Van geesten en spoken en andere griezelige zaken - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Van geesten en spoken en andere griezelige zaken - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Van geesten en spoken en andere griezelige zaken

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

31 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De klok tikt truuk
De tied velt met unne klap
Duuster, un oer vreuger
Den is de zomer ech veurbiej
Sjmorges bes se meuger
De lange aovende, ze zien weer gewaes
Noe begint ut wachte
De tied van sjlech waer is der weer
Korte daag en lange nachte
Maar auch van sfeer, gezelligheid
Sint en Kerst , aod en niej
Bevraore waeg en witte beum
Hagel, vorst en sjnie
Kerseleeg en de maon sjient door de buim
Allerheiligen met vuul bloome
Wae zien de hielemaol klaor veur toch
Laot de ut sintermertes veugelke zuch maar kome

Hallo lieve allemaal

Lekker, om 6 uur opstaan en Minse Winse luisteren. De vorige week gemist maar deze week hoor ik de hele uitzending…hopelijk.


We hebben wel weer een weekje achter de rug, Raini’s vriend Chris was hier tot afgelopen donderdag en dat betekende dat er extra veel gekokkereld werd. Dat betekent dan ook dat de keuken er soms uit zag als een slagveld maar opruimen is niet hun sterkste punt en ik had er vaak niet meer de puf voor als ik thuiskwam na een lange dag werken. Het was drukker dan normaal met allemaal extra dingen. Zo was ik gekozen om zitting te nemen in een forum met een discussie over at&t, hun produkten en services, heel leuk maar wel ook vermoeiend. Ik heb ook weer een ster boven mijn hoofd hangen, voor de maand September was ik een van de mensen met de beste resultaten voor FCR (first call result), dus resultaat bij de eerste keer de klant belde. Ik kreeg een tablet chocolade met mijn naam op de wikkel en mocht een touwtje trekken voor een kleinigheid, een squeeze bal.

Afgelopen vrijdag stond in het teken van Halloween en de teams waren al de hele week druk in de weer met versieren van afdelingen en het uitsnijden van pompoenen voor de wedstrijd “wie maakt de mooiste pompoen”. Afdelingen zagen er ineens uit als spookhuizen, piratenkwartieren en een was zelfs omgetoverd tot het land van Oz met de yellow brick road met overall snoepgoed. Er was een bake sale, diverse mensen hadden gebakken voor het goede doel en dat konden we dank open, er waren leuke spelletjes zoals in een groene brei naar een bepaald ding zoeken, het mijne was een oogbal maar die kon ik niet vinden en er was ook nog een wedstrijd voor het engste, het meest originele en het grappigste kostuum. Ik had veel moeite gedaan om er zo griezelig mogelijk uit te zien in een lange zwarte jurk vol met spinnenwebben met zwarte spinnen, oude juwelen en make up op mijn gezicht en armen dat er vooral later uitzag alsof mijn huid eraf kwam. Iedereen vond het heel echt, ik kreeg echt opmerkingen als, gaaf en jij ziet er het meest realistisch uit. Nu zal ik jullie mijn geheim vertellen en het kostte me helemaal niks want ik had alles al in huis.

Ik begon met Elmer’s glue op mijn gezicht te smeren. Dit is witte lijm die hier vooral op scholen gebruikt wordt om papier en zo te plakken, deze lijm kun je vergelijken met pritt plakstift maar dan vloeibaar. Daarover legde ik een laagje toiletpapier, ons toiletpapier heeft drie laagjes en een print, niet in kleur maar gestanst. Het papier smelt als het ware op je huid en je versterkt dat effect no gals je er nog wat lijm oversmeert. Je laat dat even aandrogen en wrijft er dan make up over. Als dit droogt is het net alsof je huid oud en gebarsten is en je kunt het zelfs een beetje moduleren, meer zoals papier mache. Nadat dat spul allemaal op mijn gezicht zat ging ik aan de slag met de ogen, donkerbruine wallen en nog wat bruine en grauwe strepen op mijn gezicht gaf mij een oud vervallen uiterlijk. De spinnenwebben niet alleen op mijn jurk maar ook in mijn haren maakten het complete. Als jullie mijn foto’s willen zien, er staan er twee op facebook. Zoek maar gewoon op mijn hele naam, je moet er wel een account hebben om daar te kijken.

Op facebook staan ook de foto’s van de vliegshow van afgelopen zondag. Het was een heerlijke middag buiten al wilde Martin in eerste instantie omkeren toen hij de file zag maar ik kon hem toch ompraten om in die lange rij te gaan wachten. Na zo’n 25 minuten langzaam vooruit rijden waren we op de basis en konden daar genieten van spectaculaire capriolen van diverse piloten met als hoogtepunt de Blue Angels. Er stonden veel straaljagers en vliegtuigen om te bezichtigen, je kon zelfs in een helicopter van de marine zitten. De zon stond hoog aan de hemel en na 30 minuutjes voelde ik mijn nek al verbranden. Nu heb ik wel kleur natuurlijk maar het was toch al weer wat langer geleden dat ik echt een langere tijd in de zon was. Toen ik thuiskwam was ik dan ook behoorlijk verbrand voor en achter maar dat is nu al weer overgegaan in bruin.

Nu moet her toch echt van komen, de auto is klaar voor gebruik, later vandaag ga ik de leenauto oppoetsen en terug brengen en dan zullen we wel zien hoe het gaat. De Volvo heeft nog een tic bij het rijden en we weten nog niet wat daar de oorzaak van is, ze komt later vandaag van stal voor een langere proefrit maar de Mercury moet vandaag terug dus we hebben weinig keus. IK heg geen werkende radio en zal dus zelf een deuntje moet zingen onder het rijden maar hey, ik ben de enige die dat hoort..hehe.

Om 11 uur ga ik lekker met Rob, Sylvia en Fenna skypen en kan ik naar dat kleine lieve mensje zwaaien. Ik heb Ravyn hier al drie weken niet meer gezien en weet dan ook niet of ze dit weekend komt met allemaal dat trick en treat gedoe.
Gisteren was Raini druk in de weer met koken natuurlijk, Jerry, Kindra en Logan waren hier en ze hebben buiten gezeten om twee grote pompoenen uit te hollen en van gezichten te voorzien. Daarna werden er theelichtjes in geplaatst en dat zag heel gezellig uit. We keken allemaal samen hoe de Florida Gators de Georgia Bulldogs versloegen in de verlenging in een zeer spannende wedstrijd.

Het was een week van uitersten. Donderdag en vrijdag waren recorddagen wat betreft temperaturen. Beide dagen liep de thermometer op tot 32 graden, een record voor deze tijd van het jaar.
Het nieuws, ja, het schijnt dat de warmte ook geweld gemakkelijker uitlokt. Eerst de horrorstory in Middleburg. Daar werden in een trailer de lichamen gevonden van twee jongemannen, beide doodgeschoten en twee oudere mensen die zwaargewond waren. De oudste zoon van de mensen en de broer van een van de mannen was weg met de auto van het echtpaar en na een week intensief zoeken probeerde deze man een tankstation te overvallen op zo’n 4 km van hier. Hij werd daarna gespot op een grondstuk met een bos waarna de politie na te proberen hem tot overgave te overhalen hem uiteindelijk doodschoot.

Ook de afgelopen week een drama op een kruising waar ik elke dag oversteek. Een vrouw van 41, echtgenote van een dokter was op weg naar de basisschool van haar kinderen voor een ceremonie en stond voor een stoplicht te wachten. In de zijstraat begonnen een man te schieten op een wegrijdende auto na een mislukte cocaine deal en kogels vlogen in het rond. Er werden huizen geraakt maar een verdwaalde kogel raakte de wachtende vrouw in de auto in het hoofd. Haar voet drukte het gaspedaal in en ze botste op de auto voor haar die weer een andere auto raakte. De vrouw overleed de volgende dag in het ziekenhuis. Gisteren was haar begrafenis en toen Raini en ik even naar de winkel gingen gisteren zagen we ook een herdenking op de plek waar dat alles gebeurde. Er waren heel veel ballonnen en ook bloemen. Weer een onschuldig slachtoffer van de gekte die drugs veroorzaakt, drie jonge kinderen die hun moeder kwijt zijn en je vraagt je eens te meer af of die wapenwet er toch niet moet komen. Het is veel te gemakkelijk om hier legaal aan wapens te komen.

Morgen begint November, bij jullie zijn de kerkhoven versierd met witte chrysanten en beginnen de donkere dagen. Hier gaat de klok verzet worden over twee weken. De volgende feestdag is Thanksgiving in de laatste week van November en dan gaan we op naar de kerst en is het jaar al weer bijna voorbij. Het ging zo ontzettend snel en ik ben al over 5 weken jarig. Ik kijk uit naar de feestdagen natuurlijk al is dit ook de tijd van extra uitgaven zoals het vernieuwen van mijn kenteken en natuurlijk de verlenging van mijn greencard maar het nieuwe jaar betekent ook dat mijn belasting teruggave eraan komt en dat moet resulteren in een vliegticket hopelijk voor mei zodat ik op de verjaardag van Fenna kan zijn.
Morgen is weer een nieuwe dag met nieuwe kansen en ik hoop dat het een goede week wordt voor ieder van jullie !!!

Liefs….Mariet xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 680
Totaal aantal bezoekers 440084

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: