Hup Holland hup !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Hup Holland hup !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Hup Holland hup !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

11 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Oppe bank of in de zon
oranje shirtje of gans gewoen
met un pilske of liemonaad
heise sjtumme, gepoelt veur poen
petatte sjips met unne dip
un toosje met zalm derop
misjien wel de barbekjoe aan
de driekleur hoeg in top
same zinge, same sjpringe
hey woe blief de gool
kiek dae sjeids dao noe veur fluite
wat unne halve zool

ich gaon met Martin oppe bank
misjien un pilske wae zal ut weite
maar we kieke allebei
en as gae zulle wae allebei 90 minute sjweite\

Hallo lieverds

Als ik dit schrijf zitten we natuurlijk allemaal in spanning voor DE wedstrijd. Vanavond gaat het gebeuren, de wereld kleurt oranje en wij kleuren mee.
Ik heb net de ribjes uit de diepvries gehaald, die gaan later op de barbecue en dan gaan we die lekker opsmikkelen terwijl de spelers op het veld zich moe rennen achter die bal aan.

Die ribjes waren de vorige week zondag een groot succes, Raini, Darian, Ian, April en Raini's vriend Chris en haar vriendin Kristel waren hier en Martin had de barbecue omgetoverd tot een smoker. Dat doe je door de ribjes of ander vlees, in ons geval ook nog kip te bruinen en dan de barbecue dicht te doen na eerst wat natte stukjes hout (pecan of bijvoorbeeld eiken) op de hete houtskool te leggen. Alles krijgt dan een gerookte smaak en het was fantastisch. Dat gaan we vandaag dus weer doen maar dan voor ons alleen. Ian is in Pensecola aan de golfkust, er is daar heel wat werk te doen, ze scheppen al het zand op van het strand dat oliedeeltjes bevat, het betaalt goed en hij heeft onderdak in een motel.
Raini was gisteren nog hier, ze had was en wilde ook douchen. Haar vriend Chris verhuist over twee weken terug naar Georgia en dan trekt ze hier in, lekker dicht bij haar werk.
Dit was een week van ups en downs. Ik werkte extra op maandag, het was niet druk en ik had het eerste uur helemaal geen telefoontjes maar later werd het een beetje drukker. Toen ik maandagavond naar huis reed was Lucille op en top maar toen ik dinsdagmorgen sigaretten ging halen op de hiek sloeg ze maar liefst 4 keer af. Ik meldde me maar ziek want dat is geen doen, Martin was aan de andere kant van Jacksonville en kon niet een twee drie naar huis komen om te kijken wat er aan de hand was. Het was trouwens best wel lekker zo'n dag thuis na het drukke weekend. Tot overmaat van ramp kreeg de laptop 's middags kuren. Er bleven pop ups komen van virus programmas en ik kon niet meer op internet. Had ik me toch zo'n virus te pakken en ik weet nog steeds niet hoe. Omdat Martin's computer ook in de reparatie was kon ik niets meer.Ik heb de dag maar doorgebracht met wat rondhangen, opruimen en tv kijken want het was veel te warm voor wat anders. We hebben hier weer een hittegolf met temperaturen rond de 38C.
Woensdagmorgen ben ik naar Jack's huis gegaan om mijn mail te checken, ik wil tenslotte wel op de hoogte blijven van wat er bij jullie gebeurt en ook om de auto op te halen van Jack's schoonmoeder. Het is een Ford Mercury, een mooie grote auto, ze is door haar leeftijd en gezondheid niet meer in staat om erin te rijden en hij staat daar maar. Hij heeft ook issues, zo kan ik bijvoorbeeld niet op de snelweg want als ik boven de 65 miles (100 km) rijdt dan verliest de auto power, dat betekent dat de snelheid geleidelijk omlaag gaat en ik moet stoppen en opnieuw optrekken om weer vooruit te komen maar anders dan dat kan ik tenminste op mijn werk komen en weer terug.
Ik nam woensdag ook mijn laptop mee om er Mark naar te laten kijken want ik kon niks, geen scan voor het virus, geen programmas openen, geen internet, alles werd geblokkeerd door dat virus. Ik weet nog steeds niet hoe ik het opgelopen heb want ik klik nooit links in mails of op websites waarvan ik niet voor 100% zeker ben dat het veilig is. Ook is het door mijn beveiliging geslopen. Mark had niet zo;n goed nieuws over de andere computer, hij kon windows niet downloaden en dacht dat er een nieuwe harddrive in moest, daar heeft hij de rest van de week aan gewerkt en hij kwam erachter dat ook dat niet de oplossing was. Hij denkt dat het moederbord historie is en het wordt goedkoper om een computer te kopen. Ik heb al gekeken voor alleen de desktop, het scherm hebben we al en als we wat geld overhebben kopen we er eentje. Nu maar even alleen mijn laptop gebruiken want die is gelukkig sinds gisteren weer terug. Mark heeft hem helemaal schoongeveegd en opnieuw windows geinstalleerd. Wat ben ik blij dat ik al mijn fotos, muziek en documenten op mijn externe harddrive gezet heb, een aantal maanden geleden, dat is tenminste veilig, er is niets verloren gegaan. Ik heb ook net weer skype geinstalleerd dus kan ik moeder later ook bellen.

Ik zit me lekker te krabben want toen ik vrijdag de planten water gaf later in de middag toen de zon niet meer zo brandde ben ik overal gebeten door muggen. Ik zag ze niet eens en merkte het pas toen ik weer naar binnen ging. Ik was maar 5 minuten buiten maar dat was blijkbaar genoeg om als voorgerecht, hoofdmaal en toetje te dienen. Vooral hinderlijk is de bult op de muis van mijn duim.

Martin kwam net binnenrennen om een flesje water op te pikken. Ze hebben de tractor met voorlader die Jack een week geleden heeft gekocht op de trailer gezet om naar hun werkplek te rijden en die daar te droppen zodat ze hem morgen kunnen gebruiken. Ze hebben gisteren niet gewerkt, het was veel te heet, ze hebben helemaal geen schaduw en er is geen zuchtje wind, dan loopt de temperatuur al snel op. Deze hitte lijkt al het vocht aan je lichaam te ontrekken. Om je maar even een idee te geven, donderdagmorgen was het bij Susan op haar oprit in de schaduw maar liefst 42 graden warm.

Gistermorgen heb ik wat rondgereden voor garagesales en een tweede cd/dvd rek op de kop getikt. Het is een open rek, je kunt het ook voor pocketboeken gebruiken. Ook vond ik een leuk kadootje voor Frank, tenminste ik hoop dat hij het leuk vindt. Ik denk dat ik de grootste koffer maar moet inpakken anders kan niet alles mee. Tenslotte moet ik ook kleren meenemen, het is tenslotte dan september en dan kan het weer alle kanten uit.
Ik heb nog wat toegevoegd aan mijn lijst van te eten dingen, kerboet en bakleverworst, yummie !!!

Stephanie is ook terug van haar reis naar Dortmund, ze was daar twee weken met haar twee kinderen, een meisje van 4 en een jongetje van 5 en had heel erg genoten. Ze was woensdag weer op het werk en was heel aangeslagen na het verlies van Duitsland. Martin en ik zijn dinsdag naar de Gator Dockside gegaan, gelopen natuurlijk met geen auto ter beschikking (het is ongeveer 20 minutes lopen) en hebben samen Nederland-Uruguay gekeken op een van hun grote schermen die overal aan de muren hangen. Ik in mijn oranje shirtje en hij had zijn motorshirt aan, rood, wit en oranje. Het was er niet druk en het was geweldig om de wedstrijd op het grote scherm te zien. Ze zijn daar zo sportgek dat er zelfs tv schermen hangen op de toiletten, bij de mannen wel te verstaan.

Ik heb me vanmorgen compleet verslapen, ik werd om 7 uur wakker doordat Martin in de slaapkamer kwam voor zijn kleren. Hij heeft op de bank geslapen, was erg misselijk afgelopen avond toen ik naar bed ging en zag zo wit als een doek. Dat kan van de hitte zijn of misschien iets wat hij gegeten had. Ik voelde me ook niet 100% gisteren dus misschien een virusje. Daardoor heb ik natuurlijk Minse Winse gemist maar volgende week beter. Ik was ook pas laat in bed, het was half twee. Toen ik thuiskwam wilde hij nog even naar Betsy, haar zoon wilde gaan kamperen vandaag en Martin had hem een aantal folders beloofd. Kun je je voorstellen, met 38C in een tent slapen zonder verkoeling, niks voor mij om maar te zwijgen van al die insecten in de bossen. Hij gaat samen met zijn vriendin en haar 3 jarige dochtertje, het is allemaal maar voor een nacht en als je zag hoeveel spullen ze hadden rondliggen om mee te nemen, een hele wagen vol. Ik had Betsy al zeker 6 maanden niet meer gesproken en terwijl de mannen locaties aan het doornemen waren moesten zij en ik natuurlijk bijpraten. Voor ik het wist was het allang voorbij mijn bedtijd. Tijd is hier echt een ander begrip als in Nederland en mensen vinden het raar dat ik vind dat het laat genoeg is. Zelfs moeten werken de volgende dag, als je dat laat vallen kijken ze je aan alsof dat geen reden is om naar huis te gaan.

Dat was het weer voor vandaag, ik wil Patricia een hele fijne verjaardag wensen morgen en ook Lonneke op 16 juli. Verder natuurlijk een fantasische voetbalavond voor iedereen, laten we er een oranje feestje van maken en als de spelers de goalen maken klinken wij wel op de goede afloop.

Liefs...Mariet xxx

• 14 Juli 2010 - 20:59

Ger Van Jeanne...:

Lieve Mariet,

bedankt voor weer een mooie mailing. Heb de laatste tijd weinig tijd om achter de pc te zitten. Ben busy met klussen en sociale e.a. act. Zondag en maandag was Cas hier. Was heel gezellig. Zijn 2x naar de kermis geweest in Panningen. Daar kom ik normaliter nooit. Morgen ga ik naar Breda. Maud en Rob krijgen een grote nieuwe dakkapel. Ik ben dan standby, want Rob moet werken. Maud is wel thuis, maar die heeft haar handen vol met Cas e.a. bezigheden. Daarnaast is ze zwanger en dan moet je je toch wat ontzien.
    Onze aanhanger is enkele dagen geleden naar je zoon Frank geweest om spullen voor zijn huisje te bezorgen. Zaterdag a.s. gaat onze aanhanger er weer naartoe, uiteraard met inhoud. Veel zien we Frank niet meer nu hij in het buitenland woont. Het bevalt hem in ieder geval goed en dat is het belangrijkste.... Mariet, lieve groeten van ons beiden aan jullie.
    Ger, mede nms. Jeanne