Op zoek naar de schat - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Op zoek naar de schat - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Op zoek naar de schat

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

12 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ut laeve geuft os gen kaart
waorop we sjatte vinge
ut luut os zeuke zonder richting
wae konne ut geluk neet aafdwinge
gen sjtippellien verreut de waeg
gen X markeert de plek
genne hint of puzzel geuft ut antjwoart
genne sjpreuk of magische sjtek
maar as se den vings was se zochs
den eult det supergood
ich dink det dit hiel mienselijk is
ut zeuken zit os in ut blood

Een Amerikaanse uitdrukking zegt...X does not always mark the spot, dit betekent dat het niet alrijd te vinden is op de plaats die de X aangeeft, dit geldt natuurlijk voor schatkaarten maar ook voor het leven, je vind niet altijd datgene wat je zoekt op de plaats waar je het zoekt, soms komt het gewoon voor dat je weg moet gaan van die plaats en je ergens anders moet gaan zoeken...diep he !!!

Maar het was niet de bedoeling om heel diep te gaan want dit gaat gewoon over...yardsales en ik weet ze te vinden.
Het blijkt nu wel dat ik een goed oog heb voor waardevolle dingen, zo was ik vrijdag even aan het rondsnuffelen in een schoenendoos met oude kettingen en kralen en ik vond daar drie dingen, de man verkocht ze me voor 1 dollar...alles tesamen. Ik kwam thuis en mijn expert bevestigde wat ik dacht, twee gouden ringen, 10 karaat met elk een licht roze edelsteen, moeten nog erachter komen wat dat precies is, de ringen zijn weliswaar niet groot, ze passen beiden om mijn pink maar heel lief en waardevol. Verder een hanger met een steen die beslist geen diamant is, waarschijnlijk een goedkopere versie maar zowel volgens Martin als mum is het wel degelijk goud al kunnen we geen merk vinden. Mum neemt hem mee op haar volgende trip naar Frank, haar juwelier om te laten checken. Alles bij alles geen slechte investering !! Ook heb ik wat leuke dingetjes op de kop getikt voor onze witte badkamer die onze gasten gebruiken. Hij nodigt als het ware uit om te decoreren, ik was al in een kikkertjes mood maar heb wat zee items gevonden zoals schilderijtjes met bontgekleurde vissen en schelpen en koraal dus ik ben erover aan het denken om het thema te veranderen.

Zaterdag ben ik de hele middag mum gaan helpen met het sorteren van haar kristal collectie, ze heeft dozen en dozen en wil een groot gedeelte verkopen maar kan eigenlijk van niks scheiden. Ze weet dat ze het weg moet doen maar ieder stukje heeft voor haar een herrinering en het is best zielig om te zien. Ze heeft gewoon niet de plaats om alles uit te stallen zonder haar woonkamer weer in een winkel te veranderen, wat ze beslist niet wil. Ik heb haar gezegd dat als alles in dozen is, ze er ook geen plezier aan beleeft en met het geld dat ze krijgt kan ze andere leuke dingen doen. Ze is het natuurlijk met me eens maar ja, de keuze is moeilijk. Ze had voor me gekookt, squash met uien, niet mijn favoriete southern food maar ze bedoelt het goed. Misschien gaan we komende vrijdag als ik vrij heb naar haar zus Bertha in Ocala, een uurtje rijden van hier om eindelijk de vogels weer op te halen die ze vreselijk mist.

Afgelopen week was het Week of Customer Service op het werk. We begonnen maandag met binnenkomen op de rode loper als filmsterren, er werden foto's geknipt en we kregen taart. Dinsdag konden we allemaal twee grote stukken pizza ophalen voor de lunch en woensdag verkleeddag in de stijl van de jaren 70 en 80. Aangezien er ook een fotoboard was met foto's van mensen waarvan je moest raden wie het waren uit die tijd en ik mijn hippiefoto uit 1970 ter bischikking had gesteld ging ik als hippie en kreeg erg veel reacties daarop. IK heb nog een paar accessoires uit die tijd zoals vlinderbroches en dat maakte veel indruk vooral op de jongere generatie. Die foto is gemaakt tijdens carnaval in Maasbree toen Pauline en ik uitgingen, ik geloof zo ongeveer mijn eerste echte carnaval en ik heb er heel leuke herrinneringen aan. Pauline's tante Lenie die schoonheidsspecialiste was had rondom onze ogen allemaal bloemen geschilderd en ik droeg een Janis Joplin brilletje en natuurlijk waren mijn haren los. Deze foto werd gemaakt toen ik aan het dansen was door een fotograaf die in die tijd de zaal rond ging en je kon de foto's later in een winkeltje langs de kerk kopen. Pauline heeft ook een foto van die avond waarop je duidelijk de schildering kunt zien, bij mij is dat gedeelte een beetje wazig. Twee mensen hadden geraden dat ik het was, knap hoor !!!!

Terwijl ik dit weekend rondreed viel het me weer eens op hoeveel aparte en leuke namen de straten hier hebben, ik heb het al eens eerder vermeld. Ik was eerst in de Franse buurt met Pierre en Jacques en Lourdes etc. Toen naar de sprookjesbuurt met natuurlijk Cinderella, Snowwhite en Mother Goose maar toen ik verder ging vond ik niet alleen Klein Duimpje (Tom Thumb) maar ook Peter Rabbit, Flopsy, Mopsy en Cotton Tail/Het lijkt me enig als iemand je vraagt naar je adres en je antwoord. 714 Flopsy Drive, klinkt erg schattig.

Het wordt echt herfst al is het nog steeds vrij warm ,vandaag wordt het weer zo'n 30 graden en de lucht voelt aan alsof je een oven binnenstapt ofschoon de nachten koeler worden., De blaadjes beginnen nu echt te dwarrelen en de bloemen geven het bijna op om te bloeien. Overal liggen noten en het is weer bijna tijd voor de pecans, dat betekent pecanpie, erg lekker. Ik denk dat komend weekend hier de tijd wordt verzet en dan is het om 6 uur donker, meestal twee weken voor bij jullie in Nederland. Halloween valt dit jaar op een zaterdag, 31 oktober en je ziet al overal tuinen en huizen versierd met pompoenen en complete kerkhoven, spinnenwebben en spoken. Ik heb besloten om dit jaar geen snoep te kopen maar wafels uit te delen, er zullen toch niet veel kids komen denk ik.
We schijnen ook nieuwe buren te krijgen in het blauwe huis links van ons, de mensen die er nu wonen is de huur blijkbaar opgezegd omdat ze constant achter waren met betalen (Susan weet altijd alle nieuwtjes uit de buurt) en het is zelfs voor de rechtbank geweest, de huurbaas verdenkt hen van drugdealen dus wil hij ze kwijt. We hebben al de hele week niemand gezien daar maar dat wil nog niks zeggen, we hebben ook nog geen verhuiswagen gezien. Dat is het grote probleem hier in de States, de wijken gaan erop achteruit, mensen die hun banen kwijtraken of andere pech hebben kunnen de huur niet meer betalen en trekken weg, de dealers hebben het geld en trekken in de huizen in de tot dusver nette straten en dat betekent dat andere mensen ook weer verhuizen en voor je het weet is de wijk onderkomen en is de criminaliteit een stuk hoger. We hebben een paar borden hier, neighbourhood watch, dat betekent dat de politie ectra surveilleert en de bewoners houden ook een extra oogje in het zeil, dit alles nadat er een paar keer is ingebroken in huizen in onze straat.

Ik ga weer eens proberen om Ine te bellen zoals elke maandag of dinsdagmorgen, geweldige uitvinding, skype, bijna alsof je bij elkaar op de koffie gaat met de webcam.

Fijne week gewenst en de groetjes ...Mariet XXXX

• 21 Oktober 2009 - 12:23

Anita Princen:

Hoi Mariet,

Gefeliciteerd met de kleine spruit! Ik ben blij dat de bevalling voorspoedig is verlopen.
    Geweldig een meisje. En wat bijzonder 7 pound 14 ounces...

Hier is het ook herfst. Vandaag is het wel lekker weer, maar we hebben de eerste nachtvorst ook alweer gehad. Heel anders dan bij jullie.

Het blijft leuk om je verhalen te lezen!
    Please continue!

Groetjes