Zomertijd, klok vooruit - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Zomertijd, klok vooruit - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Zomertijd, klok vooruit

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

13 Maart 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ich dach ich blief vanmorge
Gewoen un uurke langer in mien bed
Want toen ik gister sjlaope ging
Hub ich de wekker un oer nao veure gezet
De zomertied, wae hubbe ut al
Gae mot nog effe wachte
Hie zien de daag noel anger en
We hubbe kortere nachte
Versjil mot der zien, det is zeker waor
Veur mich is ut den auch zonneklaor
Zomertied is der weer, vuul vlotter dan wae dachte

Hallo lieve vrienden

Vannacht is de zomertijd begonnen hier in Florida en de klok ging een uurtje vooruit. Nu zag ik gisteravond dat de live stream van Peel & Maas eruit lag dus ik wist dat ik niet naar Minse Winse kon luisteren vanmorgen, dus de wekker ging af en ik sliep uit, maar liefst tot half elf vanmorgen (lang leve het lui zijn ). Ik had dus blijkbaar echt extra slaap nodig na deze drukke week. Door de rampen in Azie moesten we overtijd draaien en gisteren heb ik dan ook gewerkt van 10.00 tot 22.00, een twaalf urige werkdag en ik reed als een zombie naar huis gisteravond. Natuurlijk moet je dan ook tanken en de suiker was op dus het was 11 uur voor ik thuis arriveerde. Vandaar dat mijn blog een beetje later is dan normaal wanneer ik het typ om 5 uur ‘s morgens

We hebben het huis weer voor onszelf en het is heerlijk !!! Ik zal de extra centjes gaan missen, dat is zeker maar het is lekker rustig en nadat ik flink gepoetst heb (donsdag op mijn vrije dag) is alles weer opgeruimd en netjes. Het had nogal wat voeten in de aarde, stress alom. Raini had twee dagen vrij genomen om te verhuizen en natuurlijk moet allles op staande voet als zij wat organiseert. Haar auto speelde echter op en op woensdag weigerde hij alles. We pikten hem op, probeerden hem te starten door de auto te duwen met de onze maar dat mislukte. Na veel geweld was hij dan eindelijk weer terug hier en er werd driftig aan gesleuteld. Na lang gedoe deed hij het weer maar dat was maar tijdelijk. Donderdag avond toen ik thuis kwam was het huis vol mensen die allemaal zaten te eten en toen werd er tot diep in de nacht gepakt en op de truck geladen. Ik lag in bed maar kreeg niet echt veel rust. Ze stond er echter op om de eerste avond van de verhuizing daar al te slapen en het was een gedoe, irritaties alom. Nu zijn ze echter weg maar er staat nog een hoop spullen hier en die worden who knows when opgehaald. De kamer is echter bijna leeg maar dat betekent ook dat ze een aantal van mijn spullen heeft meegenomen zoals al mijn kleerhangers en mijn video tapes, al mijn Disney films zijn gone…dus daar moet ik nog achteraan een dezer dagen.

Het weer had ook wat voor ons in petto deze week, het ging weer eens bijna vriezen (nul on vrijdag morgen) tot warm (vandaag 22C) en we kregen een deel van een stormfrontje dat met name in Georgia en de Carolina’s voor overlast zorgde. Martin maakte een foto van de radar op tv en het ziet er zorgwekkend uit maar wij kregen alleen regen en wat onweer daarvan.

Ik maakte wat mooie foto’s van de lucht en die ga ik posten op mijn andere blog zodat jullie die kunnen zien.

http://marietvanknippenberg.blogspot.com/

Ook zullen jullie daar een foto zien van bald eagles, ik maakte hem een paar jaren geleden in de dierentuin van Jax maar toen ik van de week buiten stond bij at&t zag ik er 4 in de lucht zeilen, het is altijd een imposant gezicht, zelfs van verre. Deze vogel is het symbool van Amerika.

Komende woensdag vieren Martin en ik ons 4 jarig huwelijksfeest en ik had oorspronkelijk vrij op deze dag maar ga nu toch werken. Ik wil mijn dagen een beetje in reserve houden voor de rest van het jaar, ik heb er nog 4 en het jaar is nog lang. Hij zal waarschijnlijk toch wel werken op woensdag en ik heb dinsdag mijn vrije dag dus als we wat samen willen doen kan dat dan ook. Onze traditie was crablegs op onze huwelijksdag maar doordat er andere prioriteiten waren voor onze centjes is daar niks van gekomen vorig jaar, dit jaar willen we toch weer proberen een paar pond te kopen, het wordt al gestoomd in de winkel en smaakt heerlijk met warme echte boter waar je het krabvlees in dipt nadat je de harde schaal hebt gekraakt met een notenkraker en het vlees eruit heb gepeuterd. Het is natuurlijk heel rich en je kunt er niet zoveel van op. Marianne stuurde me een pakketje op met allerlei lekkers en er zit ook zalm saus bij die vast en zeker heerlijk smaakt met krab.

Op het werk kregen we het bericht dat onze manager Charles gesolliciteerd heeft op een andere baan bij at&t in Kansas City. Hij weet nog niet zeker of het doorgaat maar als dat gebeurt verhuist hij binnen enkele weken naar Kansas en dan krijgen we geen nieuwe manager maar wordt ons team opgesplitst en worden we verdeeld over andere teams. We zijn bij elkaar als team sinds we begonnen en dat betekent dat ik moet verhuizen naar een ander gedeelte in het gebouw en dus mijn favoriete plaatsje aan het raam kwijt raak, ik ben daar helemaal niet gelukkig mee zoals je wel kunt denken maar ja, weinig aan te doen.

Ik ga maar eens de was bij elkaar zoeken, het is ideaal weer om alles buiten te hangen en ik he been aantal winterspulletjes die een sopje nodig hebben en dan weer in de kast kunnen tot het einde van het jaar.

Fijne week gewenst en tot schrijfs…Mariet xx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 437815

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: