En het kan nog kouder !!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu En het kan nog kouder !!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

En het kan nog kouder !!!!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

10 Januari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De sjnie is nog neet gekomen
al hadde ze dae waal veursjpeld
ich bekom langzaam van ein drukke waek
wat woert der vuul gebeld
ut haardvuur gaeft us wermte
die hiel erg nudig is
de klotse branje langzaam op
met raok en auch gesis
ich blief noe leever binne
met Martin oppe bank, lekker knus
met koffie en unne fillem aan
en aan en toe unne dieke kus !!

Op deze ijskoude morgen is met maar liefst 8 graden onder nul en we stevenen hier in Jacksonville af op een absoluut record wat betreft de kou. In diverse kleinere plaatsen rond Jax hadden ze zelfs een dun laagje sneeuw, iets wat sinds 1989 niet meer was voorgekomen. We zijn nu helemaal door het hout heen, gisteren ging de laatsteblok erin en houden ons warm met warme kleding en warme lucht die door het huis blaast uit de plafondblazers waar normaal de koude lucht uit stroomt.
Het was een superdrukke week op het werk, heel normaal dat er 300 mensen in de rij wachtten om geholpen te worden met allemaal de nieuwe computers en andere apparaten die ze natuurlijk met Kerst hadden gekregen en die nu voornamelijk draadloos moesten worden aangesloten op internet. Ik had donderdag mijn jaarbeoordeling en daarvoor was een half uur uitgetrokken. Na wat cijfertjes genoemd te hebben zei mijn manager met een big smile op zijn gezicht, when I look at your numbers from 2009, life is good. Hij had er verder niks aan toe te voegen en ik kon de rest van de tijd extra pauze houden. Wel heeft hij mij wel toegevoegd aan de lijst van mentoren. Dat betekent dat ik twee nieuwkomers onder mijn vleugels ga nemen, al hun vragen ga beantwoorden en dat ze met mij gaan meeluisteren. Dit wordt dan wel niet extra betaald maar het staat goed op mijn resume en wie weet !!! Ik vind het altijd heel leuk om mensen te stimuleren en als je goed opgevangen wordt op je nieuwe werkplek is dit natuurlijk altijd een stimulans.

Ik heb van Andrea, mijn lieve collega op het werk een aantal zakken met kleding gekregen, merendeel jongens spulletjes. Ze heeft twee zoontjes van 3 en 5 en moest dit kwijt. Ook was er een grote mand met speelgoed bij en ik ben nu de trotse bezitter van een bewegend en sprekend koekjesmonster (Sesamstraat). Nu was cookiemonster zoals hij hier heet altijd al een favoriet van mij en hij staat in de kamer op de tafel. Als je op zijn buik drukt begint hij te wiebelen en te vertellen dat hij het heel lekker vindt om gekieteld te worden.

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.rocknrollica.com/Cookie/Cookie%2520Monster_files/CookieMonster2.jpg&imgrefurl=http://www.rocknrollica.com/Cookie/&usg=__CWF6f6xDMn0SAH1sw-IJjYo2c_0=&h=696&w=603&sz=138&hl=nl&start=17&um=1&tbnid=pDfhIoW20uYTRM:&tbnh=139&tbnw=120&prev=/images%3Fq%3Dcookiemonster%26hl%3Dnl%26rlz%3D1T4SUNA_enNL238US333%26sa%3DN%26um%3D1

Ik weet het, een hele lange link maar alles wat je hoeft te doen natuurlijk is hierop klikken en je kunt ook zijn stem horen.
Vanmiddag ga ik met de kleding naar Susan want ze heeft drie jongetjes waarop ze past, Brayden en Jackson, een tweeling van 15 maanden en Logan van 11 maanden. Ze heeft altijd wel reserve kleding nodig voor als er weer eens een ongelukje gebeurd wat op die leeftijd heel normaal is. Ze kwam gisteren langs om me op te halen, ze ging naar een hele grote winkel in feestartikelen, ze wilde kijken voor spulletjes voor haar kleindochter Rhiannon die deze maand jarig is en 3 wordt. Haar moeder Angie wil het feestje houden in een sprookjesthema maar little miss Rhiannon was heel duidelijk, ze wil een kikkerfeest. En dus togen we naar de feeststore om te kijken naar kikkerspulletjes, met name een bakvorm voor een kikkercake of taart. Jammer genoeg hadden ze daarin niks maar ik keek wel even mijn oogjes uit. Ze hadden echt alles wat nodig is om een themafeest te houden, van bestek en wegwerpborden tot decoraties en balonnen. Daarna wipten we even over naar de crafts store erlangs waar je alles kunt krijgen wat je voor het uitoefenen van een hobby nodig hebt. Van breien en borduren tot houtbewerking en decoreren. Ze hadden een enorme variatie in zijden bloemen in de schitterenste kleuren en werkelijk hele mooie borduurpakketten. De meesten van jullie weten dat ik heel graag borduur, kruissteek en jammer genoeg kom ik er dit moment helemaal niet aan toe maar hoer waren echt hele mooie patronen. Ik ben nog driftig bezig aan Fenna's schilderij voor de babykamer en dat moet natuurlijk helemaal af zijn als ik hopelijk in mei naar Nederland kan komen. Het is een ouderwets patroon wat zelfs een beetje Nederlands aandoet. Zo'n beetje als een Rie Cramer tekening in mooie kleuren.
Na al dat moois gingen we naar Sam's Club, een soort Makro winkel waarvoor Susan een pasje heeft. Ze hebben alles in bulk, supergrote verpakkingen van levensmiddelen en non food. Ook hebben ze overal standjes met eten waar je nieuwe artikelen kunt proeven en toen we alles hadden bekeken had ik dan ook mijn buikje vol van salades, vleeshapjes en yoghurt.

