Winter in Florida - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Winter in Florida - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Winter in Florida

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

08 Januari 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Drie keuninge zien de boen achternao
De sjterre aafgedanktj
De baom lig boete in de geut
De kers sjtal aanne kantj
Ut Jesus kiendje gewikkeld
In krantepapeer in plaats van in deuk
De os en de aezel en auch de sjeupkes
Veurzichtig dat ut goeje taofelkleid neet kreukt
Ut mos op unne haop
De sjtein gaon weer nao boete
Ut ergste is altied dae nep sjnie
Wie kries se dae vanne roete
Alle balle verzamele in de does
De lempkes hiel netjes verpak
Die komme neet mier vanne zulder
Toetdet sinterklaos en Piet truukzien
Gepakt en gezakt

Hallo lieve vrienden
De eerste week van het nieuwe jaar is alweer voorbij gegleden en wij hebben de vorst weer vaarwel gezegd voor nu, we hadden drie nachten met vorst tot zelfs onder de min 5 en dan is dat reden hier om halve nieuwsuitzendingen eraan te besteden met waarschuwingen alom hoe warm te blijven en hoe te vermijden dat je leidingen en zo bevriezen. Wij Nederlanders moeten daar toch een beetje mee lachen denk ik maar ik heb toch maar mijn aloe vera binnengezet en mijn ananassen bedekt.
De muts en sjaal kwamen goed van pas en ik kreeg veel complimenten. Ook hebben we goed gebruikt gemaakt van de open haard en het hout dat we nog hadden, het is allemaal op maar voorlopig ziet het er niet naar uit dat we nog zo'n koude periode krijgen, misschien was dat de hele winter al, je weet het nooit in Florida.

Wat ik er wel aan over gehouden heb is een flinke verkoudheid, donderdagmiddag begon ik ineens te niezen, ik was niet de enige in het gebouw trouwens, dat kun je hebben met a/c en gelukkig was ik vrijdag vrij. Het was echter niet genoeg om uit te zieken en gisteren heb ik me letterlijk door de dag geworsteld en net voor negen de handdoek in de ring moeten gooien, lang leve FMLA. Vanmorgen was ik dan ook echt niet zoals normaal om 5 uur wakker en nu ben ik op de koffie aan het wachten om me wakker te maken. Nu maar hopen dat ik de rest ook niet aangestoken heb want een zieke Martin is geen pretje.

De afgelopen week heb ik toch weer wat tijd moeten steken in het uitzoeken van wat er nodig is om mijn paspoort te verlengen, gek he, in Nederland stap je naar het gemeentehuis, ze vullen wat in in de pc en voila, over een week afhalen. Komende vrijdag gaan Carla en ik naar Orlando, een ruim twee uur durende rit met de auto want daar is het dichtsbijzijnde kantoor van Nederland dat paspoorten kan verstrekken, we hebben er ook eentje in Jacksonville maar zij doen niks anders dan je doorverwijzen. Nu moet ik een formulier invullen natuurlijk, waar ben je zonder papier, verder pasfoto's en andere documenten en dan een envelop, geadresseerd aan jezelf zodat je niet na een paar weken weer naar Orlando moet. Nubezorgde dat laatste deel me nogal wat kopzorgen want ik kwam er niet echt uit wat de bedoeling was, alleen dat het geen handgeschreven envelop mocht wezen. Ik probeerde dus naar Orlando te bellen, een crime als je die mensen te pakken wilt krijgen (misschien werkt er maar een persoon of zo?) dus ik belde het kantoor in Jacksonville maar weer op. Ik sprak met Cindy, nee geen Nederlandse maar onvervalst Amerikaans, ze hebben daar niemand die Nederlands spreekt, vreemd ? Denk het niet. Ze vroeg me eerst of ik de foto's al had en waar ik die wilde aanschaffen en toen ik Walgreens (een soort Kruidvat) zei riep ze neeeeeeeee, je moet in Orlando naar de UPS winkel gaan want daar alleen weten ze hoet het moet en daar kan ik dan ook de envelop vragen. Ze sloot af met te zeggen, maar goed dat je even belde, wat een een aardig mens dacht ik.Dat betekent dat we op tijd weg moeten vrijdag want de afspraak met het consulaat is om 12 uur, ze zijn maar open tussen 10 en enen.

Op mijn afgelopen vrije maandag kwam Lynn overwippen want we zouden samen wat gaan ondernemen,we zijn naar het Tillie Fowler natuurpark tegenover het Navy vliegveld gegaan waar een aantal kortere routes zijn uitgezet, de meesten leiden naar uitzicht toren dichtbij de rivier en het was lekker daar in het zonnetje. Ze wilde niet blijven eten, zij en Chris zijn op dit moment niet zo'n dikke vrienden als voorheen dus was het diner weer voor ons drietjes.

Het oude jaar is bijna afgesloten op het werk en ik kreeg weer eens een oorkonde, best adherence met 94%, dit betekent gewoon dat ik op tijkd in en uitlog en mijn tijd verdeel qua werken, toch leuk want het vorig kreeg ontving ik hem ook. Alle nummertjes zijn gehaald voor 2011 en dus hoop ik weer een bonus te krijgen met mijn volgende paycheck. Hoeveel, dat weet ik nog niet, hopelijk de volle 700 dollars want ik heb een nummer niet gehaald voor het laatste kwartaal maar ik heb bezwaar aangetekend daartegen en de vakbond heeft dat voor mij geregeld.

Het nieuwe jaar begon goed met twee 100% 's van mijn klanten, de cijfers zijn natuurlijk weer wat aangescherpt maar het moet te doen zijn. Je gaat er natuurlijk op tellen om die bonus te halen maar hey, alles wat extra is, is een meevaller natuurlijk.

Dat is het weer voor deze week, de laatste koffie opdrinken en dan weer even onder de wol om die verkoudheid niet erger te laten worden. Fijne zondag gewenst en tot de volgende week

Liefs...Mariet xxx

  • 08 Januari 2012 - 13:47

    Pauline:

    Hé arme zielepieter. Ziek maar goed uit. De allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar heb je dan ook hard nodig!
    Liefs. Pauline

  • 08 Januari 2012 - 14:45

    Lezer:

    ik lees elke week je verslag. je moet inderdaad naar de plek gaan waar ze weten hoe het consulaat de fotos wil. rite aid walgreens ect doen ze op de usa manier en die worden niet door nederland geaccepteerd. Als je de enveloppenaarje zelf opstuurd krijg je inderdaad in een week of 2 je paspoort en ben je weer klaar voor 5 jaar. andere mogelijkheid is in den haag. maar dat kost je 2 weken in nederland,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 437975

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: