Bim Bam Beieren - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Bim Bam Beieren - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Bim Bam Beieren

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

08 April 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De klokke komme truuk
Huurse se vrolik loeie
Wat zowwe se gebrach hubbe
Paoseikes,de echte goeie
Van sjokela , wat anges
We konne lekker sjlokke
Hove neet mier te vaste
Moeder haet zondigse soep getrokke
En morge nao de kerk
Moog ich mien niej kledje aan
En den aug met de bloete bein
Langekouse vanne baan
Al rasel ich, det maakt mich niks
De zomer kumt deraan

Hallo lieve vrienden

Allereerst natuurlijk voor iedereen een Zalig en gezegend Pasen gewenst.
Deze feestdag voelt voor mij toch heel anders hier, je ziet natuurlijk de eitjes en de hazen in de winkels en het extra lekkere vlees dat je door het jaar niet ziet maar anders dan dat is het toch een gewone zondag voor mij. We gaan strakjes wel lekker eten bij Raini, wat er op het menu staat, geen idee maar ik ga waarschijnlijk komkommer salade maken en ook staat pudding op mijn menu, ik heb nog slagroom over van de afgelopen week toen Susan langs kwam met een zelfgemaakt aardbeien/appel taartje. Die slagroom kun je vergelijken met het spuitbussen spul en die houdt zich lekker lang.

Susan en Gil zijn gistermorgen rond 6 uur al vertrokken naar South Carolina voor een familie bezoekje aan David, Angie en Rheannon. Ze komen later deze middag weer terug, het is 6 uur rijden. Midden volgende maand komt Rheannon logeren bij Susan, dit is de laatste keer dat ze voor een langere tijd kan komen want het volgend jaar gaat ze officieel naar school.

Gisteren heb ik gewerkt, dat betekende dat vrijdag een vrije dag was en die heb ik goed besteed, ik heb geskyped, een uur met Marianne, een uur met Pauline en later op de dag kreeg ik eindelijk Ine ook te pakken en dat uurtje was ook zo weer om. Lekker om even met de dames bij te kletsen. Voor de rest was het een relaxte dag met boodscvhapjes doen en wat dingen regelen die toch gemakkelijk blijven liggen als je elke werkdag werkt.

Op de logeerkamer is het net een ziekenboeg, Emily heeft keelontsteking en kreeg daar gisteren ook nog problemen met haar ingewanden bij, waarschijnlijk door de anti biotica, na een hele dag braken besloot ze toch gisteravond om haar fast food voor de dag beslist niet over te slaan en ofschoon Chris haar dat (op mijn advies natuurlijk) uit het hoofd probeerde te praten vertrokken ze rond half negen toch in haar auto en ja hoor, in de vuilnisbak vanmorgen zit de papieren zak van McDonalds. Met meelij werd naar mij gekeken toen ik vertelde dat in zo'n geval mijn moeder ons vroeger op een dieet zette van beschuit, thee en rijstwater. Nou ja, ik heb in ieder geval mijn best gedaan, als ze nog extra ziek wil worden van die vette hap, haar probleem.

Het is net alsof deze week alle witte bloemen besloten hebben om samen te bloeien. Ik zag de witte oleanders langs de weg toen ik naar mijn werk reed, woensdag of donderdag, ineens waren ze allemaal open, de andere kleuren wachten even op hun beurt. Vrijdag reden Martin en ik naar de kapper en ja hoor, daar waren de eerste magnolia's. Deze grote roomkleurige bloemen zijn beslist mijn favorieten en ik kan er niet genoeg van krijgen om er naar te kijken. Ook de jasmijn is er weer en 's avonds is het een genot om buiten te zitten zelfs met muggen om je heen en die zoete geur op te snuiven, samen met de kamperfoelie die rijkelijk bloeit op onze schutting en die ook bijna wit is. Ook ontdekte ik dat in de verste hoek van onze tuin het gras bezaait is met wilde ui, vergelijkbaar met lenteuitjes, alleen kleiner. Ze bloeien..uiteraard wit en ik heb gisteren lekkere stukjes ui op mijn hamburger, uiteraard zelf gemaakt. Toen ik bij Winn Dixie binnenliep om te kijken wat de hamburgers kostten rook ik een heerlijke geur. De broodjes kwamen net uit de oven en het waren kaiserbroodjes, met of zonder pitjes, twee halen een betalen. Ik moest er even op wachten maar wat waren ze lekker. Ik kocht een zak effen en een zak met maanzaadbroodjes. Ze waren nog steeds een beetje warm toen ik thuis kwam, de brugers in de pan (Martin wilde niet extra de grill opstoken voor twee burgers en ik geef hem groot gelijk), schijfje tomaat, uitje, klein beetje mayo en curry en het was een heerlijk maaltje en nog steeds een beetje gezond zullen we maar zeggen.

Martin was dus weer aan de beurt voor zijn halfjaarlijks grote beurt bij de kapper, altijd een heel gedoe om hem zo ver te krijgen om te gaan al hangt al het haar in zijn ogen. Natuurlijk was het poepie druk en moesten we wachten. Hij vond dat voor een keer niet erg, we hebben wel eens gehad dat hij zich gewoon omdraaide en zei, we gaan wel een andere keer. Twintig minuten zei de kap dame tegen ons dus we liepen weer naar buiten met het plan om naar Publix wat rond te lopen en kwamen langs de Laundrette, hier doe je je was als je zelf geen machine heb, grote roestvrijstalen monsters met hongere ronde monden wachten op ladingen wasgoed en ze hebben arcade apparaten staan om de tijd te verdrijven als je besluit te wachten ofschoon de meeste mensen gewoon de machine aanzetten en weer weggaan. Arcade, ouderwetse spellen op zo'n machine met een joystick, je gooit er een kwartje in en dan maar rammen op die knoppen. Mrs Pacman werd genegeerd maar toen we langsliepen riep Martin...Galaga. Dit is dus een ouderwets schietspel, je moet op aliens en raketten en ruimte dingen schieten. Ik zat op een stoeltje en zag hem helemaal opgaan in het spel. Een aantal keren draaide hij zich snel om en riep...ik heb nog een leven, net een kleine jongen. Ik denk dat ik het meeste van hem houd als hij zo is...dan denk ik...wat zou het een verschil hebben gemaakt voor hem om in een gezin op te groeien zoals ik deed en niet als hij, altijd maar weer verhuizen, zonder vader, zonder regelmaat, veel op straat.

Bij de kapper waren we eindelijk aan de beurt en ik zat lekker in de stoel naast hem met mijn Kindle te lezen. Na 15 minuutjes was het meeste haar eraf en hij zag er piekfijn uit. Gelukkig nu niet een kapster die vond dat hij op Richard Gere lijkt met korte haren maar dit was dan ook een jong meisje die haar tip volop verdiende.

Ook ik heb van de Passion 2012 genoten, ik moest het doen met youtube clips maar dat maakte het er beslist niet minder om, wat een geweldig spektakel en ik werd echt emotioneel bij sommige liedjes. Ik was niet bekend met het concept en na er van Marianne over gehoord te hebben, heb ik ook gauwq even de slips van vorig jaar in Gouda opgezocht en bekeken. Ik vind Syb van der Ploeg geweldig maar was aangenaam verrast met de performance van Danny de Munck en vooral ook Charly Luske vond ik geweldig. Jesus Christ Superstar bekijken is er nog steeds niet gekomen, er staat op dit moment geen dvd speler in de slaapkamer maar ik heb gisteren wel de Tien Geboden met Charlton Heston gekeken, ik herinnerde mij dat ik tientallen jaren geleden in Heythuysen in de bioscoop zat samen met Helene en er leek geen einde te komen aan die film. Gisteravond in bed vielen dan ook geregeld de oogjes toe en eerlijk gezegd, ik heb het einde deze keer overgeslagen, om onbekende redenen gaat het hele nacht doorslapen deze laatste dagen een beetje de mist in dus 's avonds ben ik moe.

Komende dinsdag wordt mijn moeder 92 jaar en aangezien ik moet werken kan ik haar op de dag zelf niet bellen maar dat zal ze denk ik niet zo beseffen. Ik sprak dinsdag met haar maar ze vertelde mij direct dat ze geen tijd had om te praten want ze moest uit bed en naar de woonkamer om koffie te drinken en wat doe je dan, je vertelt haar, ik bel wel weer terug en hang op. Ik weet dat ze er goed aan is en dat is wat telt, als ik in september of zo kom, geef ik haar gewoon een extra knuffel.

Ik heb weer alles opgeschreven wat ik op mijn lijst had staan, mooie Paasdagen voor jullie als hoor ik net op het nieuws dat het weer niet echt meewerkt voor buitenactiviteiten, niet teveel eitjes verorberen en tot de volgende week zondag !!!

Liefs...Mariet xxxxxx








Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 438310

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: