En dan zijn er van die dagen.... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu En dan zijn er van die dagen.... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mariet Knippenberg - WaarBenJij.nu

En dan zijn er van die dagen....

Door: Mariet van Knippenberg

Blijf op de hoogte en volg Mariet

02 Juni 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal

Jullie hadden een fantastisch Pinksterweekend en wij hadden een hot weekend. Het was weer rond de 30 C en het water is bijna weg. De slangen komen weer tevoorschijn en ik zag een grote zwarte slang die net voor me het voetpad overstak toen ik met Lori wandelde. Ze zigzagde onze tuin in, fascinerend, echt waar.

In het weekend ben in twee avonden met Susan, de buurvrouw verderop in de straat gaan lopen. Ze trakteerde me op Fruitisto bij Taco Bell, het zijn kleine stukjes fruit, bevroeren, heel erg lekker en ik had mango met aardbeien.

Gistermorgen reed ik naar het werk, ik was ruim op tijd, raampjes open en Jethro Tull op de cd speler en ik dacht, wat een geweldig gevoel van vrijheid is dit toch.
Driekwart werk voor een stoplicht slaat de motor af. Ik startte opnieuw maar het klonk raar. Ik reed voorzichtig verder en ja hoor, 500 meter voordat ik er was slaat hij opnieuw af, net in een bocht. Ik kon bijna niet meer sturen en de remmen blokkeerden en het is een wonder dat ik nergens tegenaan botste. Ik liet de auto uitlopen en opende de motorkap (dat is zo ongeveer het enige wat ik weet). Er kwam een heleboel stoom uit, ik wachtte tot er iemand stopte, een aardige oudere heer, die de radiateur bijvulde maar het was allemaal veel te heet dus dat werd niks. Een jongeman stopte en samen duwden ze de auto van de weg. Ik kon niks want er was een stopverbod waar ik stopte. De oudere man gaf me een lift en ik mailde Martin. Hij probeerde 's avonds om 6 uur de auto te starten maar niks dus hij staat daar nog steeds. Betse pikte ons op en vanmorgen kwam ik met Faye die bij me in de klas zit. Ze woont in de buurt en ik kan met haar mee totdat de auto gemaakt is, toevallig ving ze op dat ik pech had gehad.

Gistermiddag gebeurde er iets ongelofelijks maar dan goed.
Marie-Louise van Office Depot had me in november gemailed met de vraag of ik kon proberen een oude penvriendin van haar te vinden die toen in Indiana woonde, ze was haar adres kwijtgeraakt door verhuizingen. Ik post op een paar forums in die buurt op 8 november en hoorde nooit niks. Gistermiddag kreeg ik ineens een mail van Sabrina, de penvriendin. Ze had haar eigen naam gegoogled en kwam zo bij mijn posting terecht. Ze was heel nieuwsgierig naar Marie-Louise en meid, als je dit leest, Sabrina's mail is in jouw emailbox. Is dit niet geweldig, het duurde wel een tijdje maar wonder boven wonder kon ik haar voor je vinden.

Ik ben bijna toe aan lunch, we hebben net meegeluisterd met een tech rep en vanmiddag gaan we dit gedeelte van de cursus afsluiten.

Florida is zo mooi om deze tijd, de oleanders bloeien nu en overal zie je lelies in alle kleuren en maten, bloemen die ik nog nooit heb gezien, ik heb tomaatjes geplant en pepertjes en vanavond gaan Martin en ik weer lekker een film kijken op dvd, het leven is goed zelfs als we tegenslag hebben maar jullie kennen me, positief is mijn middle name(tenminste meestal hehe)

Heel veel liefs en tot weer !!!

Mariet xx

• 03 Juni 2009 - 11:38

Ted NIjssen:

Hallo Mariet,
    Ha Mariet,

Wat een aardige mensen daar bij jouw die je helpen met pech onderweg.
    Interresant de natuur daar, en je komt zo vanalles tegen in deze tijd. Leuk Mariet die zoekertjes is echt iets voor jouw, en met succes zo te lezen. Fijn dat het goed gaat met jouw en je hebt hele lieve mensen steeds om je heen, dat geeft de burger toch moed. En natuurlijk, jij stelt je ook heel open en positief op,en daar reageren mensen ook op.
    Wij hebben hier zonnige Pinksterdagen gehad, dus er op uit. De eerste Pinksterdag hebben Mart en ik een hele lange fietstocht gemaakt, de 2e ben ik samen met mijn zus naar Gouda geweest en hebben daar een stadswandeling gemaakt. Mariet woon je samen met Martin, of zijn er ook nog kinderen die bij jullie wonen????Verder is hier alles okè.
    Hoe gaat het met de kleindochter??? Fenne.
    Mariet tot een andere keer. Het ga je goed samen met Martin en iedereen die je lief is.
    Heel veel groetjes,Ted Nijssen

• 04 Juni 2009 - 16:55

Mariëlle:

Hallo Mariet,

Het blijft altijd weer leuk om jou berichten te lezen. Ik reageer misschien niet altijd maar ik lees ze wel altijd!!! Dus ze blijven welkom ondanks dat er niet altijd een reactie op terugkomt.
    Dus vooral blijven schrijven en sturen.

Liefs Mariëlle.

• 05 Juni 2009 - 08:54

Anita Princen:

Hoi Mariet,
    Ik hoop dat het goed afloopt met je auto.
    Fijn om te lezen dat er ook hulpvaardige mensen zijn.
    Wij hebben mooie pinksterdagen gehad, maar nu is het wel weer koud. brrr vanmorgen was het 11 graden, ik was blij dat ik een iets dikkere jas aan had getrokken dan mijn zomerjas!

Ik wens jullie een heel fijn weekend!

Anita

• 12 Juni 2009 - 13:57

Marij:

Ha Mariet
    Wat laat met mien reaksie, mer ich zit neet dageliks aan de computer umdet ich neet zoe mekkelik zit op ut moment.
    Mer ich huurde wel desse oppe tied nach nao minse winse loesters.
    Ut deej mich good dien reaksie te huure!!.
    Net wie dich probeer ich auch van ut negatieve toch nog oppe tied de fijne dinge te zeen.
    Ze lieke hiel klein, mer zien zoe groët asse ze zuus!!.

Hiel veul liefs oet Helje

Groetjes Marij