Heb je een rennie ? - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Heb je een rennie ? - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Heb je een rennie ?

Blijf op de hoogte en volg Mariet

03 Februari 2019 | Verenigde Staten, Jacksonville

ik droom van zilver water

de zon spiegelt zich in de golven

het kasteel dreigt donker over het dorp

in de bossen regeren de wolven

ik droom van edelvrouwen

en ridders trots en sterk

van boeren en arbeiders op het land

ruggen kromgebogen van het zware werk

ik droom van mijn dorp

en hoe ik de heimwee voel

naar huis

volgend jaar

naar huis

is nu mijn grootste doel

Goeiemiddag lieve mensen

En weer regent het terwijl het droog zou blijven vandaag maar ja, ook weersvoorspellers zijn niet perfect.

Ik heb een waslijn vol witgoed buiten hangen. Ik kwam terug van Georgia vanmiddag en alles was klieder dus geen nut om mezelf ook nat te laten worden, het hangt er tot ik het binnen haal, beter buiten dan opgepropt in een natte mand want mijn wasrek hangt vol met donkere was, dikke truien die langzaam drogen.

Ik had het zo nodig, Georgia, Kelly, rust ofschoon Julius er was dit weekend dus niet zo rustig als ik hoopte maar zonder zijn broer is de drukte minder.

Ik had al twee weken last van mijn maag, maagzuur zo vreselijk dat ik er 's nachts wakker van werd en ik snapte er niks van, ik weet precies wat ik niet moet eten, niet te pittig, niet teveel gefrituurd zoals fried chicken, niks met paneer meel dus het was niet logisch dat ik zoveel last had. Woensdag morgen had ik zo slecht geslapen dat ik niet naar mijn werk ging, ik was gewoon helemaal op en sliep het merendeel van de dag.

Vrijdag had ik een afspraak met mijn dokter maar weet je wat, het maagzuur was weg. Woensdag morgen had ik besloten alleen mijn medicatie van de dokter te slikken en niks anders, geen vitamines, geen knoflook of visolie, gewoon alleen de pillen van de dokters die ik al jaren heb.

Hetzelfde donderdag morgen en ook de dagelijkse pil met alles wat goed voor je is die ik 's morgens op het werk neem liet ik weg en wonderbaarlijk, geen probleem die twee dagen. Die pil op het werk daar begon ik twee weken geleden aan, ik had voorheen gummies maar toen die op waren kocht ik tabletten, ze waren in de aanbieding. Zou het zo simpel zijn ? Ja, inderdaad dus ik vertelde mijn dokter op vrijdag morgen wel over het maagzuur en zij begon al direct over een maagonderzoek, met een slag en zo...brr...maar ik zei, laat me maar eens eerst kijken wat dit doet. Ik heb geen maagzuur meer gehad, blijkt dat er ijzer in die pillen zit en dat is blijkbaar iets waar mijn maag problemen mee heeft. Ik heb die hele pot aan Sabrina gegeven, een collega op het werk die extra ijzer moet slikken, perfecte oplossing en ik ging vrijdag avond naar Costco en kocht weer mijn oude vertrouwde gummies waar geen extra ijzer in zit.

Ook kocht ik een mooi stuk zalm want Kelly vertelde me de laatste keer dat ik in Georgia was dat ze dol is op zalm maar omdat het vrij duur is at ze het bijna nooit dus ik wilde haar verrassen.

Nou dat deed ik, het was heerlijk, gebakken zalm, linguini met room en spinazie en broccoli alleen Misty en Bryennah zeiden direct, ik eet geen vis, Hazel at er wel van. Nou pech dan voor hen, ik had niks anders.

Het was gezellig, alleen Juju wilde absoluut niet gaan slapen dus we moesten alle zeilen bijzetten en toen ik rond middernacht naar bed ging, de anderen bleven nog zitten want ze hadden visite, werd Ju weer wakker en huilde zeker een half uur,

IK bleef langer vanmorgen dan ik eigenlijk wilde en door de stromende regen reed ik naar huis, onderweg stopte ik bij Kelly's winkel en deed boodschappen.

Afgelopen maandag was mijn tienjarig jubileum en ik kreeg mijn email met een lijst met kadootjes die ik kon uitzoeken. Ik koos voor een zilveren ring met drie aqua marijn stenen.

Op vrijdag was het Anne's verjaardag, ze is mijn petekind en ik hoop dat ik haar dit jaar weer zie als ik in Kessel ben.

Over twee en een halve maand is het weer zover, ik tel de dagen.

Ik tel ook de dagen tot ik Ricky weer zie, het optreden afgelopen vrijdag was afgezegd door de kroeg dus nu wordt het volgende optreden op 23 februari maar Ricky is weer ziek, hij klaagde al maanden over oorpijn en kreeg nu ook hele erge keelpijn, kon niks eten dus nu gaan ze weer testen en foto's maken en zo.\

IK hoop op beter nieuws, niemand kan mijn hoop ontnemen

Liefs van Mariet