Halloween - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Halloween - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Halloween

Blijf op de hoogte en volg Mariet

20 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville


En weer open ik de ramen
En laat de nachtwind binnen
De zomer is voorbij
Het najaar Kan eindelijk beginnen
Maar bladeren blijven nog Lang groen
Geen herfstkleuren sieren de bomen
Mijn laatste winter in dit land
Wacht geduldig om de hoek
Misschien brengt de koelte
De rust die ik zoek
Ik verlang naar stilte
Naar tijd alleen
Alleen ik en de poezen
En muziek natuurlijk
En ja, ook jij
Andere wensen?
Op dit moment geen...



Goeiemiddag lieve mensen



Weer lekker laat maar het was een superactief weekend en ik ben al een beetje ouder dus..



De week was druk maar ging zo ontzettend snel, heerlijk.



Vrijdag had ik alleen maar de morgen om te werken, ik zou om 1 uur vrij zijn, dan naar Darian gaan en van daar uit naar Keystone, voor het eerst sinds die nacht zonder herinneringen dus ik wilde heel goed uitgerust zijn, je weet maar nooit.



Om half elf had ik het al helemaal gehad op het werk, het liep gewoon niet dus ik pakte mijn boeltje en ging richting mijn huis , dan kon ik even soezen, douchen en dan naar Darian want ik had de jongens als twee weken niet gezien.

Van soezen kwam niks en uiteindelijk vertrok ik pas rond 4 uur naar Darian die alleen thuis was met baby Josh, Julius was in Georgia bij zijn oma Kelly en zou later die middag komen.

Daar hoorde ik dat ik werd verwacht in Georgia, gisteravond voor de Halloween party, ik had gehoord dat er een party was maar ze hadden me dus vergeten te vertellen op welke dag.



Ik was ruim op tijd in Keystone, een klein pizza restaurant, lekker intiem en de mannen speelden buiten onder een soort carport. De ventilators bliezen hun best, het regende en ik had het koud en geen jas bij me natuurlijk. Gelukkig was er een Beals outlet op anderhalve km afstand dus snel een jas kopen voordat het begon. Ik had toen mijn pizza al op, tenminste half, chilly cheese steak, dat is steak, heel dun, meer als rosbief in een romige witte saus met champignons en heel veel en superlekker op hele dunne pizza bodem.



Ik had weer eens geluk, hele leuke zwarte jas voor 10.50 en sinds ik al mijn fleece jackets had gedoneerd aan de kerk was ik aan iets nieuws toe, dit komtperfect van pas.



Ze speelden de sterren van de hemel en ze hadden erg attent publiek, een vader met zijn 3 jarige dochter die zoveel lol had met dansen en erg genoot van alle aandacht. Een stel aan de vooravond van hun huwelijksfeest met hun familie, ze zijn er ook altijd bij in Starke, we dansten samen en hadden gewoon lol. Om toen was het afgelopen, er was bijna niemand meer, het regende pijpenstelen en Ricky was niet echt vast ter been, hij had de hele avond bier gedronken in plaats van water zoals normaal.

Nadat alles was opgeborgen in de trailer gingen wij beidjes nog even bij McGee's langs en toen we naar binnen liepen zei ik, we zouden koffie moet hebben. Hij keek me aan , zei, als ik slim was ging ik naar huis en naar bed, ik zou gewoon niks meer moeten drinken. Ik pakte zijn arm en zei, waarom doen we dat dan niet en liep met hem naar zijn auto. Hij had wat moeite met uit zijn parkeerplaats komen want de aan of andere stommerik had zijn truck pal achter Ricky's auto geparkeerd, ik zal hem vrijdag eens vragen naar eventuele deukjes.



Ik reed lekker op mijn gemak naar huis, niks aan het handje. Vrijdag spelen ze dus in Middleburg en zie ik hem weer.



Gisteren om klokslag twaalf werd skype aangezet en kreeg ik verbinding met het kasteel in Kessel waar de reunie plaatsvond van alle mensen die in Kessel geboren waren en dus dit schooljaar 65 werden. Ik vond het heel jammer dat ik er niet de hele tijd bij kon zijn maar het was een leuke 20 minuten met anekdotes, ik vertelde mijn verhaar hoe het me verging in mijn leven en praatte met een paar mensen uit mijn jeugd, keileuk.



Daarna moest ik aan snacks beginnen, pittige gehaktballetjes met knoflook saus en natuurlijk moest er ook brood met kruidenboter en kaas voor in de oven mee.

Na alles gepakt te hebben ging ik op weg naar Georgia voor de Halloween party. Ik stopte in McClenney bij de walmart en kocht een kadootje voor de nieuwe baby in de familie, Tren van Janine en Tom, broertje van Timo. Hij kan in de toekomst met een Micky Mouse pyama naar bed. Ik kocht er ook maar eentje voor Lucas voor volgend jaar.



Ik vond lekkere warme sloffen voor mezelf en toen snel nog twintig minuten voordat ik bij Misty en Kelly de tuin binnenreed (lees weiland, parkeerplaatsen voor wel honderd auto's)



Het bleek dat veel mensen hadden afgezegd, Kelly's broer Lester kwam niet met de familie, hij was vrijdag avond met spoed met verlammingsverschijnselen opgenomen en gelijk geopereerd, het bleek dat een tumor tegen zijn ruggengraat aandrukte. Het gaat redelijk goed en hij krijgt langzamerhand weer gevoel in zijn lijf, hij was vanaf de borst naar beneden verlamd.



Tegen zeven uur kwamen de eerste gasten, ik had ondertussen mijn kostuum (broek en tshirt met schedel en rozen in zilver) aan en mijn hoed waar ik heel trots op ben. Ik kocht vorig een halfhoge hoed na Halloween voor een prikje en heb helemaal omgetoverd tot een steam punk hoed. Met bronzen ornamenten, een bril ziet het er puik uit en ik kreeg veel complimenten. Later kwamen er nog meer gasten en twee stellen namen gewoon alles over,, niet mijn soort mensen, heel luid, al behoorlijk kachel en ze wilden perse karaoke zingen terwijl vooral de dames heel vals zongen. Raini, Val en ik trokken ons terug naar de andere kant van het huis en speelden spelletjes, kaarten en who wants to be a millionaire.

Gelukkig rond 11 uur hadden die gasten het gezien en vertrokken met veel bombarie en toen begon de pret. Ik heb gehuild van het lachen. Misty had een belachelijke kostuum, en iedere keer als ze onder de ventilator doorliep (het kostuum had een hoge puntmuts) begon het te klapperen. Ook was er een probleem met een levenloze plastic vleermuis die van mij mond op mond beademing kreeg, er werd met ballen gegooid en nog meer van die ongein.



https://photobooth-props.co.uk/costumes/inflatable-costumes/grim-reaper-halloween-kidnap-inflatable-illusion-fancy-dress-costume.html



Ik sliep als een roosje en kwam laat vanmorgen weer naar huis.



Eerst moest ik de keuken opruimen, het schijnt dat sommige mensen niet denken dat als de vuilnis zal vol is, dat je dan een nieuwe moet gebruiken en de volle in de afval moet dumpen, ook was Freckles niet gevoerd ondanks mijn verzoek en weer zat de wasmachine vol met was .



Ik moet zo dadelijk mijn papieren gaan zoeken voor Social Security zodat ik het zaakje kan inleveren, waarschijn doe ik dat vrijdag en pak ik dus die dag vrij



Ik wens jullie allemaal een fijne komende week, liefs van Mariet











Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 437846

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: