2020 is begonnen - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu 2020 is begonnen - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

2020 is begonnen

Blijf op de hoogte en volg Mariet

05 Januari 2020 | Verenigde Staten, Jacksonville

Oh Camelia

Haar Tere bloemen blaadjes
Herinneren mij
Aan een Jong blozend meisje
Op weg naar haar eerste Dans
De roze bloesem
Als roze wangen
Klaar voor een eerste kus
voor de ridder
Die wacht op zijn kans
Om deze jonge schoonheid
Het Hof te maken
Op de levensweg
Van kind naar jonge vrouw
De jongeman
Die liefde belooft
Bescherming
Een toekomst
Trouw

Oh Camelia
Wat zijt gij schoon
Hoe verrukt gij mij
Met uw schoonheid en pracht
Een wonder van de natuur
Dat gewoon buiten mijn voordeur
Op mij wacht

Goeiemorgen lieve mensen

Het belooft vandaag weer een geweldige dag te worden, de lucht is blauw en de zon schijnt. Het is iets frisser dan de afgelopen dagen toen we record temperaturen hadden, met wat regen weliswaar. Het was maar liefst 26 graden maar vandaag halen we net de 14 met wat geluk.

Gisteren waren we in Georgia om de verjaardag te vieren van Darian die vandaag 25 wordt. Het was lekker druk met de kleine mannen die rond renden, high on sugar...niet te temmen die twee. We hadden een gezellig echt Amerikaans etentje met burgers en hotdogs en als toetje een superzoete taart met veel blauw en groen glazuur, nee dank je. Ik had bij walmart cake gekocht, schijven met sinaasappel en cranberries, veel lekkerder. We waren weer om 8 uur thuis.

De afgelopen week ging snel, mede ook weer door die vrije dag in het midden en het tracker gebeuren op het werk was niet echt druk dus tijd genoeg om te relaxen. Jammer genoeg moet ik morgen weer terug aan de phone. Mijn baas kwam terug van vakantie vrijdag en hij was niet blij, ik was de enige in ons team die helemaal groen was (gelukkig) en ik heb zo'n idee dat de eerstkomende meeting niet echt een leuke wordt.

Nog 93 dagen voordat ik op dat vliegtuig stap en die stress achter laat !!

Dinsdag nam ik een hele soeppan met chicken noodle soup mee naar het werk zoals belooft, lekker en helemaal op.

Na het werk ging ik richting Keystone voor de New Years Eve party met VYNL en het was zo tof. Ze hadden een buffet in de veterans club, met kippenboutjes, garnalen en een hele hoop rauwe groente hapjes, ik kon natuurlijk niet alles eten maar er was genoeg voor mij om van te kiezen. Ook staken ze de hele avond vuurwerk af. Het is een leuke groep mensen, allemaal veteranen van het leger, de marine of luchtmacht en het was echt zoals ik me het had voorgesteld, met gekke hoedjes en brillen, toeters, bellen en heel veel dansen. Om middernacht werd Auld Lang Syn gezongen en er werd chanmagne rondgebracht om te toasten. Ik kreeg een superkiss van mijn vriendje die de hele avond op Martin's basgitaar speelde, hij vindt haar echt te gek, ik zie hem pas weer op 24 januari.

Het was een lange weg naar huis, hij ging naar huis met Joe, gelukkig hoefde ik me daar geen zorgen over te maken.

Nieuwjaarsdag sliep ik uit, ik liet om zeven uur de katten uit en toen weer naar bed totdat ik om half een wakker werd.

Vrijdag maakte ik het ook laat want Ian vertelde me over een nieuwe serie op Netflix, Messiah. Ik heb vrijdag vier afleveringen bekeken, toen was het na enen en toen ik 's morgens wakker werd bekeek ik de andere 6. Ik was helemaal in de ban van..... wat een verhaal, wat een acteur !!! Hij was een combinatie van Ted Neeley (die Jesus Christ Superstar, de film deed) en Martin, Ian zei ook dat hij hem aan zijn dad deed denken maar dat was maar een gedeelte van de ban...ik ging er helemaal in op.

IK heb 25 verhuisdozen in de gang staan en morgen komt de tape ervoor, waarom zelf sjouwen als het gratis thuis wordt bezorgd dus nu kan het spel beginnen ofschoon ik nog niet echt plaats heb voor inpakken. Ik heb wel al de helft van April's spullen in de containers, gaat morgen met de vuilnis mee, vies, stinkend, vol met hondenhaar dus weg ermee. Als ik de stank uit de garage kan krijgen, kan ik daar de volle dozen opslaan, we zullen zien.

Zo dadelijk moet ik naar de tandarts, mijn ondergebit word schoongemaakt en ik hoop dat er ook iemand naar het gebit kijkt, ik kan nog steeds niet goed eten en er zijn wat zere plekken.

Het aftellen is begonnen, nog een paar weken werken en ik ben er klaar voor, fijne week

Mariet xx