Na weer thuisgekomen te zijn begonnen Martin en ik toch maar te koken ensamen koken met hem is echt geweldig. Ik deed het vlees, een geweldige steak die ik voor $2.50 had gekocht en deze biefstuk was zo groot dat er zelfs nog een stuk over is voor vandaag !!! Verder had ik boontjes en Martin maakte zijn fameuze aardappelpuree met flink veel boter en stukjes kaas. Daarna op de bank met een film, Soul Men, beslist een aanrader, veel humor en muziek. Vandaag moeten we naar de bieb voor weer een nieuwe voorraad films en ik heb ook niets meer te lezen. Ik heb het nieuwe Dan Brown boek, the Lost symbol in 5 dagen uitgelezen en verheug me al op iets nieuws.

IK was me net aan het afvragen wat er buiten met al de dieren gebeurd, de hagedisjes en de kolibries. Hier houden dieren geen winterslaap en het vinden van eten zal een probleem zijn, Er zijn vrijwel geen insecten te vinden en honing is er natuurlijk op dit moment helemaal niet. Alle onkruiden zijn bevroren en de tuin ziet er erg desolaat uit. We kunnen de nectarvoeder voor de vogeltjes niet vullen want het die zou bevriezen. Dit koude weer zal zeker zijn weerslag hebben op de dierenpopulatie.

Ik hoor net op het nieuws dat jullie in Nederland ook nog niet de winter kwijt zijn en wij hebben dus eigenlijk helemaal niks te klagen met dit beetje kou, ik hoop dat jullie allemaal lekker warm blijven en veilig blijven als jullie onderweg zijn !!!

Liefs....Mariet


  • 17 Januari 2010 - 10:39

    Ted Nijssen:

    Lieve Mariet en Martin,

    Een nieuwjaarswens nog van ons voor 2010. En dat het een gezond en wederom weer een mooi jaar voor jullie zal worden. Het nieuwe jaar is alweer 17 dagen oud, deze wens komt iets later maar zeker niet minder gemeend. Ik probeer Mariet haar verhalen steeds te lezen, en bewonder haar trouw dat zij dit zo uitgebreid en met heel veel passie doet. Daaruit is op te merken hoe goed en gelukkig jij daar bent Mariet. En natuurlijk zul jij ook je mindere dagen hebben, gevoel van heimwee en verlangens naar je Nederlandse familie en vrienden. Wij hopen dan ook dat jouw reis naar Nederland in mei a.s. door zal gaan. Jij krijgt zoveel complimenten op jouw werk dat zij er alles aan zullen doen om die reis voor jou te realiseren. Mariet jullie hebben ook winter zo te lezen ???, ik vind het geweldig, die sfeer en die mooie winterplaatjes. Ja, die arme vogeltjes hebben het natuurlijk niet makkelijk om voedsel te vinden. Hier op Stox 1 gaat het goed. We hebben de Kerstdagen samen met de kids gezellig doorgebracht. Met Nieuwjaarsdag zijn wij naar de Belgische Ardennen geweest en een bezoek gebracht aan Chàteau des Comtes de Marchin- Modave, dit kasteel was helemaal in Kerststijl ingericht prachtig, wat een plaatje. Wij maken altijd veel uitstapjes, daar ik geniet veel van. In de randstad is ook altijd veel te beleven in de vorm van cultuur, theater, ontspanning e.d. onze kinderen wonen er alle drie. Zij geven ons regelmatig tips door. Ik ben niet gebonden aan werk zoals jij Mariet dus heb ik wat meer tijd om veel leuke dingen te doen. En natuurlijk mijn vrijwilligerswerk in de gezondheidszorg wat ik altijd met plezier doe, en die altijd weer staan te springen om meer hulp. Nou Mariet en Martin mijn laatste toevoeging aan deze mail is alle goeds gewenst voor jullie. En natuurlijk heel veel hartelijke groeten en liefs van ons. DAAAAAAAAAAAG Mart en Ted Nijssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 438250

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: