En altijd wordt het ook weer licht !! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu En altijd wordt het ook weer licht !! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

En altijd wordt het ook weer licht !!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

08 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De dood komt als een flinke bries
die mijn haar uiteen doet waaien
hij oogst in een simpel moment
wat jaren terug ontstond door zaaien
een leven is als een blad aan een boom
dat hij wegrukt heel gezwind
dat dwarrelt, langzaam naar de grond
waar het een rustplaats vindt
het ligt getekend door zon en weer
verkruimelt verschrompelt, wordt licht als een veer
wordt een met de aarde
wordt een met de lucht
gaat op in het niets in een zucht
maar in het voorjaar ontspruit nieuw leven
uit wat dat oude blad heeft gegeven
alles heeft zijn taak, alles heeft zijn zin
de dood, een ander woord voor een nieuw begin

Hallo lieverds

Vandaag een beetje een macaber begin, ik ben er een beetje mee bezig, de dood. Afgelopen week werd ik opgeschrikt door twee berichten, eerst de dood van een man, hier in een plaatselijk park net om de hoek van ons. Hij werd doodgeschoten gevonden in zijn auto. Bleek dat hij een bekende van de politie was in verband met misbruik van kinderen. Verder het nieuws uit Nederland van het overlijden van een bekende. We staan er liever niet bij stil, dat weet ik maar toch, af en toe komt het stiekem bij je. Mijn manier van relativeren is erover schrijven en dat helpt echt.

Afgelopen donderdag was ik vrij, Raini en haar vriendin Jerry, die al de hele week is blijven slapen waren ook op tijd op en gezamelijk besloten we wat aan de tuin te gaan doen. Het gras was zo hoog gegroeid door al die warmte en de regen en ik heb al een aantal verzucht dat we een geit nodig hebben. Martin is natuurlijk behoorlijk moe als hij thuiskomt en dan heeft hij echt geen puf meer om te maaien dus we zorgden voor wat benzine voor de motormaaier en gingen rond tien uur aan de slag voordat het te warm werd. Ik heb nog nooit zo gezweet, eerlijk gezegd. Jerry maaide, Raini deed de kantjes en ik begon aan de struiken. Ik kreeg er een af en toen ik halverwege de tweede was moest ik ophouden want ik werd aangevallen door een wesp die haar nest midden in de struik haar nest verdedigde. Rond twaalf uur lastte ik een pause in en bezweet en vol met grassprietjes gingen we naar McDonalds om een ijsje te eten. Nu val je hier niet op als je een beetje vuil bent, hehe en we zaten daar lekker te smullen en ondertussen commentaar te leveren op al de mensen die voorbij kwamen, echt een meiden onderonsje. De McDonald is in de Walmart en het was er druk. Het lijkt wel of het de mensen hier echt niets interesseert hoe ze naar de winkel gaan voor de boodschappen. Ik heb al mensen gezien in pyama’s, badjassen en de meest vreemde kledij maar nu het zo warm is zie je vooral meiden en vrouwen lopen in wat jij en ik alleen aan het strand zouden dragen. Piepkleine bikini topjes, blote buiken en kleine strakke shorts. Overal tattoos natuurlijk en de lijven zijn zeker niet ideaal meestal om zo rond te lopen. Onze plaatselijke supermarket heeft een bord opgehangen met de regel dat niemand binnenmag die geen schoenen of een shirt draagt.
Na de middag maakte we de voortuin af en we waren net klaar toen Martin, blij verrast terug van een dag werken met Jack. Hij rustte wat uit en zocht vekoeling binnen voordat hij er weer op uit moest om met zijn broer een parkeerplaats bij de plaatselijke highschool te stripen.
We begonnen aan de achtertuin waar het gras nog hoger welig groeide maar tegen die tijd kwam Sherry voorbij, ze is getrouwd met Kevin, een zoon van Lester. Lester is de oudste zoon van Martin’s ex schoonvader en de oudste broer van Kelly, de moeder van Raini en Ian (kunnen jullie het nog volgen :) ) en ze bracht haar tweetal, Logan van 15 en Kindra van 14 om de dag bij ons door te blijven. Natuurlijk moest er eerst gegeten worden, Raini bakte frietjes en maakte pigs in a blanket, dat zijn hotdogs in een jasje van biscuitdeeg. Ook hadden de kids pizza bij zich en ondertussen was ik bezig aan mijn zuurvlees op verzoek van Raini, ze is er dol op. Later in de middag kwamen Ian, April en Ravyn ook nog langs en een vriendinnetje van Kindra, Taylor en was het huis vol met kids die aten, film keken en games speelden. Door dat alles kroop Ravyn vrolijk rond van de een naar de ander op handen en voetjes, net een klein aapje en tot onze verrassing ging ze een aantal keren alleen staan, ze zwaaide vrolijk met een boek boven haar hoofdje. Ik was zelfs in staat een foto te maken van haar. Ze wordt op 28 september een jaar en dat gaan we natuurlijk groots vieren. Ik heb gisteren voor haar een satijnen kroontje met klittenband gekocht op een yardsale. Het is parelkleurig en roze en heeft de tekst, baby’s first birthday op de voorkant geborduurd. Ook vond ik wat leuke speeltjes en boekjes met kartonnen bladzijden met beestjes voor haar. Ze is dol op plaatjes kijken en voorgelezen worden en ik geloof sterk in stimuleren van de nieuwsgierigheid die een kind heeft in alle nieuwe dingen. Ze is natuurlijk nog te klein om zelf boekjes met bladzijden van papier te bekijken want dat eindigt meestal in gescheurde bladzijden maar er zijn legio boekjes te krijgen met kartonnen bladzijden en leuke kleurige afbeeldingen van hondjes, poesjes en beertjes. Haar favoriet op dit moment een een boek over een moedereend en eendekuikentjes en ze zit op de grond met haar vingertje naar de plaatjes te wijzen en ze zegt iedere keer ooohhh, schattig gewoon. Haar eerste woordjes zijn mama en dada (daddy) en ik oefen driftig om haar oma te laten zeggen.

Ook kon ik een hele draagtas met shorts en shirts op de kop tikken voor Martin om naar het werk te dragen. Die werkkleding lijdt veel van het werken met de snijbrander, dus brandgaten en ook scheuren dus hij was een beetje door zijn voorraadje werkkleding heen. Nu zijn yardsales daar perfect voor, ik kocht een hele tas vol voor een dollar en alles wat ik moest doen was een paar knopen aan de shorts zetten. Ik mis de knopendoos die ik had en moest op zoek in mijn eigen yardsale spullen voor knopen. Alles past perfect en hij kan dus weer even vooruit.

We ontvingen de afgelopen week een nieuw modem van Clearwire, onze internetprovider met de belofte dat onze internetverbinding dubbel zo snel en meer stabiel zou worden. De websites lijken inderdaad wat sneller te laden maar met de radioverbinding merk ik nog niet veel verschil, de verbinding verbreekt elke 5 minuten en dan moet ik alles weer opnieuw aanklikken. Ik hoop dat skype wat meer stabiel wordt want de laatste weken was het echt naatje pet als ik naar Nederland belde. Vooral als ik moeder bel op zondagmiddag is dit irritant, ze kan me soms helemaal niet verstaan en dat verwart haar behoorlijk. Het gaat op dit moment redelijk met haar maar ze zal waarschijnlijk op het einde van het jaar verhuizen naar het nieuwe zorgcentrum dat in Kessel wordt gebouwd. Ze heeft rond om de klok zorg nodig en in Kessel blijven zou natuurlijk ideaal zijn.
Het wordt ook langzaam tijd voor mij om een schema in elkaar te gaan zetten voor over nu nog geen 4 weken meer als ik naar Limburg kom. IK heb al een paar afspraken op mijn agenda staan en dat zullen er zeker nog veel worden.

Het is bijna zeven uur en het wordt langzaam licht buiten, het begin van een warme zondag met temperaturen van midden dertig. Ik weet nog niet wat de dag brengt, of er iemand langs komt en of Martin moet werken. Hij is al vanaf half zes op, net als ik en wacht gewoon op een telefoontje van Jack, dat misschien komt, misschien ook niet. Ik heb een voorraadje films van de bieb dus we hoeven ons niet te vervelen. Ik heb trouwens vrijdagavond de nieuwe film van Angelina Jolie bekeken, genaamd Salt en als je van actie houdt is dit zeker een aanrader, ik zat aan mijn stoel gekluisterd. Ook heb ik van Raini Fantasia (Disney) gekregen, eindelijk na jaren zoeken en Alice in Wonderland met Johnny Depp, ook zo’n fantastische film

Ik wil afsluiten de met jarige want de dood mag dan wel in je gedachten zijn maar je moet zeker niet vergeten om het leven te vieren, elke dag weer, daar draait het tenslotte om, waarderen en liefhebben wat je hebt. 11 Augustus is Ruud jarig, Ruud is de zoon van mijn zus Ine en mijn petekind en hij wordt 27 jaar. Ruud woont sinds kort op zichzelf in Venlo en ik wens hem een geweldige dag. OP 12 augustus is Helene jarig, ze woont in Egchel met haar man Bert en we zien ons snel weer, proficiat meid !!!
Trouwens op haar verjaardag kunnen we altijd vallende sterren bewonderen, de Perseiden komen langs en als het helder is kun je honderden vallende sterren zien langsflitsen.

Dus als je buiten bent en die kans is er natuurlijk met een mooie zomeravond, kijk een naar de lucht en als je een flits ziet, doe een wens, met veel flitsen is de kans groot dat tenminste een van die wensen uitkomt. Ik wil ook Pauline en Hay feliciteren met hun 36 jarig huwelijk vandaag, nog vele gelukkige jaren erbij en we spreken ons hopelijk een dezer dagen.
Mijn wens voor vandaag, allemaal een gezonde en gelukkige week en heel veel liefs van Mariet xx

• 13 Augustus 2010 - 17:15

Addy:

Nog iets ouder dan jij, denk ik inderdaad soms aan het feit, dat er ooit een einde aan komt.. maar des te bewuster vier ik dan het leven .. haha ! Het is meer de vraag HOE er een einde aankomt.. Maar zelfs als dat niet zo prettig is, kan je maar het beste terugkijken op een welbesteed leven... Dus... lekker leven :)))
    Misschien zien we elkaar gauw... welkom back in Holland :)