Palm Palm Pasen - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Palm Palm Pasen - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Palm Palm Pasen

Blijf op de hoogte en volg Mariet

09 April 2017 | Verenigde Staten, Jacksonville

Nog twie waeke
die zien zoe om
den sjtap ich oppe vleeger
en kom
nao hoes
veur efkes, neet ech lang
misjien maar baeter
want ich ben bang
det ich anges neet mier truuk wil
nao dit landj
en dao ben ich noch neet klaor veur
te sjterk is noch
dae bandj

Goeiemorgen leef luuj

Rustige week, vergeet het maar, weer van alles gebeurd dus hier gaan we weer.

Maandag vrij, ik wilde vanalles maar er kwam niks van terecht buiten wat opruimen, de was en poetsen. In de namiddag een berichtje van Joke, ze was weer in Jacksonville op bezoek bij dochter Judith en kleinzoon Quincy en traditie gewijs, dan ondernemen we wat. Ik had niet echt een idee, zij wilde wandelen dus de dierentuin.

Maandag op dinsdag trokken er hevige onweersbuien over, ik was echt bijna drie uur klaarwakker, de katten onrustig dus wat doen je dan, je zit wat in je luie stoel te soezen en toen het bijna voorbij was rond 5 uur in de morgen weer terug naar bed met gevolg dat ik pas weer om negen uur wakker was en ik zou om tien uur bij Joke zijn. Dat werd dus een half uurtje later dan gepland en gelukkig was het behoorlijk opgeklaard en aangenaam. Ofschoon er regen was voorspeld, geen druppel meer voor de rest van de dag.
We liepen op ons gemak rond in een heerlijk rustige dierentuin en praatten er lustig op los zoals altijd, keigezellig met Joke. We bewonderden de nieuwe baby bij de apen, hoe hij met zijn moeder lekker lui op een dekentje op de grond lag en hoe zorgzaam zij met hem omging.
Na afloop hadden we honger dus bij de chinees aan voor het heerlijke buffet. Daarna nog even bij de outlet van Bells kijken, twee tshirtjes later kwam Judit Joke ophalen daar en weer even afscheid. Haar man Nico komt de volgende week ook en we zien elkaar nog wel voordat ik vertrek. Joke en Judith doen op dit moment een road trip, ze waren in New Orleans en zijn nu naar Memphis en Nashville.

Woensdag had ik twee dokters afspraken op het programma staan, de vervolg afspraak met Dian, mijn huisarts in de morgen en 's middags de cardioloog. De uitslag van de bloedtest bij Dian was prima, alle waarden van de schildklier waren normaal dus de pillen werken goed maar ze zei dat het nog wel zo'n drie maanden kan duren voordat ik weer voldoende energie heb dus dan terug komen. Ook afspraken opgezet voor de ultra sound voor de schildklier die op de een of andere manier uit het systeem verdwenen was en voor een borst onderzoek, jaarlijks vergoed door mijn verzekering.

In de middag bij dokter Leon moest ik een uur wachten en we hebben voornamelijk over politiek gepraat. Hij raadde me aan wat kilootjes kwijt te raken – zover ben ik 3 kilo kwijt in de laatste 8 weken met niet echt opletten maar ik eet altijd wel gezond – ik merk het goed aan mijn broeken. Over 6 maanden terug en weer terug naar het werk.

Ik ben nog steeds naar de gesprekken van collega's aan het luisteren, meestal is dat geen enkel probleem maar Tony was het niet eens met mijn opmerkingen zoals ook al een week eerder en op gegeven moment haakte hij mijn headset af en zei, I am through with you and this dus ik zei ok en heb besloten niet meer naar hem te luisteren, ik ben niet gek !!!

Woensdag op donderdag na een hete dag weer onweer maar wij kregen er alleen het randje van mee. De donderdag was flink koeler net als de laatste dagen dus lange mouwen, de wind was killig.

Net voor het weekend een leuk bericht van Rob, koningin Maxima kwam het gebouw openen waar hij werkt en hij mocht ook met haar praten, we hebben het op foto en video, super trots op mijn kanjer, ik heb net met hem en de meisjes geskyped.

Gisteren hoopte ik eerder naar huis te mogen maar dat zat er niet in, te druk dus voor het eerst in weken een hele zaterdag gewerkt, toen snel wat boodschappen gedaan, kipje van de grill en naar huis relaxen.
Vandaag ga ik ook nog shoppen maar meer voor de gezelligheid met Todd en Susan, morgen en dinsdag vrij.

Morgen is de verjaardag van mijn moeder, ze zou 97 worden en ik wil wat speciaals doen, weet alleen niet wat dus ik laat me door mezelf verrassen.

Volgend weekend is het Pasen en we zouden dat in Georgia vieren, ik had het liever hier gehad maar nu hoor ik net van Raini dat Kelly de hele dag moet werken, ja feestdag of niet, hier zijn natuurlijk alle winkels gewoon open, Pasen is dus gecancelled. Eerst vieren we zaterdag de verjaardag van Josh die drie wordt, ik ga na het werk, lekker zwemmen en luieren aan de pool. En dan nog drie dagen werken, ik heb me donderdag maar vrij gepakt want als ik een late dienst krijg moet ik stressen met de koffer en zo want zaterdag morgen vertrekken we heel vroeg richting Sanford en alles moet klaar staan, ik heb voor heen en terug reis plaatsjes aan het raam weten te krijgen, alle papieren liggen klaar.

Dus nu is het afwachten wat het weer in Nederland gaat doen voordat ik kan beginnen aan de koffer dus ik begin vast hier want al ben ik weg, Ian is hier en die moet eten. Hij kookt voor geen meter dus ik voel me toch geroepen om te zorgen dat hij voldoende te eten krijgt, in ruil voor oppassen op het huis en mijn poeze vrindinnetjes. Het is net alsof de katten het voelen aankomen, Melly wijkt ineens niet van mijn zij, ze slaapt op mijn kussen op bed, zo dicht mogelijk tegen me aan en dan op mijn schoot als ik koffie drink en tv kijk. Nu zijn ze allebei buiten, het is heerlijk en ik ben helemaal alleen, Ian is ondertussen bij Allan klussen en ik heb ook de boodschappen gedaan. The Hobbit is op tv, alle drie de films achter elkaar, gisteren was het laatste deel van Lord of the Rings en ofschoon ik alles op dvd heb, kijk ik ook graag naar de tv inclusief reclame.

Ik ga nu echt de dagen aftellen en de meisjes zijn heel blij dat ik kom, Eline zei dat ik op de zolder bij hen mag slapen....we gaan leuke dingen doen in de vakantie....bijna !!!

Liefs van Mariet





  • 11 April 2017 - 11:19

    Tednijssen:

    Hallo Mariet,

    De medische controles zijn weer op peil ? Belangrijk om dit bij te houden. Nou kun je het ook verklaren Mariet waar die vermoeidheid vandaan komt, dit kan dus nog 3 maanden duren volgens de arts ? Ja Mariet, de grote reis naar Nederland komt er snel aan nog een paar weekjes..... Je leeft zo toch in 2 werelden, het verlangen om weer naar Nederland te komen is natuurlijk heel sterk, en om daarna weer terug te gaan naar Florida, want ook daar heb je door de jaren heen veel opgebouwd wat je ook zomaar niet los kunt laten. In mei komt een vriend van Mart, Jos Peeters en zijn fam. voor een vakantie naar Nederland, hij woont al ruim 40 jaar in Canada en komt 1 keer in de 2 jaar naar Nederland. Wij gaan hun ontmoeten met nog 4 andere vrienden van vroeger. Hier gaat het verder prima. De lammetjes huppelen in de weide en genieten van het voorjaar, en het malse gras. De laatste afwerkingen t.a.v. de nieuwe huizen op Stox met aansluitend straatverlichting, en de verharding van de weg zijn bijna voltooid. Het leven aan een doodlopende weg van 35 jaar lang, is nu veranderd in een complete nieuwbouwwijk met alles wat daar bij hoort. En natuurlijk zijn wij met die veranderingen mee gegaan, mentaal bedoel ik dan want wij zijn er natuurlijk niet jonger op geworden, maar gelukkig nog flexibel genoeg om er positief mee om te gaan.
    Het Paasweekend staat voor de deur, en samen met de kinderen en kleinkinderen gaan wij eerste Paasdag genieten van een Lunch/Brunch maaltijd op Stox 1. Aansluitend afhankelijk van het weer gaan wij na de Lunch nog iets leuks doen. Dit was mijn verhaaltje weer, ik wens jou weer een goede week en tot de volgende keer. Met heel veel Hollandse groetjes, Ted Nijssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 437545

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: