Ditjes en datjes - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Ditjes en datjes - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Ditjes en datjes

Blijf op de hoogte en volg Mariet

24 Maart 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville

Bij het krieken van de dag
In majestueus ochtendgloren
Worden vaak
De mooiste zinnen geboren
Ik schrijf ze op
In de palm van mijn hand
En draag ze met me mee
Door stad en land
Ik deel ze met een ieder
Die ze kan waarderen
Zodat ze voortleven door de tijd
Misschien eens een tij doen keren

Goeiemiddag lieve mensen

Eindelijk was ik er klaar voor, om dit blog te schrijven, ik weet niet wat me tot nu toe tegenhield maar ja....

Ik was al vroeg op vanmorgen, om 5 uur werd ik wakker en toen was het draaien en nog maar eens draaien in bed en om 6 uur had ik het wel gehad, opstaan, buiten nog donker maar de koffie was heerlijk en Melly kroop direct op schoot. Ze slaapt de laatste dagen in mijn luie stoel na een week of twee in de garage te hebben geslapen, ze miauwde zo lang bij Ian's deur die eerste dagen totdat hij haar in de garage liet. Katten hebben zo hun favoriete dingen, net als sommige mensen die ik kende en ken, allemaal achternaam Gaylord. Bij hen is eten, dagen achter elkaar hetzelfde en dan weken alles andere behalve dat.

Dus koffie en facebook en een spelletje, of twee, of drie, heel verslavend dat cookie jam, ik ben aan level 4795 of zo het is heel ontspannend.

Om negen uur kreeg ik honger en omdat ik nog steeds geld had op mijn golden corral card die ik van Susan voor kerst kreeg dacht ik, lekker ontbijtje gaat er wel in.

Eerst even naar de Aldi, die opent om 9 uur op zondag en voorraadje nootjes en knoppers inslaan.

De Corral opent al om 7.30 maar het was nog niet druk, de meeste mensen die daar ontbijten gaan eerst naar de kerk.

IK had een bord met roerei en bacon, toast, een sjuutje, bosbessen pannekoekjes en een kleine steak, medium rare en water, kostte me 8.40 en nu heb ik nog een cent op de card.

Na mijn ontbijt ging ik naar Tom en Myra, om af te spreken voor komende week.

De komende week heb ik dus vrij, de hele week, onbetaald maar soms is geld niet zo belangrijk en ik werk hard genoeg vind ik om mezelf te trakteren op een week zonder manager, klanten, stress over het halen van scores enzovoort.

De afgelopen week heb ik gewoon ook drie middagen vrij gepakt, omdat het kon.

Donderdag was extra leuk omdat het Kelly's verjaardag was en ik haar wilde verrassen. IK had ingredienten meegenomen naar Georgia om bami te maken en verder ook een doos sushi, daar is ze dol op en ze krijgt het bijna nooit.

Ze was dan ook heel blij verrast en iedereen smulde van het eten, Kelly zei, als jij terugbent in Nederland moet je mij af en toe bami kruiden opsturen dan kan ik dit zelf maken.

Later kwamen Raini en Darian met de kids, Ian voelde zich niet lekker en ik was net na het donker weer thuis.

Vrijdag op het werk zag ik dus de email van donderdag middag waarin de hele week werd aangeboden, ik dacht, zal wel weg zijn maar nee hoor, er waren nog een paar plaatsen open en toen kon ik ook nog om een uur naar huis, heerlijk gevoel.

Damon kreeg dus een aanbieding nadat maandag zijn laatste dag was, om terug te komen voor de baan beneden bij billing, start salaris 34,00 per uur, ik heb niet met hem gesproken na woensdag maar van Gene hoorde ik dat hij dat aanbod afgeslagen heeft, hij wilde niet meer werken ofschoon dat natuurlijk een heel goed salaris is.

Toen ik Ricky liet weten dat ik deze week vrij had reageerde hij alleen met hmmm, wordt vervolgd....

Gisteravond wilde ik uitgaan, downtown bij de Landing buiten speede Generator, de band van Shawn en Shannon, zonen van Lea, Kelly's zus.

Shawn was de eerste drummer van Puddle of Mud en de reden waarom de tekst van Blurry die Martin schreef bij Fred Durst van Limp Bizkit terecht kwam, Fred was de manager/producer van Puddle of Mud in die beginjaren.

Echter niemand wilde mee, Ian had geen zin, April haakte af onder het mom dat ze geen babysit had (anders weet ze ons altijd wel te vinden) dus ik bleef thuis en keek tv, gelukkig was er voldoende op tv.

Ik keek op Netflix naar The Dirt, de spiksplinter nieuwe film over de band Motley Crue, heel interessant, maar meer voor mij over hoe rock en roll je leven compleet kan veranderen en vernielen als er drug, sex en drank bijkomt.

Wat ga ik deze komende week doen, donderdag staat dus een trip naar Ocala met Myra op het programma, als wij tweeen gaan, gaan we in mijn auto, als Tom (waarschijnlijk niet ) meegaat gaan we met hun truck.

In Ocala woont mum's zus Bertha in haar piepklein huisje in die wondermooie tuin met het bos erachter en de oude reuzegrote eikenboom waar Martin als kind altijd inklom. Genoeg herinneringen, Bertha is broos, gezondheid is al jaren een probleem, kanker die steeds terug komt, heel klein broodmager vrouwtje met een hele scherpe geest, ik mag haar heel graag, ze is zachter dan mum Betty.

Ik hoop nog wat anders te doen ook deze week natuurlijk, even kijken of Hennie wat wil ondernemen, ik zou graag naar de springs gaan, zwemmen, het water is dezelfde temperatuur hte jaartje rond.

Vrijdag naar Middleburg voor VYNL, zaterdag dus niet, entree kost 50 dollars en het is op uitnodiging. Maar ik hoef na vrijdag maar een week te wachten op weer een optreden dus alles ok.

En dan is het bijna 1 april en nog maar een paar weekjes tot mijn vakantie. Ik moet eens even voor die tijd wat dingen op een rijtje zetten.

Natuurlijk het financiele plaatje en ik wil jullie daarover even wat uitleggen hoe Amerika werkt qua geld en inkomen en zo.

Hier draait alles om de creditscore, letterlijk alles, of je een hypotheek krijgt, hoeveel rente je betaalt voor die hypotheek, lening, auto financiering, noem maar op, zelfs de hoogte van mijn verzekeringspremie heeft daar invloed op.

Net voordat Martin de diagnose kreeg stonden we op het punt een huis te kopen, een groen huis, misschien weten jullie dat nog.

Om die hypotheek, voor 50.000,00 te krijgen moest ik wat extra afbetalen omdat mijn puntenaantal net te laag was. Sinds Martin's overlijden gaat het een stuk beter met mijn creditscore, daarom betaal ik maar 5% op mijn autolening maar de laatste jaren ben ik alleen maar omhoog gegaan in score behalve die keer toen Raini me mee wilde hebben om naar een auto te kijken, alleen al het feit dat de dealer mijn creditscore bekeek kostte me 20 punten. Ik heb nu 100 punten meer dan toen met het huis en ben officieel GOOD. Dat is leuk en aardig, ik heb niks nodig maar dat betekent ook dat je doodgegooid wordt met post, aanbiedingen voor creditcards, voor leningen, noem maar op, de meesten gaan ongeopend de container in.

Ik had dus in het begin geen credit, wat slechter is dan slecht credit, dat veranderde toen ik een eigen bankrekening kreeg, dat zet je op de kaart en dan maar spenderen want dat is de enige manier om die score op te krikken. Je zorgt dat je een paar creditcards hebt die je gebruikt, elke maand betalen natuurlijk, liefst meer dan het minimum bedrag dat nodig is, en gewoon op tijd betalen en ook je rekeningen natuurlijk. Nu heb ik niet veel, de paar die ik heb zijn automatisch via de bank en de stroom/water rekening is nog steeds op Martin's naam en dan laat ik zo.

Dus volgende week kun je lezen wat ik allemaal deed, of niet deed, ik moet ook schoonmaken, beslist.

29 Maart is mijn lieve schoonzus Miep jarig, een hele fijne dag gewenst met Hay en de familie.

Ik ga even buiten zitten, het is ontzettend lekker weer en Melly ligt al in de stoel te genieten.

Fijne week en tot weer....