere aan mijn ING rekening. Beetje omslachtig maar kosten waren te doen en ik kan wel in Nederland alles uit de muur trekken maar dat is ook niet gratis en dan moet ik naar de bank om te storten en aangezien er bijna nergens meer filialen zijn, veel te omslachtig.

Dus deed ik een proef bedrag, komende dagen kan ik dus erachter komen wat het beste is want ondertussen maakte Frank me attent op Transferwise waar ik dus vanmorgen rechtstreeks van Vystar naar ING overmaakte. Wordt vervolgd.



En ondertussen terwijl Amerika voor het merendeel zucht onder koude, sneeuw, stormen en tornado's die al aan zo'n tiental mensen het leven kostte, is Florida in de zomerstemming. Het is hier vandaag, en ook gisteren zonnig met een aangename 26 graden. Ik heb zelfs vanmorgen geen jas aan gedaan, gewoon lekker in tshirt met korte mouwen.



Dat is met al dat sjouwen ook erg prettig. Ik heb gisteren ook het speelhuisje van de achtertuin weggeven, Darian wilde het niet.

Ik heb de fiets in de verkoop, de hometrainer dan en die wil Darian misschien wel. Tante Virginia krijgt de grasmaaier, ze was Martin's favoriete tante en ik mag haar erg graag. Mijn hoge vitrine kast gaat naar een collega.



Zo neem ik voor en na afscheid, echt inpakken doe ik nog niet, in maart is dat tijd genoeg en die dozen staan alleen in de weg tot dan, ik heb nu de hele stapel nog plat met een touw erom heen.

Ik denk dat ik wel een doos kleding al opstuur want als ik in april vlieg heb ik maar een koffer en mijn spullen zijn er dan niet voor mei of zo.

Ik mis mijn schat, vooral als ik door zijn spullen neus. Ik vond een foto album met band foto's maar ik vond ook een album van zijn stiefvader Gerard Snyders (afkomstig van Rotterdam) met brieven met handtekeningen van presidenten zoals Eisenhower, Nixon en Ford en ook een gesigneerde kaart van de astronauten van Apollo 8 en die breng ik mee.



Volgende week weer meer, liefs van Mariet




  • 12 Januari 2020 - 20:00

    Marie-Louise:

    Wat gaat de tijd snel hè, ik hoop dat je het naar je zin hebt als je strakjes weer in Nederland bent. Kunnen we wel gezellig buurten en thee drinken ☺

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 793
Totaal aantal bezoekers 437823

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: