Strepen in de lucht - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Strepen in de lucht - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Strepen in de lucht

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

24 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zijn rose gestifte lippen trillen
een blosje op beide wangen
de meiden staan al in de rij
om zo dadelijk het boeket op te vangen
witte roosjes, witte lelies
passen bij zijn gewaad
als we allemaal spontaan staan te klappen
krijgt hij het even te kwaad
zijn ogen spreken
als hij de kousenband ziet
die ik vanmorgen kocht
ik zie hoe hij geniet
en dat allemaal voor het goede doel
extra centjes voor het opvanghuis
hij is een bruid zonder bruidegom
heel onschuldig, heel erg kuis


Hallo lieve allemaal

Vandaag een beetje later dan normal want ik ben helemaal door de wekker heen geslapen en heb dus Minse Winse gemist maar kan morgenvrieg nog een poging wagen bij de herhaling.
Het werd een beetje laat gisteravond, Raini en haar vriend Chris die op bezoek was uit Georgia waren er en we hebben zitten praten tot na middernacht en dan is om 5 uur opstaan wel erg laat.

We wilden gistermiddag naar de airshow gaan maar Martin moest werken en was pas rond 2 uur thuis en moest toen nog vanalles en voor we het wisten hoorden we de Blue Angels overkomen en dat is zo’n beetje het hoogtepunt van de show dus hebben we besloten om vanmiddag te gaan. Misschien maar goed ook want gistermiddag rond 4 uur begon het ineen keihard te regenen, de eerste regen van deze maand. Deze regen was niet voorspeld tot morgen, ook hier zitten de weermannen er af en toe langs en de regen was erg hard nodig. We komen nu in de tijd van het jaar date r niet veel valt en aangezien de zomermaanden te droog waren is alles wat valt meegenomen. Door de invloed van El Nina, een luchtstroom verwachten zee een warmere winter als normal dus we krijgen niet zoals afgelopen februari een koudegolf met vorst.
De airshow is op de Navy basis NAS Jax en er zullen duizenden mensen zijn. Het is een hele uitgestrekte basis met niet alleen de banen en de hangars maar ook veel huizen, veel van het personeel woont er met hun familie en er zijn medische faciliteiten zoals een eigen ziekenhuis, winkels en uitgaanscentra.




http://maps.google.com/maps?rlz=1T4GGLL_enUS387US388&q=nas+jacksonville+fl&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=NAS+Jacksonville,+Jacksonville,+FL+32206&gl=us&ei=xC7ETJPODsH6lwfAir0H&sa=X&oi=geocode_result&ct=image&resnum=1&ved=0CBwQ8gEwAA

De basis ligt aan de rivier en als je links boven in de hoek op de kaart kijkt zie je Melvin Rd en dat is de buurt waar wij wonen

Zoals ik al vermeldde is het hoogtepunt de Blue Angels, het stuntteam van de Navy, opgericht net na de oorlog, hun eerste verrichtingen waren hier in Jax maar nu zijn ze gestationeerd in Pensecola FL. Het is een stuntteam en het neusje van de zalm.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Blue_Angels

Afgelopen week stond op mijn werk in het teken van het door at&t gesponsord project United Way. Dit is een organisatie die opkomt voor oa gelijke kansen voor kinderen in school en veilige huizen voor moeders en kinderen die te maken hebben met huiselijk geweld. Voor een kleine bijdrage konden wij als team vrijdag onze manager verkleden. Na lang beraad besloten we om Charles om te toveren in een bruidje. Michelle’s bruidsjurk paste als gegoten en zij leverde ook het boeket en de satijnen ballerina schoentjes (Charles heeft kleine voeten en Michelle heeft grote voeten), Met een diadeem en een roze sluiter en de bloemetjesjurk zag hij eruit als door een ringetje gehaald, ik leverde de juwelen met mooie blauwe stenen (something old, something new, something borrowed something blue) en ik kocht een witte satijnen kousenband bij de dollarstore voor een dollar met een witte strik en pareltjes. Hij liep van 9 uur tot 1500 uur in zijn gewaad met make up en al. Het was hilarisch en eindigde met het verwijderen van de kousenband door mij, alles is vastgelegd op foto’s natuurlijk. De “bruid” trakteerde op donuts in plaats van taart en het was heel gezellig. Hij was trouwens de enige manager die verkleed werd. Al de anderen deden mee aan monopoly, je kon betalen en dan ging je manager in jail voor 30 minuten en anderen konden dan weer betalen (of de manager zelf) om hen er weer uit te halen. Gedurende die jailtijd mochten ze niks doen.

Komend weekend is Halloween, weer zo’n gelegenheid voor festiviteiten. Vrijdag gaan we weer verkleden en ik ga waarschijnlijk als heks, moet even kijken wat ik allemaal in de kast vind. Overal zie je kramen met de mooiste pompoenen en de winkels staan vol met allerlei decoratie spulletjes en natuurlijk snoep want trick and treat is natuurlijk verbonden aan Halloween. Mensen toveren hun voortuinen en huizen om tot heuse kerkhoven en spoken hangen in de bomen.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Halloween

Ik heb nu twee jaar op rij snoep gekocht en vorig jaar kwam er niemand aan de deur dus dit jaar ga ik er echt geen cent aan uitgeven, misschien dat ik weer eens wafels bak, is alweer een tijdje geleden. Ik heb welt wee kleine pompoenen gekocht, voor op mijn bureau en voor Andrea, ze heeft elke week wel wat voor mij, snoepjes, koekjes of lunch en nu kan ik ook eens iets terugdoen. We werken niet meer op dezelfde tijden, zij doet de 9 tot 6 shift en we hebben maar zelden samen pauze. Ik ben meestal alleen in mijn groep vanaf 7 uur maar dat vind ik niet erg, lekker rustig toch. Ik hou niet zo van constant gesnater op mijn werk.

Mum kwam net even langs en bracht weer meer boeken, vooral de Nora Roberts boeken die ze voor dubbeltjes koopt op garage sales lees ik graag.
Ze had ook een mooie zachtgroene fleecedeken die ik als sprei op bed kan gebruiken en natuurlijk ook voor extra warmte al is dat nog lang niet nodig.

Het is tijd om moeder te bellen en dus laat ik het hierbij voor deze week.
Een hartelijk proficiat voor drie mensen die de komende week jarig zijn, Gigi vandaag, Veronique op 28 oktober en Diny op 30 oktober, maak ere en mooie dag van meiden !!!

Tot de volgende keer….Mariet xx




  • 24 Oktober 2010 - 14:53

    Car:

    Wij hebben gisteren eerst op een brug aan de overzijde van de rivier gekeken. Het begon te regenen en ik vond het van zo'n afstand wat tegenvallen. Waarschijnlijk zijn we met al de evenementen in Rotterdam ook wat verziekt :)
    Toen nog naar de basis gereden , inderdaad wat groot!
    Daar liep het tien al leeg

  • 26 Oktober 2010 - 08:54

    Veronique:

    Thanks voor je felicitatie, erg lief en attent van je Mariet!

    Liefs Vero

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 439384

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: