Wel en wee - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Wel en wee - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Wel en wee

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

18 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De blaadjes wiegen in de wind
de bijen zoemen zacht
dat moet zo want het poppekind
slaapt temidden van deze bloemenpracht
een vlinder landt op haar gezichtje
en kriebelt aan haar kinnetje
ze slaap heel vast, het lieve wichtje
de poppen mama waakt over haar kleine gezinnetje
ze verjaagt de vliegjes van het kussen
en is helemaal gereed om haar kind te sussen
want haar pop is niet alleen maar haar kind maar ook haar liefste vriendinnetje


Hallo lieve allemaal

Vandaag begon ik met een klein gedichtje wat ik voor mijn lieve schatten Fenna en Eline schreef. Ik krijg geregeld een mailtje van Sylvia hoe het met de meiden gaat en vind het altijd weer een feest om dit te lezen.

Vanmorgen zette ik de radio een beetje later aan want mijn laptop scheen nog niet wakker te willen worden maar ik was net op tijd om het verzoekje van Helene en Bert te horen, hardstikke bedankt, een klasse begin van mijn dag vandaag…en ja…alles kump good !!!

Het was me het weekje wel weer, veel downs maar ook een paar leuke ups, de ene week meer positief, de andere meer negatief maar ik denk maar, het kon erger en we gaan gewoon verder.

Nog steeds geen nieuws van mijn greencard natuurlijk, 2 weken verwerkingstijd zijn al ruim twee weken geleden verstreken. De wielen van het overheidsgebeuren draaien hier wel heel erg langzaam.

De afgelopen week deden we verschillende pogingen om de auto aan de gang te krijgen, eerst natuurlijk het onderdeel (pulli) waarvan een stuk afgebroken was, dinsdag kon Martin het eindelijk vinden op de sloop en na een kleine aanpassing (er moest een schijf afgezaagd worden om het passend te maken) kon het eindelijk er in gezet worden en de auto liep weer. Gisteren on hij ook eindelijk de alternator op de kop tikken en als alles goed gaat wordt dat er vandaag in geplaats met hulp van Ian. Martin heeft erg veel last van zijn rug en Ian is ook heel handig dus het moet geen probleem zijn om hem het werk te laten doen. In plaats van 300 dollars wat de prijs van een nieuwe alternator is betaalden we voor het tweedehandsje maar 35 dollar plus de entrée om binnen te komen bij de sloop. Doordat het natuurlijk een heel stuk minder warm is loopt de auto ook veel beter en slaat hij veel minder af.

Gisteren was het eindelijk koel, met een maximum van maar 23 C was het ontzettend aangenaam. De komende dagen wordt het weer iets warmer met 29C maar de nachten zijn lekker koel. Dit weer is in ieder geval veel beter voor mijn gezondheid, ik voel me fit, vol energie en dat is heel fijn na die lange hete vermoeiende zomer. Nu het koeler is, is ook de overlast van de rook van de bosbranden gelijk een stuk minder. Nu nog een aantal dagen met regen want alles is weer kurkdroog en de beken staan al weken droog.

Ik ben vrij bezig geweest op Facebook de afgelopen dagen en had veel plezier met twee foto albums samen te stellen met foto’s van spin meetings van 2002 en 2005. Spinchat.com, de chat website waar ik veel vrienden heb leren kennen en natuurlijk waar ik ook mijn lieve schat ontmoette, lang geleden. In de loop van de jaren werden er jaarlijkse ontmoetingen georganiseerd, de meeste in Gouda voor een weekend. We kwamen bij elkaar in hotel de Keijserskroon waar Edwin de scepter zwaaide, daar hadden de meesten van ons een kamer gereserveerd. Er kwamen mensen van over de hele wereld, Nederland, Zweden, Duitsland, Engeland maar ook Frankrijk, Italie, Amerika en zelfs hadden we Sonia uit Australie in ons midden en het was altijd dolle pret. We wandelden door het prachtig historisch centrum van Gouda, gingen uit eten en gingen ‘s avonds uit. Hilarische herinneringen aan avonden in Oh Die, een nachtclub met wel een heel apart publiek, lange nachten tot 3 uur, naar bed gaan leek een verspilling van tijd, kleine kadootjes (ik koester mijn ketting van Rob uit Engeland en mijn koelkastmagneet van Susan uit Zweden) en vriendschappen voor het leven ontstonden. Het was geweldig om alle foto’s weer eens te bekijken en te plaatsen en te voorzien van teksten. Ook de reacties van de mensen die bij deze ontmoetingen aanwezig waren, waren geweldig.

Nieuwe week, nieuwe kansen en ik hou jullie wel weer op de hoogte..groetjes…Mariet xxxx




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 437479

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: