Sunday morning - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu Sunday morning - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

Sunday morning

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

12 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

I rub the sleep out of my eyes
my hand reaches to my right
you are not there, empty is your space
although it is still night
I wander through the house and look
where are you, where did you go
I whisper your name and hear a sound
and while I very slow
enter the kitchen, still half asleep
I smell my favourite stuff
you are making coffee for you and me
these are the moments I love
you poor a cup and another one
and ask, sweetness, how was your night
we wait for the morning on our porch
and while you kiss me
I look at the sky
and see the first ray of light

Hallo allemaal

Een week vliegt voorbij vooral als het razend druk is op werk en dat was het zeker de afgelopen week. Mijn eerste echt week aan de telefoon op mijn eigen plek en dat was heerlijk. Er was calamateiten alarm op maandag en op woensdag werden ook wij newbies daarvoor ingeschakeld. Door een fout waren alle zakelijke modems teruggezet naar factorysettings, dus hoe ze uit de fabrik kwamen met een leeg geheugen dus mensen konden niet inloggen en belden. Op dinsdag was er een wachtlijst van 1600 bellers die meer dan een uur moesten wachten om geholpen te worden met dit probleem dat eigenlijk heel simpel was als je wist hoe. Gewoon je user id en wachtwoord erin en klaar maar veel mensen, zelfs zakenmensen wisten hun wachtwoord niet en dat moest dan gereset worden wat ook niet moeilijk is maar tijd vergt. Nu is tijd geld in de zakenwereld dus hier waren ze niet echt blij mee. Donderdag kwamen onze IT mensen samen met de mensen van Motorola de maker van de modems en waarschijnlijk de veroorzakers van dit probleem erachter hoe het op te lossen want her bleek dat als mensen hun computer afsluiten (en gelukkig voor dit geval doen veel mensen dat niet gedurende de week) de volgende dag alles weer leeg was. We moesten met hen een upgrade doe van firmware, de software in hun modem. Het was vrij enerverend want ik kreeg ook andere business telefoontjes waar ik echt met de mond vol tanden stond (normaal is hier een training van minimaal twee weken aan verbonden) maar ja, ik kon bijna iedereen helpen. In de loop van vrijdag was het weer een normale situatie en kon ik weer terug naar resendental, de particuliere klanten.
Doordat ik met Toni meerijdt moet ik erg vroeg op, tussen 5 en 6 en de afgelopen week heeft ze me gemiddeld een half uur laten wachten aan die bushalte , ze was elke dag te laat, het langste op vrijdag, maar liefst 50 minuten. Ze heeft nu vakantie en morgen komt Herb me oppikken, die is altijd heel goed op tijd. Het was vooral donderdag niet echt leuk omdat het regende, pijpestelen en ik heb maar een klein parapluutje. Als ik s avonds thuis kweam was ik kapot, dan eten en meestal viel ik al voor 8 uur op de bank in slaap dus vanmorgen heb ik eens echt uitgeslapen tot 9 uur. Gistermorgen kwam mum me halen voor de yardsales. Ik had niet veel te spenderen maar dat mocht de pret niet drukken. Ik reed want ze heeft veel last van haar rug met al die regen. Ze trakteerde me niet alleen op lunch, een broodje zalm bij Captain D's maar toen ik videotapes vond met de klassieke Disneyfilms kocht ze er 6 voor mij, Ik heb nu Sleeping beauty )de schone slaapster), Peter Pan, Robin Hood, Lady and the tramp, Jungle booken Pinocchio, ook vond ik een speciale uitgave van Alice in Wonderland op dvd, Martin was er helemaal verrukt over, hij is al jaren hiernaar op zoek en deze was gloednieuw. Ik kocht ook een verlichte globe met relief, al de bergketens zijn bobbeltjes, ook een wens van hem sinds heel lang en ik hoefde er maar een dollar voor te betalen. Mama had een hele doos boeken bij zich voor ons en voor mij wat lekkere dingen voor in mijn lunchtrommel zoals flesje drinken en M&M's pindakaas met chocola.

Vorige week werd ik op een wandeling door een hondje gebeten, zo;n klein keffertje die uit de tuin zonder hek kwam stormen en me twee keer in mijn enkel beet, geen bloed maar toch pijnlijk. Ik schopte ernaar om hem van mijn been te krijgen en de eigenaresse kwam naar buiten stormen, schreeuwend, what are you doing to my dog. Ik zei, zeer beheerst, ma'am, your dog bit me twice. Ze wist niet wat te doen om zich te verontschuldigen en ik waarschuwde haar heel duidelijk dat ze haar hondje binnen of achter een hek moet houden want als dit met een kind gebeurd (zelfs in dit geval met mij) kun je de politie bellen, die pikken de hond op en hij wordt afgemaakt. Nu vond ik dat in mijn geval te ver gaan maar toch...

Susan, op de hoek van de straat heeft haar kleindochter Rhiannon op bezoek, nog tot vanmiddag, ze is twee en heel cute en slim. Ze kan mijn naam perfect uitspreken en rent naar me toe als ze me ziet om de fishies te voeren in de beek achter Susan's huis. Er zitten brim, een kleine vis,speckled trout (forel) en sinds een paar dagen een kleine snapturtle (waterschildpad) die ook haar graantje meepikt van het brood. Ik mag van Martin niet meer verder de beek inlopen omdat er moccasin waterslangen zitten en die zijn giftig.

Je ziet, we beleven elke dag wel iets hier, het is nooit boring , ik verveel me nooit. Nu ga ik moeder bellen want Ine is ook daar en ik heb allang niet meer met haar gebeld omdat ik deze nieuwe uren werk van 9 tot 6.

Heel veel liefs van Mariet xxx

  • 14 Juli 2009 - 06:37

    Yvonne Berden:

    Wat fijn toch Mariet, om al je belevenissen zo mee te krijgen. Ga zo door met schrijven, en ik lees ze met veel plezier.
    Liefs,
    Yvonne

  • 17 Juli 2009 - 13:06

    Anita Princen:

    Hoi Mariet,
    Wat schrijf jij mooie gedichten!
    Hoop dat je niets overhoudt aan die hondebeten van dat keffertje! De kleinste hondjes zijn vaak het gemeenste.

    Hier is het bijna "grote vakantie" Mijn oudste heeft al vrij deze week. Gisteren zijn rapport opgehaald en hij is over naar 4 havo.
    Mijn jongste moet volgende week nog naar school.
    Daarna gaan ze een week met papa op vakantie naar Tunesië.
    Wijzelf krijgen vanaf 17-08 vakantie.
    We gaan naar Kroatië.
    Dat is vorig jaar goed bevallen, dus nu gaan we lekker terug.

    Heb een heel fijn weekend!
    Lieve groetjes uit Weert
    Anita

  • 20 Juli 2009 - 16:28

    Ger Wijnhoven :

    Hallo Mariet,

    eerst net de tijd genomen om je mailing te lezen. Hoe staat het eigenlijk met je eigen autootje??? Dat wachten in de regen is niet pluis.... Gisteren heeft ma hier mosselen gegeten. Daaraan voorafgaand was er een fotosessie met jouw kleindochter, je moeder, ma en Sylvie's oma. E.e.a. was bij Vincent Depaul. Ma gaat 'achteruit', zoals dat in de volksmond heet.
    Dadelijk komen Kim en Eddy. Blijven hier vanavond warm eten en slapen. Morgenvroeg moeten we broeg uit de veren. Om 5 uur moeten w op het vliegveld Weeze (BRD) zijn, vanwaar ze naar Spanje vliegen voor een weekje verblijf aldaar. Naar Weeze rijden wellicht in een uur morgenvroeg, want het zal wel rustig zijn zo vroeg..... Kim belt net; knalpijp losgeschoten. Komen nu met trein. Zal wel laat worden, dus ik ga nu maar eten met Jeanne.
    Mariet, succes met alles en bedankt voor al je berichten tot heden.
    Groetjes,
    Ger, mede nms. Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Mariet

Ik woon in Jacksonville Florida samen met mijn man Martin. Ik werk voor at&t en doe technical support voor internet. Ik heb twee zonen en twee kleindochters, Martin heeft een zoon en een dochter en een kleindochter Mijn hobbies zijn koken, bakken, schrijven en de natuur

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 437937

Voorgaande reizen:

31 Mei 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: