Bijna Pasen - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Bijna Pasen - Reisverslag uit Jacksonville, Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Bijna Pasen

Blijf op de hoogte en volg Mariet

13 April 2014 | Verenigde Staten, Jacksonville

Bienao Paose
En de lelies bleuije
Tomateplante drage al vrucht
En kiek de wilde uie ens greuije
Volgende waek om deze tied
Zeuke wae eier in ut graas
En de vleugels van de libelle
Lieke gemaakt van doorzichtig gaas
Vlinders en veugel
Fladdere hiel drök
En ich, ich ben al un bietje broen
En draag weer kledjes en kort rök

Hallo lieve lezers,

Vandaag is het palmpasen compleet met een haantje op een stok en palmtakjes en snoepslingers maar daar merk je hier weinig van.
Ik werk vandaag, gooi er nog eens 8 uur overtijd, van 10.30 tot 19.30, tegenaan want de extra centjes zijn meer dan welkom. Wat een gekke tijd zul je misschien denken maar als ik na 7 uur stop kan ik aan mijn eigen bureau blijven zitten dus geen gedoe met een vreemde computers een half uur wachten tot de benodigde programma’s werken.

Het was me weer een weekje met een echtgenoot die hoe langer hoe meer verward schijnt te worden. Gisteren moest ik om 12 uur beginnen en om 3 uur belde hij me op, of ik zo meteen wontons mee kon brengen. Ik zei lieve schat, ik ben op het werk en moet nog tot vanavond 9 uur. Hij was even stil en zei stomverbaasd, ben je dan niet winkelen met iemand ? Hij meende zeker dat iemand, hij wist niet wie, me op haalde om te gaan shoppen. Ook vergat hij vrijdag steeds dat we afspraken hadden en had dus ook compleet vergeten dat hij niks mocht drinken voor de scan.

Afgelopen zondag was het etentje dat oorspronkelijk werd opgezet voor alleen Misty, Kelly en de twee meisjes, Brenna van 6 en Hazel van 8 maar dat was voordat Raini besloot dat zij er zich mee zou bemoeien en ook haarzelf, Darian en Josh uitnodigde. Zij zou ook koken voor het merendeel en zorgde voor een grote ham en wat andere dingen. Wat ze vergeten was, was dat ze zondag moest werken tot 2.30 dus ik had toch de keuken alleen om te koken en op te ruimen. Zondagmorgen had ik de komkommersalade, de vanille kook pudding met hemelse modder en de peach cobler op tijd klaar. Martin en Ian zorgden dat ook de woonkamer een beetje toonbaar was en nadat ik Raini van haar werk gehaald was vulde de keuken zich al snel met de heerlijke geuren van de ham, is al gekookt, alleen nog in de oven voor een uurtje bedekt met bruine suiker en schijven ananas, verder mac en cheese, verse boontjes en aardappelpuree. Kelly en Misty kwamen rond half vier met een heerlijke maiscasserole en pumpkin pie. De meisjes gingen op Raini’s kamer film kijken en kleuren en wij hebben lekker gekletst, natuurlijk werd Darian’s buik weer uitgebreid bewonderd, ze heeft nu de hele tijd weeen maar nog ver uit elkaar en afgelopen week legde ik mijn hand op haar buik en kreeg kleine schopjes van Josh daarbinnen, het blijft toch zo’n wonder.
Het was alemaal heerlijk en vooral de pudding was een succes. Net voor 8 uur vertrokken onze gasten weer richting Georgia, ze moeten een klein uurtje rijden om thuis te komen. Daarna was het weer rustig in huis en kon ik even bekomen van de lange dag want ik was al om 6 uur op, net als de meeste zondagen.

Maandag kreeg ik een tefefoontje, een afspraak met de radioloog, volgende dag dan maar ? IK zei, nee hoor, ik heb vrijdag vrij en ik wil het combineren met de petscan want die was in hetzelfde gebouw. Om tien uur dan maar ? de scan kan ervoor dus die is dan om kweart over acht. Nee mevrouw, geen sprake van, dat is net in de spits en we moeten over de Buckman Bridge dus uiteindelijk werd de scan om 11 uur gepland. Voor dat gesprek had in al de kliniek gebeld en verteld dat we dinsdag niet kwamen voor de chemo maar dat we twee weken oversloegen om Martin de tijd te geven wat op adem te komen. Natuurlijk kreeg ik twee uurtjes later even goed een telefoontje om me te herinneren aan die dinsdag chemo afspraak maar dat was snel opgelost. Sorry, foutje , nee hoor, we hebben de afmelding wel degelijk ontvangen, gewoon even niet goed gekeken.
Overigens meer als lof voor de goede samenwerking daar, zelfs tussen de verschillende locaties, 21st Century Oncologie is toppie !!
De week ging redelijk snel, Joe besloot woensdag weer een wedstrijd voor de Uverse transfers te organiseren, de mensen op de vloer konden centjes winnen, niet veel, 5 dollars op je at&t card maar het werd uitzonderlijk goed ontvangen en dus elk uur werd er een winner uitgepikt en cheerleaden en zo was aan de orde. Woensdag mocht ik dat de hele dag verzorgen omdat Lisa niet beschikbaar was, donderdag morgen ook maar donderdag middag was zij van de partij. Vrijdag waren we allebei vrij maar gisteren ging het hele circus weer door. Dat betekent commentaar op elke posting van een transfer, op peppen en de lijst bij houden op een spreadsheet om de winnaar te kiezen.
Vrijdag dus vrij en we waren precies op tijd. We maakten kennis met doker Joanna Dragun, de radioloog die ontzettend snel en alert was. Toen ik vermeldde dat ik nog niet wist of dit alles door kon gaan vanwege transport sprong ze direct op en riep een van haar assistenten op om even op te zoeken hoe de verzekering omging met transporteren en zei dat ze zouden zorgen dat er een busje beschikbaar was. Ze legde heel duidelijk uit wat ze wilde doen, ze had uitgebreid contact gehad met onze oncoloog, dokter Luke en had een behandelingsplan opgesteld. Vijf en een halve week bestralen, elke week, maandag tot vrijdag, ongeveer een half uurtje en elke donderdag een gesprek met haar om even bij te kletsen. Verder aangepaste chemo voor die tijd, waarsachijnlijk een pomp van maandag tot vrijdag. Ze zei, het wordt eerst erger, die pijn (bestralen is verbranden feitelijk) en dan beter. Hij begint dit regime op maandag 21 april maar mag eerst komende dinsdag komen want er moet iets aangepast worden zodat ze precies de goede plek raken, de maten zijn al genomen. Ook schreef ze steroiden voor (pretnizon is een steroid) om de ontstekingen binnen de perken te houden. Martin moet er dinsdag om 1 uur zijn dus het busje zal op tijd voorrijden, hij krijgt daar nog een telefoontje over.
Voor mij een hele geruststelling want dat betekent even wat meer rust voor mij, geen rijden, geen zorg over benzinekosten en ik kan de chemo van 22 april afzeggen. Ook heb ik mum al verteld dat zij de komende weken niet hoeft te komen om chauffeur te spelen.
Komende vrijdag hebben we een afspraak met dokter Luke voor de resultaten van de petscan die vrijdag na afloop van het gesprek met dokter Dragun werd gedaan, anderhal uur ging snel, ik had een boek, in de wachtkamer was koffie en heerlijke koekjes en er liggen overal legpuzzels op de tafels.
Rond een uur waren we terug thuis, we hadden zelfs een stop gemaakt bij Winn Dixie want Martin wide chickenwings, hij toerde vrolijk rond in een van de electrische winkelwagens en ik verwende mezelf met een Easter Lillie, prachtige witte lelies met een heerlijke geur, die staat nu op mijn nachtkastje.

Buiten waren de amarylissen op zijn best en ik kon er zelfs een paar plukken om zondag te tafel op te fleuren. Onze tomatenplanten dragen vrucht en alles groeit en bloeit, de kamperfoelie bloeit en het schijnt alsof de hele natuur moeite doet om voor Pasen alles op zijn best te krijgen.

Mensen zijn wat anders, vrijdag nacht werd ik wakker rond twee uur van een geluid dat ik eerst niet kon plaatsen,. Het leek een grasmaaier maar wie maait zijn gras midden in de nacht? Ik was even in paniek dat Martin nu wel erg gekke dingen ging doen maar toen ik weer probeerde te slapen werd het geluid zo luid dat het wel leek alsof het net buiten het slaapkamer raam was. Martin lag te slapen op de bank dus die was het niet. Ik maakte de voordeur en daar buiten was zo’n idioot met een Harly aan het spelen, rijden, stoppen, gas geven, rijden en in de stilte van de nacht klonk het zo luid. Een hondertal meter van ons huis stonden een aantal mannen tegen de motorrijder te schreeuwen. Ik ging maar weer naar binnen, wat kun je doen en gelukkig na een tijdje hield het op maat ik was klaarwakker en het duurde meer dan een uur voordat ik weer in slaap viel.

Donderdag morgen een mooie bloem geplukt om bij de foto van mijn ouders te zetten want het was mijn moeder’s verjaardag, ze zou 94 zijn geworden. Ook wer Ravyn geopereerd, ze was dus van de trampoline gevallen en had haar elleboog op twee plaatsen gebroken, we werd twee pinnen in gezet om te zorgen dat alles goed aan elkaar groeit. De operatie was goed verlopen en we hopen haar snel te zien. Afgelopen week was ze een paar dagen bij Ricky en heb ik haar even gesproken.

Nu is het dus weer zondag en over een tweetal uurtjes mag ik naar Fleming Island rijden om te werken, hopelijk gaat de dag snel.
Raini is ook net op, zij moet over een kwartiertje weg maar ik hoef haar niet brengen want…ze heeft een nieuwe vriendin. Maandag had ze een blind date, samen naar de kermis en sindsdien is Nathalie blijven slapen, ze lijkt heel aardig dus we zullen zien.

Komende woensdag is mijn lief vriendinnetje Pauline jarig, fijne dag met Hay en de kids !!
De dag erna, op donderdag is mijn allerliefste zus Ine alweer jarig en ook haar wensen wij van harte en een geweldige dag, dikke kus voor beide dames.

Ik ga nog even wat relaxen, het was me weer een genoegen en tot schrijfs…

Mariet xxxx




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Jacksonville

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 438969

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: