Vogeltje wat zing je vroeg, poging twee - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Vogeltje wat zing je vroeg, poging twee - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Vogeltje wat zing je vroeg, poging twee

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

07 Februari 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zuusse die sjter
Die dao baove sjteit te straole
Asof ze os vertelle wil
Hiej is ut geluk te haole
Sjtrek dien handj maar oet
En ich zal ze dich vol make
Met alle winse die se maar haes
Met allerlei deure zake
Zoe as eine zak met geld
Of juwele om om te hange
Goud en zilver, mirre
Dreume laote zich vange
Den dink ich, nae
Ich kan wachte, ich hub tied
Sommige dreume zien neet eg
Die ben ich lever kwiet
Maar leefde en vrindsjap
Zien nurges te kaup
Neet veur al ut goud in de waereld
Dit is ware riekdom, eine hiele haup

Hallo lieve mensen

Na een week met veel nadenken over het verleden en mijmeringen, alles na aanleiding van het overlijden van Ma en de begrafenis op afgelopen woensdag ben ik weer klaar voor de toekomst. Zondagmiddag werd ik verrast door Rob en Sylvia, we hebben een uurtje geskyped en Fenna was heel enthiousast aan het zwaaien en giechelen naar mij. Ze hebben een drukke tijd voor de boeg want ze gaan verhuizen in april, zo’n 7 a 8 weken voor de geboorte van spruitje twee en ik hoop dat alles goed gaat en dat Helden Dorp klaar is voor de nieuwe inwoners.

Ik heb de zon al 4 dagen niet gezien en het ziet er niet naar uit dat dit vandaag gebeurt want als ik naar buiten kijk is het weer bewolkt. We hebben al heel wat regen gehad en ook onweer gehad en alle beken en meertjes zijn overvol. Het is de hele dag donker en grijs en het is moeilijk om een voorjaarsgevoel te krijgen zelfs al is het gemiddeld 16C. Nu heb ik gelukkig nooit last van winterdepressies, daarvoor zou de winter hier te kort zijn denk ik maar toch, ik verlang naar een zon dag met een frisse bries ook al omdat mijn was zich opstapelt en ik liever niet binnen droog, er is al vocht genoeg.

Iets anders dat zich opstapelt is mijn dassen, ik heb er nu zo’n 20 klaar en het vlot geweldig, elke keer opnieuw is het weer het leukste om de knoopjes erop te zetten, om zo origineel mogelijk te blijven, elke das moet uniek zijn. We hebben het er al over gehad om schelpjes te zoeken, er gaatjes in te boren en daarvan zelf knoopjes te maken. We houden jullie op de hoogte !!

Dinsdag was een droevige dag op mijn werk, we hoorden dat maandag op weg naar huis onze collega Karl een ongeluk had gehad met zijn motor en helaas daarbij was overleden. Karl was sinds een jaar werkzaam bij at&t, hij was 53 jaar oud en een hele aardige rustige man. Hij is zaterdag begraven en laat een vrouw en drie kinderen achter. We hebben allemaal de condoleancekaart getekend en ook was er een register om te tekenen.

Onze manager Charles had ook goed nieuws en kwam trots met een gouden trofee uit een meeting van de managers. We waren op nummer een geeindigd in de FCR poule. FCR betekent First Call Result. Als je met een klant praat en die klant belt terug binnen 72 uur is dat slecht voor je FCR dus het is kunst om te zorgen dat die klant niet hoeft terug te bellen. Natuurlijk ligt dat niet altijd aan jou, als de klant de volgende dag terugbelt voor heel iets anders dan ben je de banaan maar 84% van onze klanten belt niet meer terug. Dit is de belangrijkste prijs voor een team in het center en wij waren dus de besten in 2010.

In onze garage zitten nog steeds twee poezen, Blackie en Pretty Face en ze hebben het nog steeds erg naar hun zin. Ze zouden vandaag opgehaald worden maar we hebben er nog niks over gehoord, ik hoop echt dat ze een oplossing hebben gevonden want ik zou het verschrikkelijk vinden als ze afgemaakt zouden moeten worden, het zijn hele lieve rustige poezen maar wij kunnen er echt geen kat bijhebben in ons huis, Ushuaia begon verschrikkelijk te blazen en grauwen toen we een poging deden om ze in de huiskamer te laten.

Ofschoon het eigenlijk niet nodig is, temperaturen zijn goed, bel ik nog steeds vogeltjes aan het voeren en de eekhoorntjes zijn me daar erg dankbaar voor, elke morgen zitten er een paar van de zaadjes te eten en is het een komen en gaan van vogels, ze maken zich al op voor de lente en dat is goed te zien aan het verenpak dat al heel kleurig wordt. Ik heb geprobeerd een foto te maken van onze boom waarin een Cardinal zit maar het is natuurlijk wel ver weg.

Vandaag is dan eindelijk de dag waar heel football minnend Amerika op heeft gewacht, Superbowl vanuit Dallas Texas. Om 6 uur begint de wedstrijd en dan zit iedereen klaar voor een paar uur sensatie in de vorm van niet alleen de wedstrijd tussen de Packers en de Steelers om het kampioenschap maar ook de nieuwste reclamefilmpjes speciaal gemaakt voor deze dag en het optreden van de Black Eye Peas. Traditioneel de afsluiting natuurlijk van het footballseizoen wordt dit gevierd met pizza en wings en ook wij doen daar aan mee. Little Ceasars heeft 5 dollar pizza’s en daar zal ik er later vandaag eentje oppikken, wings slaan we waarschijnlijk over, we zullen wel zien.

Ik heb net geprobeerd om wat foto’s te downloaden van mijn camera maar de batterijen zijn leeg dus dat wordt de volgende week

Mijn lijstje is weer afgewerkt en ik ga er weer een eind aan breien (en haken hehe), geen jarigen deze komende weer zover ik weet dus wens ik jullie weer een hele fijne week en hopelijk kan ik de komende week weer een skypen met mijn zus en met Marianne

Liefs....Mariet xxxx