Klappertanden !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Klappertanden !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Klappertanden !!!

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

03 Januari 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Knapperend gaan de vlammen tekeer
in de open haard
het is nog donker, het is nog vroeg
en ik zit heel bedaard
met de laatste kop koffie
van een halve kan
Douwe Egberts, het is wel sluikreclame
maar ik geniet er dubbel van
want op elke zondagmorgen
drink ik mijn twee mokken
koffie die met een heerlijke aroma
mij uit mijn warme bed weet te lokken
buiten is het heel erh koud
voor Floridiaanse begrippen
mensen kleden zich extra warm
hebben rode neuzen en blauwe lippen
ze zijn hier echt niet aan gewend
temperaturen onder nul
oorwarmers en dekens zelfs binnen in huis
een beetje flauwekul
maar ja, hun bloed is dunner
en voor hun gevoel is het superkoud
ik vond het wel lekker, onder dikke dekens en dicht bij elkaar
maar ja, het is maar net waar je van houdt !!!

Arctic Chill Settles Into North Florida
POSTED: Saturday, January 2, 2010
UPDATED: 9:59 pm EST January 2, 2010

JACKSONVILLE, Fla. -- A strong and long-lasting cold spells has dipped into Florida, with forecast lows temperatures in the 20s for the next several mornings.
The National Weather Service has issued a hard freeze warning for every county in Channel 4's viewing area from 11 p.m. Saturday to 9 a.m. Sunday. Near freezing temperatures expected to reach as far south as Daytona Beach, Orlando and Tampa.
A freeze watch is in effect for north Florida Sunday evening through Monday morning.
Chief Meteorologist John Gaughan believes the temperature will bottom out between 24 and 27 in the metropolitan area -- slightly warmer at the Beaches and along inland waterways.
Northwest winds of 5 to 10 mph will drop the wind chill to around 20 degrees.


Het is arctisch lijkt het wel hier in Jacksonville, de weerdienst geeft vorstwaarschuwingen en de mensen kleumen hun best.. Het wordt de komende nachten min 2 en overdag komt het niet boven de 10C. Mensen dragen oorwarmers en warme jassen, gevoerde laarzen (die komen niet zo vaak uit kast) maar het gekke is, er zijn ook luitjes die blijkbaar niet aanvaarden dat het zo koud is. Gisteravond na het werk ging ik heel even Walmart binnen, de superstore op een kilometer afstand van mijn werk die 24 uur rond de klok open is voor een brood. Het was helemaal op en aangezien ik weet dat ik op zondagmorgen al om 5 uur op ben en dan na Minse Winse vaak nog even terug in bed kruip en dan geen zin heb om eruit te komen voor brood te halen voor ontbijt, dacht ik, dat doe ik nu even. Er kwamen verschillende mensen binnen in korte broek en een tshirt en toen ik dat zag kreeg ik echt kippevel want ik had mijn wollen jas aan met een sjaal om en mijn maillot onder mijn rokje met mijn laarsjes. Dat volwassenen zich zo kleden ok, dat is hun keuze maar ik zag ook kinderen, kleintjes nog die nog niet zelf kiezen en ik had echt medelijden met die hummeltjes. Mensen realiseren zich vaak niet denk ik dat hele kleine kinderen nog niet echt hun lichaamstemperatuur kunnen regelen en vooral de hoofdjes, nekjes en voetjes moet lekker warm blijven anders wordt je ziek. Het zuiden van de staat worden niet zo koud want daar hebben ze natuurlijk de citrusplantages om zich zorgen over te maken.

Lucille, mijn auto vindt die kou niet echt leuk, ze heeft wat meer moeite om te starten vooral 's avonds na een lange dag op de parkeerplaats. De wind heeft daar volop ruimte om te waaien, er staan wel bomen maar die zijn nog zo klein dat ze niet echt iets tegenhouden. Als ik om kwart voor een daar arriveer is de parkeerplaats half vol en ik moet behoorlijk ver van de voordeur parkeren. Andrea verzet altijd haar SUV in de lunchpauze zodat ze dichterbij staat, rond 4 uur zijn er al weer mensen naar huis die om 6 en 7 uur 's morgens al beginnen. Ze staat er altijd op dat ze mij in haar wagentje naar mijn auto rijdt en ze wacht altijd totdat ik ingestapt ben en mijn auto gestart heb. Dat gebeurde gisteren voorlopig de laatste keer want ze heeft de rest van januari de 9 tot 6 dienst en dat vind ik best wel jammer, we deelden vaak onze lunch toen ze dezelfde dienst had als ik. Ik weet niet of ik dit al eerder geplaatst heb maar ze heeft een dochter, Stephanie van 13 die plaatselijk bekendheid geniet als zangeres. Ze zingt voornamelijk country en wint de ene contest na de andere, zo mocht ze in november in het voorprogramma zingen van een bekende countryster

http://jacksonville.com/entertainment/music/2009-08-13/story/mic_mania_winner_steffanie_renae_has_grand_ole_ambitions

Ik kon alleen deze clip vinden op youtube die gemaakt werd voor een wedstrijd, een duet met een jongen die op dit moment veel succes oogst met een jonge elvis imitatie en daarmee al maanden in Las Vegas op de buhne staat

http://www.youtube.com/watch?v=IeO916USk0M

Amerika is het land van de onbegrenste mogelijkheden maar je moet wel de juiste mensen kennen en er heel veel engergie insteken als je er wil komen. Er zijn hier miljoenen mensen die de droom hebben om beroemd te worden op de ene of andere manier, zingen, dansen, acteren. Zelfs de politie bellen dat je zoon in een ballon is gestapt en over je dak wegvliegt is er eentje maar die droom was snel over. Zoonlief had zich verborgen op zolder op aanwijzing van mummy en daddy en nu zitten die met de gebakken peren. Ze hebben toegegeven dat het een stunt was om bekendheid te krijgen en misschien zelfs hun eiegn show op tv maar in de plaats daarvan moeten ze zo'n 40.000 dollar betalen, de kosten van de zogenaamde reddingsoperatie en ze hebben een gevangenisstraf opgelegd gekregen, pap twee maanden en mam een maand. Ook mogen de komende twee jaar op geen enkele maniet profiteren van deze gebeurtenis door middel van tv of bijvoorbeeld het uitbrengen van een boek, weg droom maar ja, dit was dan ook niet echt slim aangepakt.
Andere families pakken het anders en slimmer aan. Zo is bijvoorbeelde een hele bekende familie Jon en Kate Gosselin met hun zesling. Ze hadden al een tweeling, twee meisjes en toen kwamen er nog zes bij, 3 jongens en 3 meidjes en ze werden geboren in 2004. Vanaf dat ze geboren zijn hebben ze hun eigen show genaamd Jon and Kate plus 8 en ze werden natuurlijk geweldig gesponsord door allerlei bedrijven. Ze waren wekelijks te zien in een reality show waar hun dagelijkse leven werd gevolgd en lange tijd was dit een van de populairste tv programma's in de VS. Totdat Jon niet echt meer gelukkig was met zijn gezinnetje en vertier buitenshuis ging zoeken, Toen was het hek natuurlijk van de dam en de bladen vlogen erop als vliegen op je weet wel. De show ging nog even ver als Kate plus eight maar na korte tijd werd het programma stopgezet, de sponsoren trokken zich terug en de ouders zijn ondertussen officieel gescheiden.
Een andere bekende familie is de Duggar familie, vader,moeder en ondertussen 19 kids met een show genaamd 18 kids and counting (nummer 19, Josie werd op 10 december geboren). Ze zijn een diepgelovige familie in Arkansas met kinderen wiens naam allemaal met een J start. De oudste zoon is getrouwd en heeft ondertussen ook al spruit nummer een.
Nog een bekende tv familie is de familie Rodolf die in Oregon leeft. De ouders zijn zogenaamde little people en ook een van de 4 kinderen is, de andere hebben een normale grootte en hun reality tv show laat je zien hoe het leven is als je klein bent en waar je allemaal mee te maken krijgt.

Ook Martin had zijn minuten van beroemd zijn, niet alleen on stage als zanger van os Anthem en Tusk maar ook doordat hij een camera bij zich had op op het juiste (niet echt het correcte woord hier) moment op de juiste plaats. Hij ging met een vriend naar een illegale race van auto's op een grote parkeerplaats nabij een vliegveld hier in Jax. Twee auto's hielden een wedstrijdje, een raakte uit de baan en crashte. Daarbij raakte de auto een jongetjevan 7 zo zwaar gewond dat hij bijna onmiddelijk overleed. De ouders reageerden heel vreemd, de moeder was in shock en de vader leek alleen maar bezorgd om weg te komen toen de politie arriveerde. Martin had een videocamera bij zich en filmde het hele gebeuren, ik zag dit filmpje een paar maanden geleden en was helemaal van streek hierover. Hij werd door diverse nieuwsprogramma's uitgenodigd en de politie gebruikte de film als bewijs om een aanklacht in te dienen tegen de bestuurders. Straatraces zijn natuurlijk illegaal maar het schijnt heel erg aantrekkelijk te zijn om wat te bewijzen. Ik zie nog steeds niet in hoe dat werkt, als je een snelle auto hebt betekent dat niet dat een betere man/vrouw bent dan de ander in mijn ogen.
Natuurlijk betaalt elke nieuwszender voor materiaal als dit en er zijn dan ook heel wat mensen die vooral 's avonds rondrijden met camera's in de hoop dat ze een ongeluk, een vechtpartij en zelfs moorden kunnen filmen en dat spul voor veel geld kunnen verkopen, over hobbies gesproken.

Ok, dit was weer mijn verslag voor deze week voor jullie, het eerste van 2010 en hopelijk volgen er nog vele, aan mij zal het zeker niet liggen !!!

Veel liefs en de groetjes...Mariet

  • 03 Januari 2010 - 13:18

    Ger Van Jeanne:

    Hallo Mariet,

    weer een prachtig verhaal. Hartelijk dank voor al je verhalen van de afgelopen periode en voor de komende ....... Hier heeft het vannacht flink gesneeuwd. Heb net wat paadjes 'gemaakt'. Zoi meteen komen Miny en Mart Keysers op bezoek. Komen traditioneel altijd begin van het jaar bij elkaar om het glas te heffen en te eten.

    Groetjes,
    GER

  • 03 Januari 2010 - 13:18

    Ger Van Jeanne:

    Hallo Mariet,

    weer een prachtig verhaal. Hartelijk dank voor al je verhalen van de afgelopen periode en voor de komende ....... Hier heeft het vannacht flink gesneeuwd. Heb net wat paadjes 'gemaakt'. Zoi meteen komen Miny en Mart Keysers op bezoek. Komen traditioneel altijd begin van het jaar bij elkaar om het glas te heffen en te eten.

    Groetjes,
    GER

  • 03 Januari 2010 - 18:31

    Miep:

    Hallo Mariet,
    Nog een heel gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst voor jullie allebei. Morgen gaat hier iedereen weer beginnen aan z'n normale bezigheden met werk en school. Het verhaal van het jongetje met de ballon en dat van de familie Duggar zijn me wel bekend. Deze verhalen hebben hier ook in de krant gestaan. Tot de volgende keer.
    Groeten van Miep.

  • 05 Januari 2010 - 06:52

    Sanneke:

    Ha Mariet,

    Ten eerste nog de beste wensen en een gelukkig 2010 samen met je mannetje!
    Wat blijft het toch ontzettend leuk je verhalen te lezen.

    Kus

  • 05 Januari 2010 - 07:38

    Yvonne:

    Ha Maedje,

    Ook nog voor jouw en je fam de beste wensen.
    We hebben op de valreep van 2009. Namelijk 27-12-09 afscheid genomen van onze lieve hond Dodo.
    Na 12 jaar, trouwe dienst.
    Dus zowel Marion als ik hopen dat 2010 ons een beter jaar gaat geven.

    Veel liefs,
    Marion & Yvonne

  • 06 Januari 2010 - 11:59

    Lonneke:

    Hoi Mariet,

    het is bij jullie net zo koud als bij ons!
    het geeft wat ongemak als ik met de fiets naar het werk ga maar voor de kinderen is het fantastisch natuurlijk.
    de serie's die jij noemt zijn hier via digitale tv ook te bekijken.
    en als ik dan Kate zie met 8 kinderen heb ik daar toch wel bewondering voor.
    maar of je nou het risico moet nemen na een vruchtbaarheidsbehandeling met zoveel embryo's?
    en het ballonverhaal is hier ook breed uitgemeten in de kranten en op tv.
    en je collegaatje heeft groot gelijk dat ze je jouw naar je auto brengt!

    groetjes van Lonneke

  • 08 Januari 2010 - 14:15

    Anita Princen:

    Hoi Mariet,
    Allereest de allerbeste wensen voor 2010. Heel veel geluk, liefde en een goede gezondheid gewenst! Ik ben er wel een beetje laat mee, maar het is niet minder gemeend.
    Hier is het ook volop winter. Ze verwachten nog een berg sneeuw.
    Morgen sneeuwstorm. En ik moet werken... brrr.
    Gelukkig woon ik niet al te ver van het werk af. De collega's die ook moeten werken en verder weg wonen, kunnen gelukkig vanuit thuis werken.

    Zomer ben je niet gauw moe, maar deze winter ben ik al lang moe! Bah. Al die pratsj die weer aanvriest en dan wordt het spiegelglad.

    Wat je schreef over Kate +8 daar wordt volgens mij bij ons ook iets over uitgezonden op RTL dit jaar. Reinout Oerlemans (inmiddels tv producent) had het daar laatst over. Ben benieuwd.


    Groetjes
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 439222

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: