Rupsen, je moet er van houden !! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Rupsen, je moet er van houden !! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Rupsen, je moet er van houden !!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

22 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Als Hae daobaove
noa onger kiekt
wat zal Hae soms den dinke
as hae al det leid zuut
al die pien
hoe miense deep wegzinke
zal Hae lache
as Hae de lol zuut
die hiel wat miense deut lache
zal Hae deile
emoties, leefde
iddere tedere gedachte
zal Hae loestere
nao maedjes gefluuster
euver jonges en danse
zal Hae meijdinke
euver politiek
veur idderein gelieke kanse
Haelt Hae de wach
euver miens en bies
in duk gevierlike zake
en besjermt Hae
idder miens apart
in al eur drukke take
ich haop, ich baej
det al dees dinge waor zien
det Hae dao baove
baove alles oet
op mich let
in mien geluk en in pien


Hallo lieve allemaal

Nu begint het er echt heel erg op te lijken, nog 12 dagen en dan zit ik in het vliegtuig. Ik ben er net achter gekomen dat ik nog maar een koffer mag meenemen, anders moet ik 50 dollars betalen voor een tweede koffer dus dan doen we maar niet. Gelukkig is het nog steeds mogelijk om twee stuks handbaggage me te nemen dus daar moet dan maar een gedeelte in. Ik he been aantal kleine kadootjes op de kop kunnen tikken voor natuurlijk Fenna en de neefjes en nichtjes. Myra heeft aangeboden om me naar het vliegveld te brengen en dat neem ik graag aan. Ze gaat nog eerst deze week een weekje naar een vriendin in Californie toe. Heel normaal hier, ver verhuizen en heel veel families wonen dan ook verspreid over het hele land.

De week begon met een incident bij Susan, ik was in haar tuin naar haar bonen gaan kijken. Ze zijn reuze groot en groeien als kool. Toen we terugliepen naar haar achterdeur greep ze ineens mijn arm en gaf een gil. Een zwarte slang van een meter glibberde voor ons door het gras. Ze is panisch als het om slang gaat en riep, jaag ze weg. Ik liep netjes achter de slang aan totdat ze onder het hek verdween. Deze slangen zijn heel onschuldig en komen heel veel voor hier, wij hebben er een paar in onze tuin.

Wij hadden ook een paar dieren in onze tuin, toen ik dinsdagmorgen buiten kwam viel het me op dat mijn tomatenplanten er maar vreemd bijstonden. Bij nadere controle bleek er geen blad meer aan te staan. Ik ging op zoek naar de boosdoeners en vond een aantal dike lichtgroene rupsen die er zich tegoed aan hadden gedaan. Ze waren zo lang als mijn middelvinger en zeker ook zo dik. Lichtgroen met een grijze tekening op de rug en een roodkleurige doorn op de achterkant. Ze schijnen dol te zijn op tomaten en paprikaplantjes.

http://yardener.com/YardenersPlantProblemSolver/DealingWithPestInsects/PestInsectsInTheVegetableGarden/Hornworms

Hun naam is tomato hornworms en ze zijn de rupsvariatie van een grote grijze motvlinder. Ik ving er 6 en ze waren niet gemakkelijk te bewegen om van mijn plantjes afscheid te nemen. De volgende morgen ging ik weer kijken en vond ik er nog twee op mijn peperplant maar deze was gelukkig nog niet helemaal kaalgevreten. Gelukkig schijnen mijn planten deze vreetaanval toch wel te overleven, de tomaten maken al weer nieuwe blaadjes.

Op het werk was er weer de nodige consternatie op donderdag, er was gestemd over het accoord tussen at&t en de vakbond over onze nieuwe arbeidsvoorwaarden, ik schreef er een paar weken al over. Het accord is massaal weggestemd, maar liefst 90% van de 4800 groep customer assistants (dat is mijn officiele titel, het mag geen technical support heten want dan moeten ze ons meer betalen) in 14 staten zeiden massaal nee tegen het accoord. Dat betekent dat de partijen weer om de tafel moeten en weer moete onderhandelen. Het zal er iets harder aan toe gaan en er gaan al geruchten dat er zelfs kansen zijn dat at&t alle centers die onder deze overeenkomst vallen kunnen sluiten. Je denkt, dat kunnen ze niet doen maar je weet maar nooit. Het zou voor ons natuurlijk rampzalig zijn en de klanten zouden er helemaal niet blij mee zijn want elke dag krijgen we weer de nodige opmerkingen dat ze zo blij zijn eens met iemand te spreken die duidelijk Engels spreekt.

Klantenservice staat hoog in het Amerikaanse vaandel al hebben ze er vaak rare ideeen over. Je wordt heel gemakkelijk beloofd dat er teruggebeld wordt en het gebeurt bijna nooit. Deze week had ik echter niet te klagen over mijn bank. Donderdagmorgen controleerde ik zoals een aantal keren per week mijn online bankieren. Een geweldige uitvinding vind ik nog steeds, dat geldt zeker ook voor mijn rekening bij Capitol One waar ik een creditcard heb (die trouwens een hogere limit kreeg deze week, het gaat de goede kant uit met mijn credit!!). Ik zag dat er een bedrag van 121.94 was afgeschreven van de spaarrekening naar een bankreningnummer dat ik niet kende. Nu staat er echt niet veel op en als ik al wat overschrijf is dit altijd een kleiner bedrag zoals 50 dollar om mijn doorlopende rekening op peil te houden net voordat ik mijn salaries krijg. Daar wij niet zover van het bankfiliaal afwonen stapte ik in de auto (die ik trouwens nog steeds van Jack en Barbara leen) en ging ik even verhaal houden. De dame die me hielp, Diana ging driftig op zoek. Nub leek na wel een half uur zoeken en overleggen met de plaatselijke manager dat iemand een bankreningnummer heeft dat een cijfer afwijkt van het mijne. Ze had een cheque uitgeschreven voor dat bedrag, ze stond hierdoor echter in het rood en dus werd dat bedrag van haar spaartegoed gehaald. Alleen dus niet van het hare maar van het mijne. Nadat duidelijk was wat er gebeurd was werd er uitgebreid verontschuldigd en het geld stond al weer op mijn rekening toen ik thuis kwam. Ze zouden er ook zeker van zijn dat dit niet meer gebeurde maar dit zal mij niet ervan weerhouden om extra te controleren.

Gisteren was Raini jarig, ze werd 25 jaar jong en had een drukke dag. Ze moest al om 4 uur in de morgen op het werk zijn (vakken worden zo vroeg in de dag gevuld op zaterdag) en werkte tot een uur. IK was toen al weg en ik zag haar niet eerder als na middernacht vandaag. Ik had een mooie kaart voor haar van Martin en mij en ik had haar rugzak gekocht, zwart met roze en dat was precies wat ze wilde zei ze. Middenmaatje dus ideaal om mee naar haar werk te nemen, ze is assistant manager bij een filiaal van Dollar General. Dit is een winkelketen waar je echt vanalles en nog wat kunt kopen, allemaal goedkope prijzen met veel extra acties. Ze hebben een hele selectie artikelen voor een dollar (vandaar de prijs) en voeren ook merknamen.
Gisteravond net voor middernacht kwamen Raini en Jerry, haar vriendin terug van een avondje uit met Darian, haar zus en Taylor, een nichtje. Ze hadden McDonalds frietjes en burgers bij zich en na zich daaraan tegoed hadden gedaan werd er onder veel gegiechel een bed gemaakt op de vloer voor de twee meiden en nu om 6 uur in de morgen is het uitermate stil in huis dus alles slaapt nog diep. Vanmiddag gaan we met zijn allen naar Raini’s, Darian’s en Taylor’s grootouders om de verjaardag te vieren met natuurlijk een lekkere maaltijd. Ook Maggy is overgekomen uit Daytona, ze is de ex vriendin van Kelly ( die nu samenwoont met Misty in Georgia) en ze is afkomstig uit Cuba. Ik heb haar nog niet ontmoet maar verheug me al op de Cubaanse gerechten. Het wordt weer warm vandaag dus we kunnen buiten eten, rondhangen in de tuin en zo. Het is vandaag de 46ste dag dat het boven 90F wordt (32C) en het record is dus verbroken dat toch al langer stond is van 1992. Zo te zien komen er nog wat dagen bij want voor de komende week zijn de voorspellingen dat het boven de 90 blijft tot zeker komend weekend. Ik hoop dat ik dadelijk daar toch ook een lekker temperatuurtje heb want ik sta niet te kijken om verkouden te worden.

We zijn erg te spreken over onze opgewaardeerde internetverbinding, het gaat allemaal wat sneller en de keren dat ik skype heb gebruikt de afgelopen week met Ine en Pauline ging zonder enig mankeren, Marianne, ik probeer het de komende week nog eens, je was vrijdagmorgen niet te bereiken.

De komende week, op dinsdag wordt Frank 29 jaar, van harte gefeliciteerd lieverd en een dike kus van mama !! Ook is ma Janssen jarig op 28 augustus, ze wordt 90 jaar, een leeftijd der sterken en ook voor ma van harte. Ik weer zeker dat die wensen worden overgebracht en zal haar zeker op zoeken als ik daar ben.

Dat was het weer voor vandaag, ik ga zo dadelijk nog even een dutje doen, ik lag er pas om 2 uur in vannacht door al dat drukke gedoe met de meiden en heb dus niet veel slaap gehad

Liefs……Mariet xxx



  • 22 Augustus 2010 - 12:12

    Marianne:

    Ha Marietje,
    Allereerst, een geweldig gedicht waar je mee begonnen bent.Mag ik het gebruiken in de kerk bij een gezinsviering? Wel een leuke rups! Wij vonden vanmorgen een sprinkhaan die wel 8 cm groot was, nog even en we zitten in de meditarinee!.
    Afgelopen vrijdag ben ik vanaf 11 uur thuis geweest, van 8 uur af heb ik met onze djmemma gelopen.
    Aankomende vrijdag moet ik werken. ik moet om kwart voor 10 weg.
    we hebben de afgelopen 2 dagen ook weer warm weer gehad, maar nu is het weer bijna over (het regent al weer).
    Frits en ik gaan nog even wat wandelen en dan hebben we de zondag weer zowat gehad.
    groetjes van ons
    xxMarianne


  • 23 Augustus 2010 - 11:42

    Lilian Crienen:

    Ha Mariet,

    Ik geniet elke keer weer van je verhalen.
    Heb je toevallig nog een klein gaatje vrij voor een bezoekje aan Viking Direct, dat zouden we wel gezellig vinden?

    Groetjes, Lilian Crienen

  • 23 Augustus 2010 - 11:48

    Mariet:

    hoi Lilian, wat leuk om van je te horen, ja hoor, ik kom ook op bezoek bij Viking, waarschijnlijk op een donderdag of vrijdag rond lunchtijd dus hopelijk zie ik je dan ook, verheug me er al op om weer even met jullie allemaal daar te babbelen

  • 26 Augustus 2010 - 12:57

    Ted Nijssen:

    Hallo Mariet,

    Inderdaad bijna gaat de reis van start, ook wij vinden het fijn om jouw te ontmoeten. Je vroeg om een datum door te mailen voor een bezoek tijdens je verblijf in Nederland. Ik wilde met jouw afspreken op zaterdagavond 11 September om 1800 uur bij Nijssen op Stox 1, als dit jouw uitkomt??? We eten gezamelijk een warme maaltijd,met May en Ton, Mart en Ted, Wilna en Wim zijn met vakantie. Dat lijkt mij een goed idee om hiermee te beginnen. Ik heb dit met May en Ton wat de datum betreft nog niet af kunnen spreken, omdat zij op dit moment op vakantie zijn. Mocht het niet doorgaan dan neem ik contact met jouw op om een andere datum eventueel af te spreken. Mail jij mij jouw telefoonnummer even door Mariet ??? Zonder tegen bericht hopen wij jouw op zaterdagavond 11 September te ontmoeten op Stox 1 in Panningen. GEZELLIG !!!!!
    Wij wensen jouw een goede reis, en een HARTELIJK-WELKOM op Nederlandse bodem.
    Met de hartelijke groeten Ted Nijssen en fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 438916

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: