Over elfjes,feetjes en andere magische dingen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Over elfjes,feetjes en andere magische dingen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Over elfjes,feetjes en andere magische dingen

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

06 Juni 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De beach, ut sjtrand
dao gebeurt ut allemaol
bienao nekse miense
geneete van elke zonnesjtraol
de golven zien blauw met witte top
de maedjes in bikini
kiek de jonges kieke met unne roeije kop
doe wets neet, is det van sjaamte of verbrandj
kiendjes sjpeule in ut zandj
mooders renne met aete en drinke
de sjtrandwach zit op ziene sjtool
oppe oetkiek, nemes moog der verdrinke
der zien haaje en dolfijne
maar die sjwumme wiet weg in de oceaan
unne surfer, unne visser
en unne vleeger met unne sjtert met sjtrikskes deraan
wat lekker lui zou ich dao konne zien
maar ich mot bekinne, weliswaor met pien
ich zit aan mien bureau
un headset op miene kop
met miense te proate euver eur internet
en neet aan det sjtrandj, wat unne flop !!!

Hallo lieve allemaal

Zitten jullie ook te zweten daar in het op dit moment subtropisch Nederland?
De zomer is vroeg begonnen hier zoals jullie al een aantal weken kunnen lezen in mijn wekelijks verslagje. Als je naar buiten loopt is het alsof je in een gigantische warme natte deken stapt zodra de deur opengaat. Temperaturen tot midden 30 dit weekend en vooral 's nachts is het afzien. De minuma zitten zo rond de 23 graden en dat is net voor zonsp[gang dus als we naar bed gaan is het nog steeds 27 a 28.
Ik was gisteravond naar het nieuws aan het kijken en ze waarschuwden vooral voor aan het strand, je begint te verbranden na 10 tot 15 minuten dus uitkijken geblazen.

Na het vorig weekend met mijn babysitten en de extra vrije dag begon ik dinsdag en woensdag aan de overtime dagen. Werken van 10 tot 10 is een lange dag maar achteraf wiel het reuze mee. Op een gegeven moment ben je helemaal de tijd kwijt en 3 pauzes is dan niet zoveel maar om in aanmerking te komen voor een extra kwartiertje moest ik 4 overuren maken en dat was me net wat teveel.In ieder geval heb ik zo;n honderd dollar extra verdiend de afgelopen week en dat is nooit weg. Andrea was bijna de hele week ziek, keelontsteking en Gail was vrij voor haar verhuizing naar haar eigen stekje met haar hondje Sofie, een lieve grote golden retriever dus het was stil in mijn hoekje. We kregen de cijfers over de maand mei en tot mijn grote verbazing was ik voor de 4e maand nummer een bij de beoordelingen van gesprekken,.We worden beoordeeld op 11 punten en ik was nummer een van mijn team op 5 punten. Dat betekent misschien weer de een of andere ster bij de komende awardsuitreiking.
Vrijdag was mijn vrije dag en ik ben 'smorgens vroeg al op de tijd bij mum. We zouden gaan garagesalen in haar buurt. Ze heeft veel last van haar rug en rijdt liever geen auto meer als ze het kan vermijden. We gingen dan ook maar naar een paar plaatsen en daarna lekker lunchen bij haar favoriete chinees restaurant. Daar hadden ze een nieuwe sushibar en dat was genieten. Ook hebben ze een heerlijke verzameling garnalen en kip en ik ging met een heel vol buikje naar buiten. Ondertussen was het gaan regenen en ik bleef dus nog even in haar gezellige kamer zitten tot de bui over was. Ze hadden een aantal kratten en dozen voor mij klaarstaan. Twee bananendozen vol met boeken, twee plastic kratten met borduurpaketten, garen en patronen (Helene, ik heb een hele mooie voor je uitgezocht die ik zal meebrengen) en een hele mooie jeansovergooier die ik gisteren al aan heb gehad. Ik had ook geluk met wat ik vond. Ik ben een hele grote bewonderaar van Cicely Mary Barker. Nu zal die naam de meesten niks zeggen maar bijna iedereen kent haar werken, ze bloemen elfjes die in boekjes, op posters, koffiemokken en kaarten prijken.

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://images.worldgallery.co.uk/i/prints/rw/lg/1/0/Cicely-Mary-Barker-The-Rose-Fairy-107001.jpg&imgrefurl=http://www.worldgallery.co.uk/art-print/The-Rose-Fairy-107001.html&usg=__OjoWKnYVRCMmtASyj3Quz_3RGz0=&h=400&w=271&sz=26&hl=nl&start=22&um=1&itbs=1&tbnid=fLqRvqiwbAoovM:&tbnh=124&tbnw=84&prev=/images%3Fq%3Dcicely%2Bmary%2Bbarker%26start%3D20%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26rlz%3D1T4SUNA_enNL238US333%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1

Ik zag de afbeeldingen voor het eerst denk ik toen moeder voor Ine een georduurd schilderij maakte van blauwe hyacint en ik was op slag verkocht. Ik kreeg van Ine de kleine boekjes, Bloemenkinderen van de seizoenen die ik natuurlijk hier in mjn boekenkast heb staan (die trouwens dringend aa uitbreiding toe is want er zijn veel meer boeken nu dan kast) en tot mijn grote blijdschap vond ik een boek waar ik het bestaan tot vrijdag niet van kende. Het is een soort dagboek in de vorm van een scrapboek in haar eigen handschrift met fotos en natuurlijk een heleboel illustraties.

http://www.gosfordhobbies.com.au/shop/images/P/LGE-226.jpg

Op elke pagina kleine extraatjes zoals envelopjes met elfenvleugeltjes of feeenstof (natuurlijk magisch!). Ik was erg in mijn sas met dit boek en weet zeker dat ik menig keer in zal kijken. Gistermorgen ging ik garagesalen met Susan en kleindochter Rhiannon maar we gingen maar even want ik moest om 1 uur werken en het was beel te warm om buiten te zijn.
Het is natuurlijk ideaal barbecue weer ofschoon het te warm is om buiten te zitten. Onze supermarkt hier had ribeye steaks in de aanbieding en Martin grilde ze, hij zei dat het een van de beste steaks was dat hij ooit gegeten had, botermals en knapperig, precies goed. Nu betaal je normaal hier voor zien steakje 10 tot 15 dollar per stuk, Ze wegen ongeveer 800 gram en ik betaalde 5 dollar per stuk, het zit eruit als een steelkotelet maar is dus biefstuk en een van de beste stukken van de koe.

http://www.proteinpower.com/drmike/wp-content/uploads/2006/12/ribeye2.jpg

Nu is mijn echtgenoot een vleesliefhebber pur sang en zwlfs hij kon deze steak niet helemaal op om je een idee te geven van de afmeting van het suk vlees.Met her restant maakt hij dan de volgende morgen een ontbijt, steak met eieren, niet mijn ding op de vroege morgen maar ja. Geef mij maar een bordje bambix (dankzij Marianne's geweldige pakje in de post).

Wat gaan we vandaag doen, geen idee eigenlijk, waarschijn lekker binnen lui op de bank, het huis is schoon want de afgelopen zindag toen Martin werken was heb ik eens alle vloeren geveelgd en gedweid. Ik wilde maar dat ze hier een schrobber kende, een echte ouderwetse maar dat kennen Amerikanen blijkbaar niet. Ik heb al overal gekeken maar nee hoor.

De komende week gaat Andrea op vakantie, naar Montana voor een familiereunie. Ze doet dat samen met haar dochter Steffanie Renae die eerst drie dagen naar Nashville gaat voor optredens. Ik zal haar missen, we werken meestal dezelfde schema's en we lunchen vaak samen.

http://www.myspace.com/steffanierenae/music/playlists

Vooral haar Somebody to love vind ik erg goed, ze wordt gemanaged door haar opa, Andrea's vader en heeft veel succes.

Dat was het weer voor vandaag, ik wil Wouter van harte feliciteren voor de komende week en ook Frans Hillen een fijne verjaardag wensen,

Liefs...Mariet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 438969

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: