Tieneridool, niet echt !! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Tieneridool, niet echt !! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Tieneridool, niet echt !!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

10 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De lempkes knippere
maar op de verkierde meneer
ich zit dernao te kieke
en dink, dao hubs se ut weer
verdorie, alweer neet verbonge
ich kan noe niks bekieke
en hoe lang ut noe weer duurt
det mot maar weer uns blieke
ich trek de kabel der weer oet
en wach un paar minuute
toen ich det nieje modem kreeg
hub ich bliekbaar te hel laope te sjtuute
kiek dao geit de zaak weer aan
flikkere, des neet good
ich dink, noe moet ut gebeure toch
verlees bienao de mood
nog maar un tas koffie
weer kontrolere, is ut noe aan
of is ut laeze van krant en mail
veur vanmorge vanne baan
balen, balen, kom op sjtom dink
hey, noe kump de vaart in de zaak
jao huur, de lempkes blieve now aan
internet, ut was weg maar noe is het weer raak

En ja hoor, ik heb geluk, internet werkt zover dus kunnen we naar de radio luisteren en ditverslag doorzenden.

Het was dus de afgelopen week Customer Service week op mijn werk en het was geweldig, elke dag hadden we een leuk onderwerp met dingen die georganiseerd werden. Vooral de laatste dagen waren heel erg gezellig. Woensdag hadden we potluck en iedereen had wat te smikkelen meegebracht, Charles, mijn manager had maar liefst 48 hotdogs en Dan had zijn beroemde breakfast casserole gemaakt met eieren en bacon in een ovenschotel. Ik had een Tupperware schaal met meloen, druiven en worteltjes.
Donderdag was 70ter en 80ter jaren dag en ik had mij in hippiekleren gehesen. Haren los, sieraden in stijl, vlindertjes en bloemetjes en ik kreeg veel goedkeurende opmerkingen.
Vrijdag was het de dag van de talentenshow onder het mom, kleed je als de ster die je je voelt dus de lange jurk kon uit kast, de haren opgestoken en de parels om. Ik voelde me lekker opgetut met make up en zo. Dan, mijn buurman was in smoking en samen gingen we op de foto die ik trouwens nog moet krijgen. Op de vraag van onze collega’s wat we voorstelden antwoordde Dan gelijk, we zijn uit de film Beetlejuice..

Ook werden we door at&t getrakteerd op een lekkere lunch die bestond uit fried chicken, gebakken kip van Bojangles met aardappelpuree, gebakken rijst, biscuits (een soort broodje) en saus. Omdat ik pas om 17.30 mijn lunchpauze had kon ik twee keer komen opscheppen.

Ook deze week consternatie op het werk met Justin, een college uit een ander team. Hij is 35 en erg grappig, ik werkte met hem samen toen ik outbound calls organiseerde en hij steekt altijd zijn tong tegen mij uit, hij heeft een hele aparte humor. Nu deelt Justin dezelfde achternaam met een hele beroemde Justin, namelijk Justin Bieber, de tienerster uit Canada die menig meisjeshartje heel snel laat kloppen. Op de een of andere manier was zijn telefoonnummer op diverse fansites terecht gekomen en dus werd hij op de raarste momenten van de dag en nacht gebeld door gillende meiden. Al een paar keer van nummer veranderd, op zijn vrouw’s achternaam gezet maar het mocht niet baten. Op de een of andere manier kwamen ze er toch weer achter evenals achter zijn huisadres en de fanpost kwam binnen. Hij werd zelfs door beroemde mensen gebeld zoals door Lady Gaga en Prince, platenstudios en concert organisatiebureau’s. Dit was lastig maar toch ook wel hilarisch soms maar toen de afgelopen zijn Facebook account werd geblokkeerd zonder waarschuwing vooraf omdat hij een fake naam gebruiken zou was de boot aan voor Justin. Nu heeft Jacksonville’s tv en nieuwsstation Channel 4 een soort ombudsman genaamd Ken Amada die problemen probeert op te lossen voor mensen zoals Justin. Hij kwam woensdagmorgen direct met een cameraploeg naar huize Bieber en woensdagmiddag zaten we in de kantine samen met Justin de opname te bekijken. Ik grapte nog tegen hem of ik een handtekening kon krijgen en hij scherste, ja voor 50 dollar heb je er eentje. Binnen 24 was het echt rond de wereld en kreeg hij telefoontjes van alle grote Amerikaanse kranten en tv stations voor een interview. Nadat zelfs de BBC belde hebben ze hem op donderdagmorgen maar naar huis gestuurd want van werken kwam niks meer. Toen ik hem googlede kwam zijn naam echt ontzettend vaak voorbij en zo zie je maar hoe internet het nieuws razendsnel rond de wereld brengt.
Hier de link met de uitzending van het plaatselijk station met Justin

Het goede nieuws natuurlijk is dat nieuws razendsnel opkomt maar ook weer zo vergeten is dus waarschijnlijk na een weekje hectic gaat het nieuws weer over iets heel anders en kan hij gewoon weer verder met de dagelijkse bezigheden en zoals ik hem vertelde, hey je weet nooit waar het toe leidt.

We zijn ook nog steeds op zoek naar onze auto, gisteravond had ik goede hoop wat gevonden te hebben, een Nissan Altima van 1995 die er heel goed uitzag dus gelijk gebeld en een afspraak gemaakt voor vanmorgen te gaan kijken omdat het al donker begon te worden en Martin nooit in het donker naar een auto wil gaan kijken. Nub leek ook nog dat de man die de auto verkoopt de echtgenoot van een collegaatje is. Maar toen ik vanmorgen opstond en op de craigslist keek stond de auto er niet meer op dus waarschijnlijk betekent dat, dat de man de advertentie verwijderd is en dat zou dus betekenen dat hij al verkocht is, jammer maar we zullen zien.

Het weertje is heerlijk, de a/c is uit, al de hele week en de ramen staan open. Het is elke dag heel helder en het zonnetje schijnt lekker, het wordt elke dag rond de 26C, afgelopen week daalde het kwik in de vroege morgen voordat de zon opkwam zelfs naar zo’n 12 graden en ik slaap als een roosje.
Dat betekent eindelijk weer lage enegergie rekeningen hopelijk, iemand vertelde me dat met de verhoging van September de energie maar liefst 44% was gestegen in de laatste drie jaren en geregeld lees en hoor je ook dat mensen vooral in de zomermaanden en in de koude wintermaand februari de rekening niet kunnen betalen en dus afgesloten worden.
De recessie is nog lang niet voorbij en maar liefst 12% van de inwoners van Jax zijn nog steeds werkeloos en dat getal stijgt nog steeds.

Elke avond als ik thuiskom zit de gecko op mij te wachten boven de voordeur en nee hoor, niet echt op mij maar het blijkt dat de motvlinders die rond het buitenlucht zwermen een gemakkelijke prooi zijn voor dat diertje dus zit hij gewoon te wachten op een goede kans om er eentje uit te lucht te graaien voor zijn avondeten.

Over eten gesproken, afgelopen zondag hadden we natuurlijk de verjaardag van Ravyn en het was een happening. Er waren niet al te veel mensen en we zijn ook maar twee uurtjes gebleven maar het was gezellig. Ze had natuurlijk de nodige kadootjes, ik had de Fisherprice piramide met ringen en de bee box met kleine muziekinstrumenten zoals een tamboerijn en een trammel. De stokken heb ik maar niet bijgedaan want ze timmerde niet alleen ermee op haar hoofd maar stak ze ook in haar mondje en probeerde ermee rond te lopen zo, veel te gevaarlijk voor zo’n kleine meid.

Ik kreeg dit van Andrea wiens kinderen er niet meer mee speelde en het is perfect voor Ravyn. Ook kreeg ik een grote doos met een sort reuze lego blokken en dat staat in de kast voor Kerstmis. Ook vond ik een paar Richard Scarry boeken voor haar, ook voor Kerst al, mijn kids vonden deze boeken altijd geweldig.

Het hoogtepunt van de middag was natuurlijk de taart met afbeeldingen van de Disney prinsessen die Raini gekocht had, omdat het voor een eerste verjaardag was kreeg ze er een kleine taart voor de jarige bij dus Ravyn in de kinderstoel werd buiten neergezet met de taart voor haar neus en toen maar knoeien. Voor de meiden die er waren, de vriendinnen van Raini was het allemaal nog niet genoeg en op een gegeven moment duwden ze het kind met de neus in de taart !!! Daarna kon ze echt in bad, arm kind, om een fobie aan over te houden.

Vanmiddag moet er weer football gekeken worden en Raini heeft al besloten dat daar hamburgers en hotdogs bij horen dus gaat er vamiddag weer gegrild worden. Ik heb gisteren een grote zak aardappels gekocht 10 kilo, een zaterdag aanbiedingen van onze supermarkt.

We hebben de komende week geen echte jarigen, gisteren was Kim jarig en komende 14 oktober werd pa 100 jaar geleden geboren. Toch even een dag om bij stil te staan denk ik ook al is hij niet meer in ons midden.

Weer een fijne week gewenst en tot schrijfs

Liefs…Mariet

• 10 Oktober 2010 - 15:43

Els:

Ha hippie,
    Staat je erg leuk die hippe kleding.Zo te horen heb je een hele leuke week gehad.Moesten ze eigenlijk vaker doen bij iedereen op het werk.
    Fijn om te horen dat het goed met je gaat en dat de temparatuur wat normaler is geworden.
    Groetjes Els