Pilletje ?? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Pilletje ?? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Pilletje ??

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

20 Juni 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

In het vroegst van de morgen
voel ik jou zo dichtbij
je adem op mijn schouder
jouw hand op mijn zij
je lippen fluisteren woordjes
in een droom, heel zacht
in een taal die jij alleen verstaat
ik zal later wel vragen als je wakker bent
wat je meende, war je dacht

Dag lieve mensen

Na een hele hete week met temperaturen van 38 graden met een gevoelstemperatuur maar liefst 42 graden is het nu weer wat minder maar we zitten nog steeds in de midden 30.
Ook hadden we verschillende zware onweersbuien en stormen met veel schade aan bomen en huizen. De stroom viel maar een keer uit dus dat viel hier in deze kant van de stad mee.
In het noorden van Jax vielen veel bomen om en twee huizen werden hierdoor verwoest, gelukkig vielen er geen gewonden.

Op het werk was het uitzonderlijk druk. Zo druk zelfs dat op vrijdag verplicht twee uur overwerken werd verorderd, dat was niet voor mij want vrijdag was mijn vrije dag en ik had me al aangemeld voor overwerk. Ik had dinsdag vrij gevraagd toen dat nog moeglijk was, zomaar als extraatje voor mezelf en dat was een goede keuzen want het was de heetste dag en ik heb er van genoten, binnen in de koelte. Martin werkte deze week niet want het was gekkenwerk in die hitte. Ik heb donderdag maar liefst gewerkt van 9 tot 22 uur, dus 4 overuren en met de vrijdag erbij waren dat er 11 deze week. Ook zou ik gisteren zaterdag een uur langer blijven maar de drukte bleef uit en toen het net voor half zes ineens weer heel donker werd en ik de donder van ver hoorde aankomen ben ik op mijn gewone tijd naar huis gegaan. Ik rijd natuurlijk liever niet in de regen. Dat gaf me de tijd om voor het eten naar Susan te lopen die vandaag, op vaderdag jarig is. Ik had een mand gemaakt met lekkers, bakspulletjes, koekjes en lekker sap en ook een paar gewone dongen zoals suiker en groentes. Dat stelde ze erg op prijs. Ze is 58 geworden. Rhiannon had een houten roos voor me gekocht, ze gaat over twee weken alweer naar huis en ik zal haar best wel missen. Ik had voor haar deze week een springtouw gekocht met een afbeelding van Tinkerbell, haar favoriete elfje op de handvaten en ze heeft al ijverig geoefend.

Het lijkt wel dat als het erg warm is, mensen geweldadiger worden en ook de politie is erg actief. Gisteravond reed ik even naar onze winkel op de hoek en er was waarschijnlijk een drugbust, in het appartementen complex op de hoek tegenover de winkel stonden 5 politieautos en mensen waren in boeien geslagen. Drugs hier betekent vooral crack en pillen. Crack is cocaine dat gerookt wordt.

Veelvuldig crackgebruik vernietigt je hersenen en mensen die dit veel gebruiken zijn heel mager en vooral hun gezicht vertoont ouderdomsverschijnselen. Jonge mensen zien eruit alsof ze jaren en jaren ouder zijn met vale huid. Pillen komen voor in allerlei varianten en de meesten zijn pijnstillers en kalmeringsmiddelen zoals Xanax. De straatwaarde varieert van 5 dollar voor Lorcet, het is een opiaar en wordt gebruikt voor pijnbestrijding. Het geeft de gebruiker een roes en is verslavend. De dokters schrijven het gretig voor en er zijn mensen die ik ken die er bijvoorbeeld maar liefst 180 of zo per maand krijgen. Xanax iwordt vorgeschreven bij depressies, ook dat geeft je even een geluksgevoel en de gebruiker wordt zweverig maar het werkt maar kort. Oxycotin is een vorm van synthetische heroine. dat wordt vorgeschreven voor pijn. De prijs op de zwarte markt is zo'n 20 dollars voor 40 mg. Dan is er natuurlijk ook ecstasy, de partydrug

De namen waaronder het hier bekend staat zijn bijvoorbeeld roadrunner, smurf en mercedes. Het is beangsitigend dat een hele generatie Amerikanen opgroeit met gebruik van drugs maar niet alleen jonge mensen nemen het, ook veel mensen van middelbare leeftijd zijn gebruikers. Er gebeuren ook vaak ongelukjes met kinderen die per ongeluk in aanraking komen met de pillen die eruit zien als kleine gekleurde snoepjes.

Genoeg drugs voor vandaag, daar blijven we natuurlijk mooi vanaf !!!

Vandaag is het vaderdag en dat wordt hier ook gevierd. Vanmiddag komen de kids, Raini, Daris, Ian, April en baby Ravyn. Ik heb geen idee hoe laat want ik weet niet of Raini eerst werkt maar ze heeft al gebeld wat Martin graag wil eten want ze kookt. Nu is de keuken nog een mess van gisteren dus dat moet ik dadelijk even schoonmaken. De afgelopen werd eindelijk ons keukenkastje onder het aanrecth onder handen genomen door Barney, de klusjesman van onze huurbaas. De kraan lekte en het keukenkastje werd zo nat dat alles op de grond drupte maar Barney kon er maar niet achterkomen wat er precies aan de hand was. Hij heeft nu de kraan vervangen en ook het filtersysteem afgesloten en ook de bodem van het kastje vervangen. Dat betekent dat ik geen gefilterd water meer kan drinken, het water hier heeft een cloorsmaak maar ja, dat moet dan maar. Je proeft dit trouwens alleen maar als je het water zo uit de kraan drinkt, als je bijvoorbeeld thee of koffie maakt is die chloorsmaak niet te proeven. Ok heeft hij de schutting aan de zijkant van het huis die plat ging tijdens een van de onweersbuien gerepareerd.

Ik zag van de week weer een vogel die ik nog niet had gezien

Martin had me er al over verteld, zij zagen een paartje vliegen waar ze aan het werk waren en nu kon ik deze vogel zelf bewonderen. Ik heb nog geen kolibri's gezien in onze tuin maar onze bloemen in de hoek is nog niet in volle bloei en daar kwamen ze de vorige zomer vooral op af. We hebben heel veel kikkertjes, ze zitten overal op deuren en ramen en verder ook heel veel kleine slakjes die hun huizen voortzeulen. Ik heb op de vensterbank buiten een bloemenbak met tomatenplantjes en mijn avocado plant.Ik heb er gisteren maar liefst 8 slakken vanaf geplukt die daar bezig waren met hun diner.
Ze zijn miniscuul en bijna doorzichtig. Je vind hier ook naaktslakken, vooral na een regenbui maar die zijn donkerbruin en behoorlijk groot.

Mijn avocado is al behoorlijk groot en het is bijna tijd om een grotere bloemenpot te gebruiken. Ik lees net dat het een boom van wel 20 meter hoog kan worden en dat de bloemen bestoven moeten worden door stuifmeel van een andere boom dus ik zal waarschijnlijk nooit geen eigen avocados kunnen proeven maar het geheel is heel decoratief.

Genoeg gezwetst weer voor vandaag. De komende week is Lauri jarig en wel op zaterdag 26 juni. Van harte gefelicteerd van Martin en van mij en we hopen dat je een leuke dag hebt, ook is het zondag natuurlijk Kesselse kermis en het einde van het asperges seizoen is in zicht. Ik had gehoopt op een maaltje van de koningin der groentes maar misschien heeft iemand wel van die lekkernij in de diepvries en kan ik er later dit jaar van genieten.

Fijne week allemaal en de groetjes...Mariet xxx